Toon posts:

De meest zinnige levensopvatting?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen verschilt van ideeen, opvattingen en levensdoel. Zo zijn er cultuurverschillen, simpelweg een andere opvoeding, ervaringen in het leven en andere omstandigheden waardoor iemand verschillend denk over een onderwerp dan de ander. Maar wat zou nu een 'ideaal leven' kunnen zijn? Is het geloof het belangrijkste.., of geluk in het 'bewuste' leven, zou dat GENOEG zijn?
En WAAROM is een bepaald ideaal leven 'de beste' en hoe kom je daar elf achter?

Terwijl ik dit schrijf bednke ik me dat ik wel zou willen weten wat er na de dood is, of dat ik paranormaal begaafd was, dat zou mijzelf waarschijnlijk duidelijk geven over het 'levensdoel'.. Wat Jij?

Verwijderd

Mij is nu duidelijk geworden dat iedereen een eigen doel in het leven heeft. De een gelooft in een leven voor eeuwig in de hemel/hel, de ander in een eeuwig leven in een paradijs op aarde. Of de atheisten die over het algemeen leven om te feesten. Wat mijn levensdoel op dit moment is, ben ik nog niet achter. Op dit moment leef ik gewoon per dag, en kijk ik niet te ver naar de toekomst.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, een ideaal leven zal door velen verschillend gezien worden, ik zou wel een ideaal leven kunnen schetsen met daarin een grote rol voor het geloof of wetenschap, een ander kan weer een ideaal leven bedenken waarin iedereen uniek is (autheniciteit als hoogste goed)

Wat je probeert te achterhalen (ideaal leven) hebben vele mensen boeken over geschreven, (bijv Chales Taylor, de Malaise van de Moderniteit) en vele anderen.

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Carpe dium.
(pluk de dag)

Ook al is er leven na de dood dan heb je toch mooi genoten van dit leven en als het er niet is voel je je toch mooi de lul niet