We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
ehm bedoel jij niet abandonware?
zoek maar s google daarop al weet ik niet hoe legaal dat is
als ik de FAQ zo lees, dus zou t weer niet officieel zijn
anders zou de officiele website van t betreffende spel t natuurlijk wel aanbieden ter download wat jij denk ik bedoelt
zoek maar s google daarop al weet ik niet hoe legaal dat is
als ik de FAQ zo lees, dus zou t weer niet officieel zijn
anders zou de officiele website van t betreffende spel t natuurlijk wel aanbieden ter download wat jij denk ik bedoelt
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Na 60 jaar komt het autheursrecht te vervallen. Dus je zult ff moeten wachten
Daarentegen kan je mp3'tjes van een originele uitvoering van Mozart wel gewoon downloaden
Verwijderd
wowieOp zondag 17 februari 2002 13:51 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Na 60 jaar komt het autheursrecht te vervallen. Dus je zult ff moeten wachtenDaarentegen kan je mp3'tjes van een originele uitvoering van Mozart wel gewoon downloaden
dus ik kan later q3 over 58 jaar downloaden ??
YEAAA!!!!
ff spelen op me Inbrain Intel Chip en ingebakken Nvidia in me kont
Er zijn wel producenten die bepaalde spellen naar een tijdje freeware maken... denk aan one must fall, Betrayel at Krondor en Dink Smallwood, dit zijn inmiddels freeware spellen, maar het gebeurd idd veels te weinig en de meeste Abandonware sites zijn illegaal...
Verwijderd
Op zondag 17 februari 2002 13:54 schreef KingSky het volgende:
[..]
wowie
dus ik kan later q3 over 58 jaar downloaden ??
YEAAA!!!!
ff spelen op me Inbrain Intel Chip en ingebakken Nvidia in me kont
5 jaar..
tja, opzich wel een leuk id.
Maar stel nou, je hebt zo'n spel zoals HalfLife wat ook al paar jaar oud is, dan mag dat zo over een tijdje vrij gekopieëerd worden terwijl het nog veel gebruikt wordt, ik denk niet dat ze het leuk vinden.
Maar je hebt ook kans, dat je dan mensen hebt die gewoon met alle gamez gewoon 5 jaar achter lopen.
Die hebben gratis spellen dan, goedkope hardware.. etc.
tja, opzich wel een leuk id.
Maar stel nou, je hebt zo'n spel zoals HalfLife wat ook al paar jaar oud is, dan mag dat zo over een tijdje vrij gekopieëerd worden terwijl het nog veel gebruikt wordt, ik denk niet dat ze het leuk vinden.
Maar je hebt ook kans, dat je dan mensen hebt die gewoon met alle gamez gewoon 5 jaar achter lopen.
Die hebben gratis spellen dan, goedkope hardware.. etc.
🌞🍃
Warcraft 1 overigens ookOp zondag 17 februari 2002 14:00 schreef Soccubus het volgende:
Er zijn wel producenten die bepaalde spellen naar een tijdje freeware maken... denk aan one must fall, Betrayel at Krondor en Dink Smallwood, dit zijn inmiddels freeware spellen, maar het gebeurd idd veels te weinig en de meeste Abandonware sites zijn illegaal...
LolOp zondag 17 februari 2002 14:42 schreef urf het volgende:
[..]
Warcraft 1 overigens ook
Ik vindt zelf dat een spel 7 jaar na release datum vrij mag gegeven worden
Verwijderd
Ik speel nog regelmatig spellen uit 1987 enzo hoor...dus wat neem je dan als maatstaf? Als er niet meer aan te komen is? Ik kocht laatst nog een MSX spel uit 1985 om mijn verzameling Dragonslayers te complementeren...dus das ook al 17 jaar. Spellen als Larry 1, Hocus Pocus en Keen kun je ook nog aankomen...Op zondag 17 februari 2002 14:50 schreef Termi het volgende:
[..]
Lol, ik dacht dat blizzard wel zo slim was om weer in de schappen te zetten samen met warcraft 3
.
Ik vindt zelf dat een spel 7 jaar na release datum vrij mag gegeven wordenWant dan speelt niemand het haast meer
, zie quake 1. Was ergens in 1995 gerealed en wie speelt het nog
Nou misschien nog een freak op een pentium 1
. Maar dan is het wel afgelopen.
Maar goed, principe is: het auteursrecht geld veel langer, en weinig producenten nemen de moeite om zeer oude spellen downloadbaar te maken...ik weet eigenlijk niet wat ze er op tegen hebben. Als een spel 10 jaar oud is, en je verkoopt er toch geen meer (ook al bied je het nog wel aan), waarom dan niet...kun je mooi als promotie artikel gebruiken op je website. Wellicht vinden ze het een devaluatie van hun produkt ofzo? Ik zal eens een balletje opgooien bij wat publishers die ik ken
Pagina: 1