TV capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:58
Hoi
Ik zou graag willen weten wat ik nodig heb om tv in full PAL te capturen (liefst direct naar svcd of divx). Wat voor tvkaart heb ik hiervoor nodig? Ik heb een Tbird 1.2ghz, 512MB RAM, en denk er over om binnenkort 2x20 of 40gb Maxtor's te kopen voor een Raid systeem. Maar wat kost een tvkaartje dat dit goed kan? En trekt mijn pc het om rechtstreeks naar Svcd te coderen?

Verwijderd

Dit zou ik ook wellis willen weten.

Verwijderd

in theorie moet je kunnen cappen met een GeForce 2 MX 400, daar zit een TV IN op. Maar of dat ook goed werkt en mooi zal zijn dat weet ik niet.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Direct naar svcd of divx capturen in full res kun je vergeten. Het kan wel, maar dan met beperkte kwaliteit.
Ik doe het als volgt: capture in full res naar HUFFYUV en PCM en daarna met VirtualDub naar DivX.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 01:13 schreef novagamer het volgende:
in theorie moet je kunnen cappen met een GeForce 2 MX 400, daar zit een TV IN op. Maar of dat ook goed werkt en mooi zal zijn dat weet ik niet.
Volgens mij wilde ie een tv kaart. Als je in DivX op wil nemen heb je ook weinig aan een dure tv-kaart die direct in mpeg op kan nemen. Je zou het dan namelijk weer om moeten zetten naar DivX. Direct in mpeg opnemen kan je echter ook doen dmv je cpu(ipv tv-kaart). Jouw cpu is daar snel genoeg voor. Ik zou dus voor een Hauppage of Pinnacle gaan. In DivX opnemen lukt denk in sowieso met jouw systeem niet(vooral cpu te langzaam, behalve als je het in een lage resolutie opneemt).

Als je een MX400 koopt met "tv-in"(als die kaart sowieso al bestaat, heb em nog nooit gezien), dan heb je nog een externe tuner nodig(videorecorder). Ik zou dus echt voor een tv-kaart gaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 20:08

Nevada

UT

Nou die kaart geforce 400 met tv in, bestaat dus wel degelijk, heb hem zelf namelijk in mijn bakkie hangen ! :?

Unreal Tournament '99

Verwijderd

Full pall capturen op een tv kaart kun je vergeten,
dan heb je iets nodig als een dc10 / dc30 / dv 500 etc nodig van pinneacle.

En dan nog kan et niet direct naar divx, dat kan gewoon niet. Ook logisch als je bedenkt dat et rippen van een dvd vaak 12 uur of meer duurt... Laat staan dat je dan real time kan compressen naar een DivX format.

Later dus in virtual dub encoden naar divx...

• Dr_Frickin_Evil
oke, het formaat maakt me eigenlijk niet echt veel uit. Als ie maar niet te groot is qua bestandsgrootte en goeie kwaliteit heeft. Opzich is VCD ook al goed genoeg denk ik. Maar wat doen die DC10 etc kaartje van pinnacle dan nog meer wat alleen een tvkaart niet doet? (ja ik ben een leek wat dit betreft)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Full pall capturen op een tv kaart kun je vergeten,
kan wel makelijk zat, wel redelijke proc hebben en goede software en goed configgen
Direct naar svcd of divx capturen in full res kun je vergeten. Het kan wel, maar dan met beperkte kwaliteit
kan ook, voor die laatste heb je wel een stevige processor nog, ik red het net niet met mijn duron 800@1000 met een hauppage theatre (gewone pci van 60 euro gaat ook), ik doe het met iuvcr.
Wel is het bagger werken met hauppage drivers dus gebruik ik die van iuvcr.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

De dc 10 heeft een hardware codec aan boord. Die maakt dus van het VHS signaal een Avi d.m.v een hardware codec. Toch is een dc10 (plus) niet helemaal 100 % voor dit werk. uit ervaring weet ik dat hij in hoge resoluties frames dropt. Voor PAL (576x768) 25fps is een dc10 wel het MINSTE wat je nodig hebt en zodoende kwalitatief ook het minste. Het capturen van VHS = met 120 kb per frame dus 120 kb * 25 = 3mb /sec. En dat dan minuten achter elkaar. Omdat Vhs analoog is itt tot native dv heb je ook betreffende het medium niet echt zekerheid. Rotte banden etc. zorgen voor veel gezeik... (ik vind die pineacle dingen, zeker de elcheapo dc 10, nogal prutserig beeld geven.)

Wil je een meer complete software oplossing zoekt met een goede beeldkwali is misschien de matrox marvel G450 eTV ook een hele leuke kaart.... ( tuner- goede software Mpeg2 - vga in uit etc...

(beter een goed software codec dan een brakke hardware, Met jouw specs codeer je met de juiste software beter als een dc10... :+ )

Verwijderd

In de computer techniek van deze maand (C'T niet verwarren met C!T) staat een artikel over het capturen van TV beelden met een TV-kaart op een celeron 700 met std TV kaarten kunnen ze al aardig rippen naar divx (met 25 fps) ze hebben wel randen afgeknipt dus 640 * 244 oid. Met TB 1.2 konden ze full-screen capturen zonder. (stond in C'T van vorige maand test van digitale videorecorders software)

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 17 februari 2002 12:30 schreef Taco het volgende:
In de computer techniek van deze maand (C'T niet verwarren met C!T) staat een artikel over het capturen van TV beelden met een TV-kaart op een celeron 700 met std TV kaarten kunnen ze al aardig rippen naar divx (met 25 fps) ze hebben wel randen afgeknipt dus 640 * 244 oid. Met TB 1.2 konden ze full-screen capturen zonder. (stond in C'T van vorige maand test van digitale videorecorders software)
maar doen ze dat dan on the fly naar divx coderen?

ff samengevat, wat moet ik hebben om in goede kwaliteit (dus goede resolutie) rechtstreeks naar een goed formaat (VCD, SVCD, Divx) te rippen? Ik hoor hier nl nogal wat tegenstrijdige verhalen, het mag liefst max 150€ kosten.

