Toon posts:

Internet delen vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 pc's:
Server: Draait Win2k pro (SP2), Winroute voor inet sharing (192.168.0.1)
Mijn pc: Win2k pro(SP2) (192.168.0.2)
Pc van mijn vader: WinXP Pro (192.168.0.3)

Ik heb de server sinds 3 weken en ik heb er alleen nog maar problemen met internet sharing mee gehad...

Eerst gebruikte ik altijd Win2k Inet Sharing, maar ik kreeg steeds het volgende probleem:
De andere pc's kunnen niet meer op het inet.. maar kunnen nog wel pingen... Dit overkomt me elleke dag en ik word er schijt en scijtziek van.. oplossing: Alles opnieuw installeren... Netwerk en internet... (netwerk uit - en inschakelen werkt niet)
Ik d8 dus dat het misschien aan win2k inet sharing lag dus heb ik winroute geinstalleerd... 2 dagen heeft het perfect gewerkt... tot vandaag... hij kapte er WEER mee... (terwijl ik eindelijk op een coole C&C: Renegade demo server zat :()

Ik denk zelf dat het door mijn vaders pc komt... De hele dag heeft het goed gewerkt totdat mijn pa ging internetten... (een uurtje nadat mijn pa op het internet zat, kapte die ermee) De netwerkinstellingen zijn zeker weten goed... Ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet... (ik heb al 235x mijn pc een schop gegeven)

ik heb 3 Realtek Netwerkkaartjes (die voorheen probleemloos werkte) en een 100 Mbit Switch...

btw.. het ligt niet aan Max connections van Winroute (die staat al op zn max ipv 128)
ennuh simpelweg rebooten werkt ook niet :(

help! :)

Verwijderd

Topicstarter
En het is nog vervelender dat je om 2:30 's nachts gek wordt van dit probleem...!!! *SIGH*

Ik denk dat ik maar ga :Z voordat ik mijn pc ga slopen...

Verwijderd

koop 3com, 3com rulez nooit problemen met mijn netwerk! ik gebruik ook winroute en alles komt online tenzij er zo'n pruts netwerk kaart om de hoek komt kijken

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op zondag 17 februari 2002 02:31 schreef Darkl1ght het volgende:
En het is nog vervelender dat je om 2:30 's nachts gek wordt van dit probleem...!!! *SIGH*

Ik denk dat ik maar ga :Z voordat ik mijn pc ga slopen...
Heb je op je win2k server ook een domain (active directory) of gewoon via werkgroep?

Verder zou je eens kunnen proberen om je internet te sharen door middel van NAT! of zit dat niet in Pro?? Lijkt me wel toch :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 februari 2002 03:06 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Heb je op je win2k server ook een domain (active directory) of gewoon via werkgroep?

Verder zou je eens kunnen proberen om je internet te sharen door middel van NAT! of zit dat niet in Pro?? Lijkt me wel toch :?
Dat doet hij nu al denk ik hoor ;)

Als hij ermee kapt (met i-net) kan je dan nog pingen tussen client & winroute server ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gedaan:

win2k pro installeren (+SP2), ip nr gegeven: 192.168.0.1, subnet mask: 255.255.255.0, winroute installeren (firewall uitzetten en nog wat dingetjes instellen).

client win2k Pro (SP2), ip nr: 192.168.0.2, subnet: 255.255.255.0, gateway: 192.168.0.1, dns: 192.168.0.1

Alle pc's zitten in dezelfde Werkgroep.

Meer heb ik niet ingesteld... Het werkt altijd een tijdje en dan kapt ie ermee...
Misschien is het idd beter om 3 3com 100Mbit kaartjes aan te schaffen... :(

Ik heb trouwens een Safeway 100Mbit 8 poorts switch.. Kan het niet aan dat ding liggen!? :(

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 03:06 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Nope... zit alleen in advanced server. Ik draai hier NAT. Draait perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de REaltek (nieuwere) drivers opnieuw geinstalleerd en het werkt weer... zucht.... voor hoelang... ik geef mijn netwerk 1 dag... :Z
Pagina: 1