• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Topicstarter
Hebben jullie nog bepaalde doelen in jullie leven?

Ik zou iig door veel mensen herinnerd willen worden (het liefst omdat ik iets voor de mensheid beteken, niet omdat ik een nieuwe Charles Manson wordt ofzo), en geen saai leven willen in suburbia, beetje zoals Kevin Spacey in het begin van Am. Beauty zijn leven leidt

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Mijn doel is het streven naar een ideale middenweg. Leren van mijn fouten uit het verleden en genoegen nemen met de vragen die nooit beantwoord zullen worden.

Daarnaast eXiD-esign groot maken, samen met mijn vennoot Heintjo en de hele aardbol afreizen.

Gezien ik het niet ga meemaken om andere planeten te ontdekken kan ik dat net zo goed hier op aarde doen. :)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

sjaak

un giorno credi

Ik weet nog niet wat mijn doel is, in principe wordt je geboren, gaat naar school, gaat werken, gaat met pensioen en dan ga je dood. Maar wat je daartussen doet, of wat ik ga doen, daar ben ik nog mee bezig om uit te vogelen, want ik zou enorm veel dingen willen doen, maar niet alles is haalbaar.

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

[Dazzed]
Mijn doel is het streven naar een ideale middenweg. Leren van mijn fouten uit het verleden en genoegen nemen met de vragen die nooit beantwoord zullen worden.
Zoist mar ne! Goed verwoord.... ... zo denk ik er dus ook over.

... er zit nog wel een haakje aan, en dat is dat ik me laat leiden door m'n gevoel en implusief nieuwe kansen aanpak.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

oud worden met vriendin....... :)

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
jaja
Dit vind ik nou een cool onderwerp. Het heeft namelijk dichte connecties met "wat is de zin van het leven?" en "Waarom leven we?"

Ik ben zelf 17 jaar. Ik leef eigenlijk voor meisjes! Dit is echt zo. Ik ben er 24 uur per dag mee bezig. Maarja, ze schijnen mij alleen niet zo heel intresant te vinden.
Als ik mijn haar kam, kleren koop, door school loop. Contstant denk je aan je image tegenover meisjes...
Daarbij heb ik ook HEEL sterk als instelling: leren van mijn eigen fouten en andermans fouten ook eigenlijk...
Verder. Probeer ik vooral sinds kort zoveel als ik kan van mijn leven te maken. Ik geniet er zo hard als ik kan van. --> DOE WAAR JE ZIN IN HEBT... terwijl je nog wel rekening houdt met je omgeving...
Nouja dit was het...

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Hebben jullie nog bepaalde doelen in jullie leven?
Ja! Nu de koelkast induiken en een lekker koud pilske optrekken! *pccht!* <slok> Aaah... ;)

Poeh, d'r zijn d'r al een heel stel genoemd... oud worden met vriendin is een mooie, de hele aardbol afreizen combineert daar goed mee. Culturen leren kennen, verschillen en overeenkomsten van mensen ontdekken, nieuwe denkbeelden opdoen, dat lijkt me zo cool. Verder... tsjee, ik vind alles eigenlijk wel tof. Jezelf uitleven met tekenen, schilderen, muziek, verdiepen in wetenschap, literatuur (Pratchett, Adams, Tolkien... ;) ), programmeren, talen,...

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik bereik nooit al m'n doelen tenzij ik 400 wordt. Dit is met opzet zo gedaan ;) . Wat helemaal mooi meegenomen zou zijn, is wanneer ik er zelf niet meer ben, mensen toch nog iets hebben aan de dingen die ik achterlaat.

Oh - Bijna de allerbelangrijkste vergeten, maar ja, hij is ook zo ontzettend cliché: Geniet! :)

Verwijderd

De gulden middenweg in alles vinden.

Nu studeren voor later, maar absoluut ook andere dingen doen naast leren. Idem met geld. Wel sparen (toen ik nog niet studeerde dan) maar ook wel redelijk flink geld uitgeven. Niet dat ik morgen doodgereden wordt en er nog bakken met hard gespaard geld op mijn rekening staat.

Verder vooral plezier hebben, hoe je dat maakt is een persoonlijke keuze.