• under-world

under-world

ooh-la dots

dat kan niet voor dat bedrag.... Van VGA naar die formaten is namelijk 2x rekenen ipv. 1 keer

Eerst digitaliseren, dan omzetten naar divx...

Misschien is er wel een kaart die het kan maar ik ken hem niet. suc6 !

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 17 februari 2002 12:47 schreef osama het volgende:
dat kan niet voor dat bedrag.... Van VGA naar die formaten is namelijk 2x rekenen ipv. 1 keer

Eerst digitaliseren, dan omzetten naar divx...

Misschien is er wel een kaart die het kan maar ik ken hem niet. suc6 !
maar wat voor kaartje(s) zou jij dan adviseren? :)

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 17 februari 2002 12:09 schreef osama het volgende:

Wil je een meer complete software oplossing zoekt met een goede beeldkwali is misschien de matrox marvel G450 eTV ook een hele leuke kaart.... ( tuner- goede software Mpeg2 - vga in uit etc...

(beter een goed software codec dan een brakke hardware, Met jouw specs codeer je met de juiste software beter als een dc10... :+ )
http://www.tweakers.net/nieuws/16624?highlight=marvel

een user :

....In ieder geval een perfect kaartje. Opnemen gaat bijna zonder framedrops (een stuk of 10 op 1.5uur video!!) Systeem is dan TB 1200C, 256MB Maxtor HD. Loopt bijna als een tiet, alleen de software heeft hier en daar nog wel een foutje... (geeft zo'n melding dat ie niet opkan nemen in volledig PAL formaat met stereo geluid ) Maar kan ook wel aan een "verborgen" instelling liggen al is die PC-VCR software erug simpel ingedeeld en in gebruik...

Ben je opzoek naar een all-in-one kaart voor wat amateur videobewerken is dit de kaart die je zoekt.....

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 12:09 schreef osama het volgende:
Als ik de standaard brooktree 848/878 met de saa7110 video decoder op de DC10+ vergelijk ga ik spontaan kotsen van de kwaliteit van de brooktree. Het beeld dat je van de DC10+ krijgt is vele malen beter, dit merk je vooral op hoge resoluties (en topicstarter wilde toch full res pal :?)

• Dr_Frickin_Evil
maw full PAL capturen naar MPEG2 kan ik vergeten? Dus het komt er op neer dat ik het eerst in zn geheel moet opnemen, en dan moet converteren naar MPEG formaat?

• Dr_Frickin_Evil
hmm misschien heb ik het niet goed uitgelegd, is VCD hetzelfde als Mpeg1 en svcd hetzelfde als Mpeg2? Hier ging ik nl vanuit :?

Verwijderd

Koop een sat-kaart van siemens, technotrend of de duurdere van hauppage.
DVB-signaal word in broertje van dvd(mpeg2)uitgezonden.
Met een redelijk snelle processor(2,5Ghz) kun je real-time divx- capturen op volle res.(720x576 25f/s)
Of je neemt in mpeg2 rechtstreeks op, dan geen bijzondere processor nodig.
Wel de siemens software nemen...
BTW 2,5 Ghz bereik je met de nieuwe pentium4 Northwood...
Misschien gaat dit verhaal ook op voor de DVB-C, kabelvariant van de DVB-S....
Ook misschien compatable met digitenne?

• Dr_Frickin_Evil
Op zondag 17 februari 2002 21:10 schreef rickyenslingertje het volgende:
Koop een sat-kaart van siemens, technotrend of de duurdere van hauppage.
DVB-signaal word in broertje van dvd(mpeg2)uitgezonden.
Met een redelijk snelle processor(2,5Ghz) kun je real-time divx- capturen op volle res.(720x576 25f/s)
Of je neemt in mpeg2 rechtstreeks op, dan geen bijzondere processor nodig.
Wel de siemens software nemen...
BTW 2,5 Ghz bereik je met de nieuwe pentium4 Northwood...
Misschien gaat dit verhaal ook op voor de DVB-C, kabelvariant van de DVB-S....
Ook misschien compatable met digitenne?
uhm.. sat-kaart? Wa's da?

nog een vraag,
Ik heb nog eens ff de search gebruikt, en daar zie ik dat men met een "gewoon" tvkaartje, zoals de pinnacle studio pctv, ook in realtime naar Mpeg2 kan capturen (met de juiste software dus). Mijn vraag nu, gaat dit met mijn pc lukken in 768x576 of heb ik daar een kaart als de Hauppage WinTV PVR voor nodig?

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op zondag 17 februari 2002 20:26 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
maw full PAL capturen naar MPEG2 kan ik vergeten? Dus het komt er op neer dat ik het eerst in zn geheel moet opnemen, en dan moet converteren naar MPEG formaat?
Ik heb zelf recent ook wat zitten experimentern met capturen (van DV dan) en je kunt met het programma PowerVCR direct capturen naar MPEG-1 en MPEG-2. Een andere optie is Windows XP Movie Maker, daarmee kun je capturen naar WMF formaat (avi schijnt ook te kunnen maar zelf nog niet geprobeerd) in max 768 Kbps. De kwaliteit is wel minder in vergelijking met eerst ongecomprimeerd capturen en daarna omzetten.

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Lees ook hier voor alle info: http://www.vcdhelp.com/capture.htm

Verwijderd

het verbaaste mij ook maar je kan realtime DiVX capturen..

ik heb een PIII 700 icm met pinnacle studio pctv

het is wel een wat lager resolutie maar ik heb de beta versie van een proggie en die is nog buggy met resolutie instellingen

kwaliteit en kleur vallen daardoor ook wat tegen maar is te doen..
je kan ook voor andere formaten zoals mpeg2 kiezen als je daar de codecs voor hebt

kijk hier voor het proggie
http://www.iuvcr.com/

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 18 februari 2002 15:19 schreef Flamez het volgende:
het verbaaste mij ook maar je kan realtime DiVX capturen..

ik heb een PIII 700 icm met pinnacle studio pctv

het is wel een wat lager resolutie maar ik heb de beta versie van een proggie en die is nog buggy met resolutie instellingen

kwaliteit en kleur vallen daardoor ook wat tegen maar is te doen..
je kan ook voor andere formaten zoals mpeg2 kiezen als je daar de codecs voor hebt

kijk hier voor het proggie
http://www.iuvcr.com/
Maar in wat voor resolutie kan jij dan capturen naar Mpeg2? Of doe jij het naderhand pas omzetten in mpeg?

