Toon posts:

Hel, hemel, allebei goed vertoefen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de meeste geloven bestaat er wel zoiets als een "hemel" en "hel" opvatting.

Ben je een slecht persoon ga je naar de hel, ben je goed ga je naar de hemel. Ook zou je in de hemel verwelkomt worden door die "god" van je. In de de hel zou je opgewacht worden door een duivel.

Vaak worden oon rampen aan de duivel toegeschreven, en wonderen aan god.
Mensen die slechte daden doen worden ook aan de duivel toegeschreven.

Nu vraag ik me af.....
Als die mensen die dus slecht zijn in de hel komen, zouden zij daar dan niet hartstikke welkom zijn? Waarom zou de duivel ze straffen? Die "slechte" mensen zijn toch precies waar de duivel op uit is? Zij zijn toch de belichaming van zijn wil? Dus volgens mij zou je in de hel dus helemaal niet gestrafd worden. En al zou de hel wel een pit vol verdoemenis en pijn zijn, zou je je als verdorven persoon daar dan niet prima thuis voelen?

Dus volgens mij is de Hel helemaal geen straf, het is gewoon waar je dan thuis hoort, het is de belichaming wan al het slechte wat in je zit, en als je daar in het leven aan hebt toegeven en dus naar de hel bent verbannen, dan ben je toch prima op je plek?

De grootste straf voor een "slecht" persoon, is hem naar de hemel sturen met al die goedzakjes, en in de hemel zou je ook geen kwaad kunnen doen.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Psies, en al geloof ik niet in GOd OF duivel, ik ben het er VolleDiG meE eEns!!

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik kwoot Mark Twain's "Letters from the Earth":
His [mankind's] heaven is like himself: strange, interesting, astonishing, grotesque. I give you my word, it has not a single feature in it that he actually values. It consists -- utterly and entirely -- of diversions which he cares next to nothing about, here in the earth, yet is quite sure he will like them in heaven.
In time, the Deity perceived that death was a mistake; a mistake, in that it was insufficient; insufficient, for the reason that while it was an admirable agent for the inflicting of misery upon the survivor, it allowed the dead person himself to escape from all further persecution in the blessed refuge of the grave. This was not satisfactory. A way must be conceived to pursue the dead beyond the tomb.

The Deity pondered this matter during four thousand years unsuccessfully, but as soon as he came down to earth and became a Christian his mind cleared and he knew what to do. He invented hell, and proclaimed it.
Het hele verhaal staat hier. Het is erg grappig.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

(aan scimitar) Als ben je in de hel, wordt je niet door de duivel gestraft (zoals je in je eerste post zei), maar door God. En trouwens de duivel zit daar ook niet voor zijn lolletje, hij zit daar ook zijn straf uit te zitten....... :)

Verwijderd

Tuurlijk tis daar een jollige boel hoor, in die "hel" net zoals in een nederlands gevangenis hebben ze:
1. Kabel TV met Canal+
2. Elke dag een warme maaltijd
3. Internet (S.Atan nooit op het forum gezien :P ?)
4. Een eigen kamer
5. Elke dag sex met je naaste gevangene in de douche :o of een "prostituee" uit de kantine (no offense aan mensen die werken in een kantine, of als prostituee)
6. Genoeg gelegenheid om zelfmoord te plegen
7. Eindelijk verlost van al dat gezeik over geloven, god en hel
8. Elke dag is het zomer.....eh.....tropisch (heerlijk die middeleeuwse voorstellingen, ze zijn zo visueel)
9. Er kunnen geen jehova's binnen komen omdat je goed beschermd zit
10. Mensen zullen niet meer zeggen "go to hell" :P

zo zie je, elk plekje is een heerlijk stekje

Verwijderd

Als ik een hel moest inrichten en voor duivel moest spelen om mensen te straffen zou ik die op elke persoon apart afstemmen. Ieder mens heeft z'n angsten. Moest ik een hemel inrichten dan uiteraard net andersom.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

jah duh, dat is het nou juist, die duivel is zelf al in en in slecht, dus die vindt het wel tof dat al die schunnige randebielen en criminele proleten (sorry, maar ik hou van dat woord "proleet") bij hem komen vertoeven.

Die duivel gaat dus echt niemand straffen, die geeft ze hoogstens een vervolgopleiding.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Ja mischien komen ze dan bij de satanclan
[SUC] Satan's Unrealtournament Clan, want

Good guys go to heaven, bad guys play UT..
maarja tegen [WMD] zou zelfs satan verliezen.

Maarja als je het mij vraagt is het een methode om mensen te manipuleren en ze zo in het "gelovige" gareel te krijgen. En daar varen de leiders van de gelovigen bij, dat zijn volgens mij de echte duivels >:)
Pagina: 1