En uiteraard het hoofddoel van vrijwel elke man in zijn leven: (Tja dat weten jullie zelf ook wel :) )

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Topicstarter
literatuur (Pratchett, Adams, Tolkien...)
met jou kan ik praten!! ook mijn favo auteurs, wel in andere volgorde ;) , ik denk dat elke levensgenietende, gevoel voor humor hebbende tweaker wel een of meerdere van deze auteurs heeft gelezen...
Ik zit nog steeds te wachten op de dag dat LOTR meer verkocht is/wordt dan de bijbel!
Niet dat ik morgen doodgereden wordt en er nog bakken met hard gespaard geld op mijn rekening staat.
Inderdaad, geld moet rollen
Streven naar de ideale middenweg, kweetniet hoor. Genoegen nemen met vragen die nooit beantwoord zullen worden... als je dat kunt kun je in vrede leven, maar ik kan dat niet, ik wil zo veel mogelijk te weten komen in dit leven...
Het heeft namelijk dichte connecties met "wat is de zin van het leven?"
Dat is ook een mooie vraag om over na te denken, voordat je meteen 42 zegt ( ;) ), ik vraag me af wat de zin van leven is, als die er al is, aangezien alles wat leeft ooit weer sterft...

Leven is ontstaan door evolutie (daar hoef je het niet mee eens te zijn, mag beschouwd worden als uitlokking van discussie), en heeft vanuit dat aspect niet echt een doel denk ik, we moeten er maar gewoon van genieten, aangezien het toch maar tijdelijk is (helaas?)

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Mijn doel in het leven: Gelukkig worden.

Vrouw, kinderen, goede baan en een mooi huis, meer heb ik niet nodig

Goh, wat burgerlijk eigenlijk :)

Maar serieus, waarom zou je in hemelsnaam allerlei dingen willen doen als "de wereld zien" of "rijk worden" of zoiets? Wat is de intrinsieke waarde daarvan? Geen toch zeker? Wat is het doel daarvan dan? Gelukkig worden? Wordt je echt gelukkiger van? Volgens mij niet.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Wordt je gelukkig van een vrouw, kinderen, een goede baan en een groot huis ?

Hoe kan je nu voor iemand bepalen wat de intrinsieke waarde van geluk is dat iemand ervaart wanneer hij in een vreemd land is.

Geluk definieer jezelf en ervaar jezelf

Verwijderd

Ik sluit me helemaal aan bij de Melkman. Net zo goed als de een liever appels eet en de ander liever peren, zo ook wat betreft het vrijkomen van stoffen in je hersenen die impulsen veroorzaken die je als prettig interpreteert.

Ik zit bijvoorbeeld helemaal niet op kiddos te wachten. (mischien dat ik daar over 10 jaar op terugkom)

Verwijderd

Ik zou iig door veel mensen herinnerd willen worden (het liefst omdat ik iets voor de mensheid beteken, niet omdat ik een nieuwe Charles Manson wordt ofzo), en geen saai leven willen in suburbia, beetje zoals Kevin Spacey in het begin van Am. Beauty zijn leven leidt

Man o' man Wat is nou een leuk levensdoel?
Zorg dat je gelukkig word en hou je niet te vaak met vragen bezig word waar geen antwoord op is. Lees ook geen filosofie (zoals ik) want hoe meer je weet hoe minder je vraag beantwoord word. Word zen-boedistische monnik ofzo. Haal je school neem een leuke partner zorg voor genoeg geld en krijg geen hartaanval. En wees dan gelukkig. Je wilt herinnerd worden door wie? Door al die middelbaar scholieren die jouw echt niet interessant vinden? Sowieso iedereen die herinderd word heeft dat min of meer aan toeval te danken. Als er maar een paar mensen zijn die je zullen MISSEN dat is veel belangrijker.

Verwijderd

Mijn levensdoel is voortplanten, zorgen voor na geslacht

Verwijderd

Tja, dit is een moeilijk zaak:

ik heb het me al veel afgevraagd en ben nog niet verder:

Alleen voor nageslacht zorgen?
Dan kan het beste verkrachtend door het leven gaan (bij voorkeur in armere landen waar geen abortus mogelijk is)

Gelukkig worden?
Nogal egoistisch. IKKE gelukkig ten koste van wat? Wat is gelukkig?

Zo goed mogelijk zijn?
Dan moet ik alles weggeven -> kan ik niet

Kortom op dit moment heb ik maar 1 doel in mijn leven -> een doel vinden.

Johan
Pagina: 1