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

Maar in wat voor resolutie kan jij dan capturen naar Mpeg2? Of doe jij het naderhand pas omzetten in mpeg?
ehm dat deed ik volgens mij in 352*288 - 24bit RGB

maar met snellere procs kan je in hogere res. cappen tot 762*512 ofzow ( kan er een paar cijfers naast zitten ;) )

maar dat deed ik met Winvcr van Cinax met een Ligos codec
had alleen het probleem dat ik die mpeg bestanden dus met geen enkel programma kon bewerken.. :? en de Ligos codec licentie ineens was verlopen en het dus niet meer deed :(

maar aangezien het allemaal wel mogelijk is , begrijp ik niet waarom geen enkel software bedrijf een goed werkend programma heeft uitgebracht.. want alle gebruikte progs zijn buggy ... iig in win2000pro
'k moet eigenlijk nog in win98 se testen

• Dr_Frickin_Evil
Oke. Ik twijfel nu dus min of meer tussen de Hauppauge Wintv pvr of een gewone tvkaart. Ik wil in hoge resolutie capturen (dus Full PAL), maar kan dit nou wel of niet alleen met de wintv pvr?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben naar exact hetzelfde op zoek als jij.... liefst max 150 euro, hoge res capturen en dus ook een TV-tuner erin.

Geprobeerd:

Een terratec-kaartje (Stereo). Bevinding:
- Prijs is OK: 68 euro
- Resolutie? max 352x288 :( (valt dus af)
- Kreng paste niet eens fatsoenlijk in m'n bak. OF hij zat wel netjes in het PCI-slot maar kon ik hem niet vastzetten omdat er nog zeker 3 mm speling zat tussen plaatje en m'n kast OF ik kon hem wel aandraaien maar aan de achterkant stak hij dus helemaal niet meer in het PCI-slot :X

Een Hauppauge WinTV Theater. Bevindingen:
- Probleemloze installatie (Alleen laat m'n SB-Live het nog afweten met de line-in... maar da's dus geen hauppauge-probleem)
- Maar wederom de resolutie... ook max 352x288 (valt dus ook af)

Kaart die ik onder de loep heb genomen:
Personal Cinema
- Wederom is de resolutie een probleem

Mijn idee tot dusver:
Inderdaad de Hauppauge Wintv PVR kopen (duuuuuuur) of een Radeon All-in-Wonder

Maar in ieder geval dus een kaart met hardwarematige MPEG2-compressie (nog niet geprobeerd)

Maar check dit:
http://www.hauppauge.com/html/wintvpvr_datasheet.htm
MPEG capture specifications:

MPEG1 capture at 1150K bits/sec (video CD data rate)
MPEG2 capture rates: 2MBit/sec full D1 and half D1, 4MBit/sec full D1 CBR (constant bit rate) or VBR (variable bit rate), 6Mbit/sec full D1 CBr or VBR, 8Mbit/sec full D1 CBR or VBR, 12Mbit/sec full D1 CBR or VBR
NTSC format* at 29.97fps: Full D1: 704x480, Half D1: 352x480, MPEG1: 352x240
PAL format* at 25fps: Full D1: 704x576, Half D1: 352x576, MPEG1: 352x288
Audio sampling: 32, 44.1, 48 KHz
Chroma sampling: YUV 4:2:0
Video file format: .MPG
MPEG file tested compatible with: MediaStudio 6.0
Begrijp ik hieruit dattie dus inderdaad op hoge resolutie kan grabben in MPEG2?

• Dr_Frickin_Evil
De wintv pvr kan dat inderdaad volgens mij, maarja, kost wel 290€ ofzo :(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 11:58 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
De wintv pvr kan dat inderdaad volgens mij, maarja, kost wel 290€ ofzo :(
dat zeg ik..... duuuuuuuuuuuuuuurrrrrrr

Dat is dus ook de ellende met die All-in-Wonders
1) niet meer te krijgen of 2) duuuuuuur (denk aan de 8500 >:))

Het liefst zou ik dan gewoon een oudere all-in-wonder hebben (PCI) met hardwarematige mpeg2-compressie

alleen zijn ze dus niet te krijgen of ook nog duur:
http://www.tweakers.be/pricewatch/14821

Maar ATI is dus ook interessant:
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_128/index.html
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_128_pro/index.html
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon/index.html
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_8500/index.html
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_7500/index.html

mja... die zijn dus ook nog duur....

Verwijderd

Maar eeh kunnen de budget BT878 en BT848 kaartjes niet
in hoge resolutie capturen.
Ik heb een Lifetec/Lifeview op basis van BT878 chipset.

Ooit eens bij de aldi gekocht ja :-)

En die captured best op max 720 576 hoor.
Maar ik vindt 640 480 wel voldoende.
Ik heb aleen dropped frames maar dat komt door een
latency probleem.

Zie topic Capture Latency.

BTW kijk eens wat je kan met Iuvcr (www.iulab.com, dacht ik)
En BorgtTV, heb ik zo ff geen link van, sorry.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 12:07 schreef Klaas_Baas het volgende:
Maar eeh kunnen de budget BT878 en BT848 kaartjes niet
in hoge resolutie capturen.
Ik heb een Lifetec/Lifeview op basis van BT878 chipset.

