Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SA,WOS,NOS] faq request DOS commands.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www3.sympatico.ca/rhwatson/dos7/index.html

perfecte online manual tegen simpele vragen. Handig als naslagwerk.
Geen idee welk fora DOS vragen in moeten, maar gooi maar ergens aub in een of andere FAQ.

O ja, naar aanleiding van een eerdere post in SU:

FAQ request Partition Magic [OM, SA]

Hierbij verzoek ik om in de FAQ van minimaal 1 van beide fora (Software Algemeen , Opslagmedia en Controllers) op te nemen dat men alleen nog vragen kan stellen over dit programma (Partition Magic) mits men gewerkt heeft vanaf de Rescue Diskettes die je met het programma aan kan maken.

Dan krijg je geen domme topics meer als
"Ik ben zo stom geweest om in Windows Partition Magic te gebruiken, geen backup te maken en nu heeft windows de boel laten vastlopen. Al mn data is kwijt. Hoe krijg ik die gegevens weer terug?"

Geen zin om telkens dezelfde vragen te beantwoorden als mensen alleen nog maar het programma downloaden en dus geen handleiding meer lezen.

Zoek maar eens op Partition Magic (onderwerp-titel + inhoud) en verbaas je over het aantal hits.

t is een simpel doch gevaarlijk programma, net als format of fdisk bv
Men dient te weten waar men mee bezig is (complete harddisk inhoud). Bovendien is het low-level systeemsoftware, en dus alleen maar uitvoerbaar in DOS (of bij NT-varianten in Pre-GUI mode, net als chkdsk).

Zelfde geldt voor Ghost / Drive Image.

Tot slot nog een van de meest recente posts die daarom ook vanwege de vele hits gemakkelijk in de Search of bij PowerQuest gevonden had kunnen worden:
[PQmagic 7] -> vastloper :(

Tenslotte nog omdat men slechts 24h heeft om te editen, en SU geen replies kent van gewone users:

[topic=412048]
[topic=411497/1/25]

DR:
GCW zie ik iig niet staan
Lute:
Waarschijnlijk safedisc2. Dat komt omdat er een hoop "errors" op het begin van dat schijfje staan om je brander om de tuin te leiden. Probeer Blindread/write eens. Of zet in clone cd 'skip on errors aan'. En kijk eens op gamecopyworld voor tips.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:39 schreef BBL the 2nd het volgende:
http://www3.sympatico.ca/rhwatson/dos7/index.html

perfecte online manual tegen simpele vragen. Handig als naslagwerk.
Geen idee welk fora DOS vragen in moeten, maar gooi maar ergens aub in een of andere FAQ.
In principe staan pure DOS vragen in NOS goed. DOS-programma's kunnen in SA en de meer Windows gerelateerde DOS vragen zouden desnoods in WOS kunnen.

Ik zie alleen niet in waarom de door jou opgegeven link opgenomen zou moeten worden in de FAQ.
Er komen nauwelijks vragen over namelijk.

Vergeet niet waar de letters FAQ voor staan ;)
Het is geen HOWTO o.i.d.

Dingen die in de FAQ belanden, komen daar puur en alleen terecht omdat ze enorm vaak gesteld worden. Niet omdat het ons wel handig lijkt om wat dingetjes uit te gaan leggen.

Het restant van je vragen laat ik aan mijn collega's over :P ;)