En als iemand dat kan dan kan ie pas gaan na denken over die andere vraagstukken.
Ik denk ook dat het heel verstandig is om ons op bomen te gaan richten. Pas als dat topic af is kan ik weer verder met mijn leven

Ik heb mijn studie voor onbepaalde tijd gestaakt omdat ik eerst meer inzicht wil krijgen in het hoe en waarom van de boom.
Vooral slagbomen intrigeren mij enorm ondanks het feit dat ik er maar erg weinig inzicht in heb. Om nog maar te zwijgen over stambomen. Waarschijnlijk s'werelds grootste mysterie. Check ook
www.boom.nl voor meer info.
Vraag je eens af wat een b.v. een boom is.
Tja ik kan nu een hele biologische beschrijving van een boom gaan geven tot in kleinste details incusief evolutie van een boom + plantenwereld in algemeen. Vervolgens nut van bomen en hun realtie met elkaar en met andere organismen blablabla. Lijkt mee allemaal onzinnig.
Waarom met dingen bezig houden waar je niet eens een bentwoordbare deelvraag voor kan maken.
Juist omdat die vragen zo moeilijk of niet te beantwoorden zijn. Dat zorgt voor ver uiteenlopende meningen etc etc. Dat maakt een discussie interessant en kun je denkbeelden doorgeven en van anderen overnemen. Het onderwerp "boom" maakt bij de meeste hier iets minder los dan en term als transhumanisme (kijk maar naar aantal postings). Hoe had je je zo'n discussie trouwens voorgesteld?
Ik daag jullie allemaal uit: er is niemand die mij er een VOLLEDIG antwoord op kan geven. En als iemand dat kan dan kan ie pas gaan na denken over die andere vraagstukken.
Tja als niemand hier jou antwoord kan geven op je vraag, wat volgens jou ook zo is. Dan ben ik bang dat je in een impasse zit. En dat je gedoemd bent de rest van je leven over bomen na te denken. Sterkte