Ooit eens bij de aldi gekocht ja :-)

En die captured best op max 720 576 hoor.
Maar ik vindt 640 480 wel voldoende.
Ik heb aleen dropped frames maar dat komt door een
latency probleem.
kortom: Aldi-spul roelt dus toch
Zie topic Capture Latency.

BTW kijk eens wat je kan met Iuvcr (www.iulab.com, dacht ik)
En BorgtTV, heb ik zo ff geen link van, sorry.
Hm.... Met de standaardrivers konden die 2 die ik heb gekocht (tijdelijk) dus GEEN hoge resolutie aan.

Volgens jou dus een driver-kwestie? en niet hardwarematig???

• boner
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Ik zeg maar 1 ding: hauppage kaartje kopu.

doet alles zelluf in hardware. mpeg encoding.. alles. Is zelf zo krachtig dat 'ie in een PCI slot past en geen 'dure' AGP slot nodig heeft dus die kun je blijve gebruiken voor een game-card.

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 19 februari 2002 12:12 schreef boner het volgende:

doet alles zelluf in hardware. mpeg encoding.. alles. Is zelf zo krachtig dat 'ie in een PCI slot past en geen 'dure' AGP slot nodig heeft dus die kun je blijve gebruiken voor een game-card.
Hij is zo krachtig dat ie in een PCI slot past, en geen AGP slot nodig heeft? Klinkt juist een beetje tegenstrijdig :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 12:12 schreef boner het volgende:

de PVR bedoel je dan neem ik aan :?
Op dinsdag 19 februari 2002 12:17 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Hij is zo krachtig dat ie in een PCI slot past, en geen AGP slot nodig heeft? Klinkt juist een beetje tegenstrijdig :)
ik denk ivm de hardwarematige compressie (als hij de PVR bedoelt)

Gecomprimeerde zooi op de kaart betekent minder data die via de (pci/agp)bus naar een ander deel van de pc gaat....
Bij niet hardwarematig gecomprimeerde data gaat jouw verhaal dus inderdaad weer op

Verwijderd

Als je een tv-kaart koopt check dan wel of er wdm-drivers voor zijn. Veel nieuwe software werken alleen maar op deze drivers en niet op de standaard drivers.

Verwijderd

Of die aldi kaart echt roelt weet ik niet.
Maar qua aspect ratio capture voldoet die bij mij wel.

Vergeet niet dat als het te groot wordt, boven 352x288, je
het capture tool van Overlay moet afhalen en op Preview
moet zetten.

Borgtv gebruikt zijn eigendriver, en niet die van windows.
Dus borgtv heeft geen last van slechte driver.
Maar ik weet dit alleen van de BT878 en BT848 alike kaarten.

Overigens is die Aldi kaart een gewone Lifeview 98 kaart ofzo.
www.lifeveiw.com.tw dacht ik.

Bij Iuvcr capturen op 640 480 ging helemaal goed.
Bij powervcr op 720 597 helemaal goed.

Afgezien van me latency probleem en dus dropped frames.
Maar dat had hij bij iedere resolutie en het probleem
zit denk ik in me audio card, die wat bandbreedte vreet terwijl me capture card die bandbreedte wil hebben.

BTW die Hopoog (damn merknaam) is dacht ik ook bt878/848 alike. Maar dat weet ik zo niet zeker.
Kijk ook ff op www.vcdhelp.com bij capture card vergelijking. Daar staan de max resoluties ook dacht ik.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

specs die ik kon vinden op een site:
http://www.nmt.edu/~kscott/video/hauppauge-495/wc_data.html#hspecs

maar betekent dit nou ook kunnen grabben op die hogere resoluties?

Is mij namelijk niet gelukt

• Dr_Frickin_Evil
http://www.vcdhelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=Hauppauge%20WinTV%20PVR&Search=Search

Hier staan wat reacties over de Hauppauge Wintv Pvr. In principe is het een erg goeie kaart, alleen de drivers zijn erg klote. Maar als het werkt, werkt het goed. De kaart krijgt wel een erg laag gemiddelde door de low-lifes die meteen een 0/10 of 1/10 geven omdat het bij hun niet goed werkt.

Verwijderd

Dat is dus bt878.

Tja waarom de een beter is dan de andere ondanks
dezelfde shipset ??? Geen idee.
Beter tuner maybe, beter software erbij maybe.

Meestal is de bijgeleverde softwate (op de drivers na) bagger.

Ik ga es kijken naar die Haupauge 495 THeatre.
Oh with dolby surround ??
Eeh wat de tv tuner of het audio gedeelte op de card.
Pfuu rare rating ook hoor

Stability 5.0 . .

Performance 4.0 . .

Value 4.0 . .

Ease of Setup 4.0 . .

Overall 5.0 .

Ik dacht altijd nog dat 3x4+5/4=4.25 !!
Dus niet overall rating van 5 !!
Maar goed.

Anyway, het blijven budget kaartjes natuurlijk.
ALs je je VHS op cd wil zetten of TV wil kijken op
je PC. Of TV wil openmen op je PC dan is het een uitstekend type kaart.
Maar voor het leukere video werk is het nisk denk ik.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 13:28 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ik ga es kijken naar die Haupauge 495 THeatre.
Oh with dolby surround ??
Eeh wat de tv tuner of het audio gedeelte op de card.
Alleen kan je dat dolby surround sound volgens mij dus niet opnemen met een SB Live :'(

Verwijderd

Ah kijk hij reroute dus via een audio out het signaal
naar een audio card die het weer verder verwerkt.

Ben benieuwd hoeveel audio kaarten AC3 input kunnen
verwerken.
Denk niet veel.

• Dr_Frickin_Evil
Hoe zit het eigenlijk met kaarten met alleen video-in? Zoals een Radeon ViVo of een Miro DC10+? Een tv-tuner zit bijv in een videorecorder, maar die heb ik hier geen op mn kamer. Zijn daar ook andere oplossing voor?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 17:15 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kaarten met alleen video-in? Zoals een Radeon ViVo of een Miro DC10+? Een tv-tuner zit bijv in een videorecorder, maar die heb ik hier geen op mn kamer. Zijn daar ook andere oplossing voor?
Gewoon een TV op je kamer met scart en/of SVHS-out en/of Composiet-out kan ook :)

Mja... dan heb je dus alsnog weer 2 van die schermen op je kamer staan (of 3? omdat je misschien 2 monitoren hebt :?)

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 19 februari 2002 18:03 schreef wfvn het volgende:

[..]

Gewoon een TV op je kamer met scart en/of SVHS-out en/of Composiet-out kan ook :)

Mja... dan heb je dus alsnog weer 2 van die schermen op je kamer staan (of 3? omdat je misschien 2 monitoren hebt :?)
hmm mja dat KAN ook inderdaad :) maar ik bedoel, is er bijv gewoon een extern tvtuner kastje te koop? Of kan ik bijv een goedkoop tvkaartje kopen en deze dan doorlussen naar de video-in ofzo?? :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 19 februari 2002 18:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

hmm mja dat KAN ook inderdaad :) maar ik bedoel, is er bijv gewoon een extern tvtuner kastje te koop? Of kan ik bijv een goedkoop tvkaartje kopen en deze dan doorlussen naar de video-in ofzo?? :?
Dan zit je sowiezo met 2 kaarten te klooien. Bovendien moet je dan uiteraard wel een TV-kaart hebben die op hoge resolutie kan grabben....
Ik ben dus bang dat je dan onnodig dubbele kosten krijgt....

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

er zijn externe TV tuner kastjes, kijk eens rond bij de lokale elektronicazaak.

Ik heb ook wel eens van mensne gehoord hebben die idd geprobeerd hebben om de tuner van een BTTV kaartje intern door te lussen naar de interne video-in van de DC10+ en zo met een tuner en hardware JPEG te capturen. Het werkt, maar je moet erg uitkijken bij welk BTTV kaartje je koopt. Sommige kaartjes adverteren een interne video-doorlus-aansluiting te hebben die er dan niet op blijkt te zitten (met name Pinnacle zelf is hier erg goed in). Bovendien gaat de kwaliteit er mijns inziens toch van achteruit (ik vind de BT8x8 video decoders een absolute ramp vergeleken met de philips saa7110 op de DC10+).

Een externe tner is dan mooier. Of je koopt een (ietwat gedateerde) Marvel G400 met een Rainbow Runner G-series, dat is een tuner-en-hardware-JPEG-encoder-in-een :Y)

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
[quote]Op zondag 17 februari 2002 10:14 schreef drLiter het volgende:

.....kan et niet direct naar divx, dat kan gewoon niet. Ook logisch als je bedenkt dat et rippen van een dvd vaak 12 uur of meer duurt...

12 UUR ?! aleen voor de rip? (2 a 2,5 uur overzetten + 4 a 5 uur divx-en 6 min branden = 6h06 tot 7h36 rippen?toch:?)

Lenovo Thinkpad Yoga X380

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hehe correctomundo stond al helemaal bovenin de draad.
Ik heb een theatre, alles perfect ik moet helaas nog steeds met moretv het kanaal opzoeken dat ik wil opnemen met iuvcr en geluid wil weleens moeilijk zijn met de hauppage maar daar is een progje voor van hauppage zelf al heb ik al iets beters gevonden. Probleem bij mij is dat het beeld op mijn 2e monitor zit en die was gisteren als tv aansluiten dus moet ik weer opnieuw configgen |:(

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Dr_Frickin_Evil
Ik kan ook redelijk goedkoop aan een Miro DC10+ komen. Is dat een goeie optie??

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik kan ook redelijk goedkoop aan een Miro DC10+ komen. Is dat een goeie optie??
Ja :)

• Dr_Frickin_Evil
hmm oja, was ff vergeten dat die geen tvtuner heeft :(

Verwijderd

ik heb een
• AMD Duron 700 @ 707

• 196MB 133 Ram

• MSI K7T Turbo mobo

• Leadtec GeForct MX400 met 64MB en TV OUT

• 8gig ATA66 HDD(moet nog een nieuwe voor kopen, mijn goeie 40 is kapot)

Pinnacle PCTV Pro
http://www.pinnaclesys.de/du/frameset_id.asp?product_id=191
Studio PCTV/PCTV PRO

MAAK VAN UW PC EEN MULTIMEDIA TV

Maak fascinerende video clips voor CD-ROM, video mail en web-site met Studio software.
Download TELETEKSTpagina's met PCTV TELETEKST. Enkel beeld opname in hoge kwaliteit (TWAIN compatible).
Ontvang stereo TV en stereo FM radio met Studio PCTVpro.

UNIEKE VOORDELEN

• Beste prijs/kwaliteit verhouding
• Eenvoudige installatie en automatische zenderzoekfunctie
• Gemakkelijke en creatieve Studio software
• Klaar voor video conferencing
• Video Scanner (TWAIN support) <li>Uitgebreid software pakket
</li>
resolutie is 764x532(dacht ik, iets in die richting)
ik had er (een half jaar geleden) 280,- Gulden voor betaald.
Met ZAPPER
de Software voor tv kijken kan je SKINNEN.
het is gewoon een lekker kaartje!
ik zal ff kijken naar opname gedoe(kan wel, weet niet of het meteen in DivX kan enzo)

• Malebolgia
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

direct opnemen naar DivX kan met elk tv-kaartje icm virtualdub, als je processor het maar bij kan benen :).

Als je je zooi eerst in motion JPEG opneemt (ongeveer 18:1 compressie) en daarna naar DivX converteerd, kun je zelfs met 400 Mhz good-lookin' TV-captures maken. Met je 1.2 Ghz kun je meteen naar DivX opnemen, maar of dit zonder framedrop kan hangt af van kleurdiepte, resolutie en instellingen van codec. gewoon ff mee knutselen :).

Gebruik wel altijd DSCALER om die nare scanlines weg te werken ;)

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

hmz, 1 uur film is 2,2GIG groot :P

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 21 februari 2002 19:25 schreef KingOfDos het volgende:
hmz, 1 uur film is 2,2GIG groot :P
valt me nog wel mee dan, welk formaat en welke resolutie gebruik je dan??

Verwijderd

Ik capture met de Video-In van mijn Asus V6800 Deluxe Full-size realtime naar DivX/MP3 24FPS. Geen probleem.

Met behulp van het Capture-programma wat bij de Asus video kaart zit worden bestanden zelfs de helft van de grootte ten opzichte van VirtualDub (Ik heb captures gemaakt vroeger van videobanden van -Friends-, Goede kwaliteit => 30 MB/20 min :))

AMD 1333Mhz / Asus A7V133 / Asus v6800 Deluxe DDR / Raid config

• Dr_Frickin_Evil
Even een vraag aan de bezitters van een gewone tvkaart of een Hauppauge Wintv pvr. Zouden jullie een (kort) fragment willen uploaden zodat ik een beetje het idee heb wat voor kwaliteit ik mag verwachten? Alvast bedankt.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

met een cheapy tv kaart ken je niet full pal capturen. dat heb ik met Traag op een of ander pinnacle geval geprobeerd. kon alleen op een kleinere reso enz. En het meteen naar DivX coderen lukt niet. als je full pal captured dan is dat iets van 10 tot 15 mb per seconde! 10min film ongeveer 4GB je schijven werken zich te pleures om dat bij te houden. denk maar niet dat je dan ook nog kan coderen

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

geniepige *kick* :) want dit topic interesseert mij uitermate.

Ik heb een Asus V7700 (ge-force2 GTS) met video-in & tv-out.
Ik heb ook een Pinnacle tv-kaart (Studio Pctv Rave)

Ik heb nog geen testen gedaan, maar welke zal de beste resultaten geven om video (tv beelden en camera beelden) te capturen ?

Hoe kan men het beste capturen ? ik neem op in 640x480 - uncompressed en daarna zet ik om in DivX ;-)

/edit

ik neem op met het programma Asuslive en ik maak er een divX van met VirtualDub

/edit

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
kan iemand een link geven van zo'n extern tunerdoosje, ben nl wel geinteresseerd omdat ik een mooie trintron heb met kapotte tuner en omdat alle tv's in huis mono zijn en je dan niet zoveel aan dolbyprologic hebt,

dus ik zoek een externe stereotuner

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zaterdag 23 februari 2002 15:37 schreef Skeleton het volgende:
geniepige *kick* :) want dit topic interesseert mij uitermate.

Ik heb ook een Pinnacle tv-kaart (rave). Ik zal deze avond een update van dit bericht doen want ik ken het model niet vanbuiten van die pinnacle kaart .... (ben op het werk)

Ik heb nog geen testen gedaan, maar welke zal de beste resultaten geven om video (tv beelden en camera beelden) te capturen ?

Hoe kan men het beste capturen ? ik neem op in 640x480 - uncompressed en daarna zet ik om in DivX ;-)
virtualdub gebruiken

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

met een cheapy tv kaart ken je niet full pal capturen. dat heb ik met Traag op een of ander pinnacle geval geprobeerd. kon alleen op een kleinere reso enz. En het meteen naar DivX coderen lukt niet. als je full pal captured dan is dat iets van 10 tot 15 mb per seconde! 10min film ongeveer 4GB je schijven werken zich te pleures om dat bij te houden. denk maar niet dat je dan ook nog kan coderen
je codeert de zooi ook voordat je het wegschrijft, zodat je hDD zich niet de pleuris hoeft te werken. deze theorie gaat dus even niet op. En asl je bewijs wil, kan ik wel een stukje voor je uploaden (nog met een PII400 en een 5400rpm HDD gedaan).
Ik heb ook een Pinnacle tv-kaart (rave). Ik zal deze avond een update van dit bericht doen want ik ken het model niet vanbuiten van die pinnacle kaart .... (ben op het werk)

Antwoord:
direct opnemen naar DivX kan met elk tv-kaartje icm virtualdub, als je processor het maar bij kan benen .
Als je je zooi eerst in motion JPEG opneemt (ongeveer 18:1 compressie) en daarna naar DivX converteerd, kun je zelfs met 400 Mhz good-lookin' TV-captures maken. Met je 1.2 Ghz kun je meteen naar DivX opnemen, maar of dit zonder framedrop kan hangt af van kleurdiepte en formaat (YUY2 vreet veel minder dan RGB, net als 16bit betere gaat dan 32bit, terwijl je amper verschil ziet(behalve als je een filmpje ff stilzet) resolutie en instellingen van codec. gewoon ff mee knutselen.
Gebruik wel altijd DSCALER om die nare scanlines weg te werken
:Z

• Dr_Frickin_Evil
Op zaterdag 23 februari 2002 18:35 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

je codeert de zooi ook voordat je het wegschrijft, zodat je hDD zich niet de pleuris hoeft te werken. deze theorie gaat dus even niet op. En asl je bewijs wil, kan ik wel een stukje voor je uploaden (nog met een PII400 en een 5400rpm HDD gedaan).
[..]

Antwoord:
[..]

:Z
hmm, mja dat stukje zou ik weleens willen zien. Zou je dat ergens kunnen uploaden? Bvd

Verwijderd

Even nog mijn mening voor de geinterreseerden:

Ik heb ge-captured met een PCTV-Pro van Pinnacle en met een Asus v6800 Deluxe (GF256/DDR).

De Asusvideo kaart was op het capturefront vele malen beter dan de PCTV-Pro. De v6800 was in staat Fullsize te capturen/24 FPS/ Stereo geluid en direct te coderen naar DivX/MP3 alvorens weg te schrijven en dan nog had ik speling.

Tevens is mij gebleken dat VirtualDub toch echt zijn meerder moet erkennen in LiveVideo wat bij de Asus kaarten geleverd word om opnames te maken.

VirtualDub bleek niet in staat FullSize te capturen en te coderen tegelijkertijd en kon ook geen Overlay-beeld weergeven tijdens opname (Wat ik wel prettig vind om te gebruiken).

Tevens bleek dat opnames die met VirtualDub gemaakt waren en later naar DivX werden omgezet 2x de grootte hadden van de opnames die ik met VideoLive van Asus maakte (20min Friends -goede kwaliteit in 35MB tegenover zo'n 80MB met VirtualDub)

Hoewel VirtualDub onmisbaar is in vele gevallen (i.c.m. een Tvkaart is het WEL de beste keus) zou ik in het geval je in het bezit bent van een Asus VGA kaart met VideoIn de opnamesoftware van Asus gebruiken.

Mijn advies dus om goedkoop videoopnames te maken:

Een Asus Videokaart (GPU naar keus) Deluxe versie.
Opnemen met VideoLive.

Als kwaliteit je lief is capture je eerst ongecomprimeerd naar harde schijf en codeer je dan naar DivX.
Maar schuw in dat geval dan niet voor hoge kosten: Er is nauwelijks kwaliteitsverschil tussen Realtime-coded (->DivX) opnames en opnames die achteraf pas gecodeerd worden met een TVkaart of VideoIn van VideoKaart. In dat geval zit je dus aan een Capturekaart van €700 naast je bestaande videokaart.

• under-world

under-world

ooh-la dots

met al dat CPU geweld van tegenwoordig snap ik niet dat iedereen zo graag RT wil divx-en. Beeldkwaliteit is belangrijk...Die Gforce draait idd redelijke 2d. (Ik heb ook die v6800.. Ben benieuwd naar bevindingen van Matrox gebruikers.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op zondag 24 februari 2002 00:52 schreef RolfLobker het volgende:
Even nog mijn mening voor de geinterreseerden:

Ik heb ge-captured met een PCTV-Pro van Pinnacle en met een Asus v6800 Deluxe (GF256/DDR).

De Asusvideo kaart was op het capturefront vele malen beter dan de PCTV-Pro. De v6800 was in staat Fullsize te capturen/24 FPS/ Stereo geluid en direct te coderen naar DivX/MP3 alvorens weg te schrijven en dan nog had ik speling.

Tevens is mij gebleken dat VirtualDub toch echt zijn meerder moet erkennen in LiveVideo wat bij de Asus kaarten geleverd word om opnames te maken.

VirtualDub bleek niet in staat FullSize te capturen en te coderen tegelijkertijd en kon ook geen Overlay-beeld weergeven tijdens opname (Wat ik wel prettig vind om te gebruiken).

Tevens bleek dat opnames die met VirtualDub gemaakt waren en later naar DivX werden omgezet 2x de grootte hadden van de opnames die ik met VideoLive van Asus maakte (20min Friends -goede kwaliteit in 35MB tegenover zo'n 80MB met VirtualDub)

Hoewel VirtualDub onmisbaar is in vele gevallen (i.c.m. een Tvkaart is het WEL de beste keus) zou ik in het geval je in het bezit bent van een Asus VGA kaart met VideoIn de opnamesoftware van Asus gebruiken.

Mijn advies dus om goedkoop videoopnames te maken:

Een Asus Videokaart (GPU naar keus) Deluxe versie.
Opnemen met VideoLive.

Als kwaliteit je lief is capture je eerst ongecomprimeerd naar harde schijf en codeer je dan naar DivX.
Maar schuw in dat geval dan niet voor hoge kosten: Er is nauwelijks kwaliteitsverschil tussen Realtime-coded (->DivX) opnames en opnames die achteraf pas gecodeerd worden met een TVkaart of VideoIn van VideoKaart. In dat geval zit je dus aan een Capturekaart van €700 naast je bestaande videokaart.
eehm ja, maar met een Video-in kun je geen TV-capturen (wat de topcistarter volgens mij wil) |:(. Daar heb je nog altijd een tuner-chip voor nodig, en dat zit niet op je asus. Bovendien moet het met zijn 1,2 Ghz al helemaal geen probleem zijn...

Ik probeer nu ff ergens 2 min. Good Will Hunting (VHS-rip) online te krijgen...

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

het wordt 3 min 'Tomorrow Never Dies' van James Bond (m'n comp lustte de GWH-cd niet meer :(). Over 15 issie wel klaar met uppen (19MB)denk ik, dan post ik nog ff linkje.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Capturen?

Ik haal 640*480@25FPS, softwarematig op een Celeron 433 >:)

Met een PCTV-Rave (60 Euro kaart dus..). Even Huffyuv googlen, dan ben je al een heel eind :). Ik heb trouwens wel een beetje framedropping, maar dat heb je met een celly 433...meestal na 30 sec opnemen dropt ie niet/nauwelijks frames meer.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topcities werkt niet :( (iemand suggestie voor goede, makkelijk toegankelijke webspace (en gratiz?))

Morpheus dan maar: zoek naar 'tomorrow never dies - divx capture example', alleen heb ik maar 16KB up, dus niet allemaal tegelijk :)

Beeldkwaliteit is niet perfect, maar dit stukje is alleen bewijs dat je met een cheap-ass TV-kaart en een gare processor (400Mhz) redelijk kunt capturen naar DivX (eerst motion JPEG, daarna DivX).

Ik heb een maandje geleden een zooi videoclips real-time naar DivX opgenomen met m'n huidige comp, maar heb ze ff niet (op cd gefikt en die uitgeleend). maandag krijg ik de cd weer terug, en maandagavond post ik hier nog een link naar een videoclip.

Videoclips opnemen zijn trouwens de ultieme test voor je comp als het gaat om real-time DivX encoden. Probeer in virtualdub dus wat videoclips te capturen, zonder frame-drops. De maximale resolutie waarop dit lukt (bij 16 bits kleuren) moet je dan als maximum haalbare res houden voor het capturen.

512*384 is helemaal niet onaardig, maar 720*576 (PAL) zal denk ik net niet lukken (als je klooit met de bitrates misschien wel)

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Op zondag 24 februari 2002 02:26 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Capturen?

Ik haal 640*480@25FPS, softwarematig op een Celeron 433 >:)

Met een PCTV-Rave (60 Euro kaart dus..). Even Huffyuv googlen, dan ben je al een heel eind :). Ik heb trouwens wel een beetje framedropping, maar dat heb je met een celly 433...meestal na 30 sec opnemen dropt ie niet/nauwelijks frames meer.
eey, nog iemand die precies weet hoe het moet :P.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zondag 24 februari 2002 02:55 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

eey, nog iemand die precies weet hoe het moet :P.
Enige nadeel is dat ik na een paar minuten alweer een gigabyte vol heb gecaptured :P. Maar zonder de 2 GB avi limit te halen kan ik iets meer dan 5 min opnemen. Voldoende voor een clip op TMF dus >:)

Nou die DivX codec nog aan de praat krijgen. [topic=420545/1/50]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 01:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

eehm ja, maar met een Video-in kun je geen TV-capturen (wat de topcistarter volgens mij wil) |:(. Daar heb je nog altijd een tuner-chip voor nodig, en dat zit niet op je asus. Bovendien moet het met zijn 1,2 Ghz al helemaal geen probleem zijn...

Ik probeer nu ff ergens 2 min. Good Will Hunting (VHS-rip) online te krijgen...
Ik neem aan dat hij wel een videorecorder tot zijn beschikking heeft. Die heeft wel een Tuner. Scart naar composiet en je bent er.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Nog steeds niks gehoord over Matrox captures....

Hoe is de 2d beeldkwalie ????

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 24 februari 2002 01:16 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Met video-in kan je wel tv-capturen. ttz ik verbind de scart van tv naar de video-in van mijn pc.
zo neem ik dus op van tv :)
En dit lukt perfect !!!!!!

Alles wordt opgenomen in 'uncompressed' video via het proggie asuslive . 25 fps / quality 9 (best)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Probleem met v8200 met tv in!
Ik krijg geen beeld door op mijn pc..ook via video via scart verbonden met pc, geluid komt wel goed door, maar geel beeld....
WDM drivers van nvidia krijg ik om een of andere reden niet goed installed...
iemand idee :?:?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de nieuwste aldi PC en video opnemen in hoogste resolutie is absoluut géén probleem. Wat wel het probleem is het formaat :( errug groot...

Ik wil er graag divx van maken maar dit lukt mij absoluut niet.
Op dinsdag 19 februari 2002 12:10 schreef wfvn het volgende:

[..]

kortom: Aldi-spul roelt dus toch
[..]

Hm.... Met de standaardrivers konden die 2 die ik heb gekocht (tijdelijk) dus GEEN hoge resolutie aan.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik capture met een Pinnacle PCTV Pro realtime daar DivX met VirtualDub... op VCD formaat. Audio op 22.500 Khz 16 Bit Stereo, DivX codec ingesteld op 1024 kbps. Werkt prima, levert aardige kwaliteit op en bestandjes van ongeveer 10 MB per minuut....

/edit : voorbeeldje van 30 seconden

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Gebruik al een jaar de PCTV Pro met virtualdub.
Real-Time naar div-x:

Audio: PCM 44.1 khz 16 bit
Video: Div-x 4.12 1300 Kb/sec 1-pass
Format 384*288

Kwaliteit is zeer goed. Ik kijk alles terug op TV, dan heb je geen hogere resolutie nodig. Dat verschil zie je toch niet.

Verwijderd

ik snap dat 2 GB probleem niet, bestaat dat nou nog steeds onder windows? :?. |:(.

Onder linux kunnen zowat alle capturetools naar meerdere files capturen of via de openDML extensions > 2 GB AVI files schrijven...

Verwijderd

2 GB probleem bestaat alleen met FAT32.
W2000 en WXP hebben er geen last van.
Win98 of WinME wel, maar als je VirtualDub gebruikt niet.
Deze knipt de file automatisch in stukjes tijdens het capturen, waarna je ze later na het decoderen weer aanelkaar plakt.

Verwijderd

Ik neem op met een m-jpeg codec van morgan multimedia. Zo heb ik een klein bestand en kan ik het makkelijk weer omzetten in vcd :). Als proggie om op te nemen in de m-jpeg codec gebruik ik dat iu-vcr, wat al is genoemd in dit topic. Werkt perfect en dat met een P3@518 mhz. Tv kaart is trouwens een aldi :7. Als je wilt weten welke drivers je voor deze kaart nodig hebt moet je maar zoeken op "aldi en tv-kaart" dan krijg je 1 heel groot topic hierover.

Verwijderd

Direct naar svcd capturen is geen probleem, kwa systeem dan, wel kwa software ik heb de volgende "directnaarmpegcaptureprogramma"'s geprobeert:

Honestech TVR:
+Mooi programma,
+captured goed,
-maar weinig instel mogelijkheden, alleen VCD en het formaat wat je zelf kunt configuren is zo weinig, svcd resolutie zit er niet bij

Intervideo WinCoder en WinDVR
+Mooi programma,
+capture
+best veel zelf configuren
+capturen op dvd kwaliteit (zelfs met <1gz processor)
-geen svcd

Nanocosmos MPEG Tools
+Alles zelf in te stellen
-afhankelijk van de driver van je tvkaart (mijne begon te zeiken toen ik hoger ging dan 384x288, terwijl svcd 480x576 is :( ).
-vrij brak

Dan heb je nog Cyberlink PowerVCRII, maar daar die heb ik nog niet geprobeert, dus wellicht geeft die de oplossing.

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een Asus V6800 ultra deluxe videokaart (ja sorry kan ut ook niet helpen dat dat ding zo heet...)

Nou heb ik mijn scartkabel tv out aangesloten op mijn asus TV-in.

Nu wil ik graag tv kijken en opnemen op mijn pc...

welke software neem ik hiervoor?
Pagina: 1