Verwijderd
Leven na de dood? Waar denk je dat we na onze dood komen dan? in de hemel? in de hel?
Dood = dood = game over = next level?
Dood = dood = game over = next level?
Verwijderd
Natuurlijk willen we allemaal geloven dat er meer is dan het aardse leven zelf.
Velen vinden houvast in hun geloof, op grond van religie, wetenschap, folklore e.d.
Ikzelf ben atheïst dus houd het voor mij eenvoudigweg op.
Velen vinden houvast in hun geloof, op grond van religie, wetenschap, folklore e.d.
Ikzelf ben atheïst dus houd het voor mij eenvoudigweg op.
Verwijderd
Ja er is leven na de dood.
Als je dood gaat wordt je wormenvoer. Wormenuitwerpselen is plantenvoer.
Planten is dieren en mensenvoer.
Dieren is mensenvoer.
Kortom: je komt terug maar wel wat anders
Als je dood gaat wordt je wormenvoer. Wormenuitwerpselen is plantenvoer.
Planten is dieren en mensenvoer.
Dieren is mensenvoer.
Kortom: je komt terug maar wel wat anders
Verwijderd
Het er is leven na de dood lijkt voor zover het er nu naar uitziet niets meer te zijn dan een verlangen of hoop op idee.
Alle theorieen over bijna doodervaringen etc zijn wetenschappelijk te verklaren. Wat betreft reincarnatie heb ik nog nooit een correct wetenschappelijk getoets experiment gehoord dus dat valt ook weg.
Er is bovendien geen ekele reden om aan te nemen dat er wel leven na de dood is.
Ik vind het ook jammer en hoop er stiekem ook op, maar zoals het er nu naar uitziet: helaas pindakaas.
Alle theorieen over bijna doodervaringen etc zijn wetenschappelijk te verklaren. Wat betreft reincarnatie heb ik nog nooit een correct wetenschappelijk getoets experiment gehoord dus dat valt ook weg.
Er is bovendien geen ekele reden om aan te nemen dat er wel leven na de dood is.
Ik vind het ook jammer en hoop er stiekem ook op, maar zoals het er nu naar uitziet: helaas pindakaas.
Verwijderd
Aha, mvdheuvel, jij vraagt het jezelf dus ook nog af.Dood = dood = game over = next level?
<quote>Er is bovendien geen ekele reden om aan te nemen dat er wel leven na de dood is.[/quote]
Helaas is er ook geen enkele om aan te nemen dat dat niet zo is.
Ook al komen alle berichten uit volkswetenschappen en religie, en zijn die wel vaker fout geweest, is dat nog geen garantie dat ze ook deze keer ernaast zitten.
Voor mijzelf geldt dat ik WIL geloven in een leven na de dood. Ik wil dit omdat ik niet wil geloven dat je maar een kans krijgt, maar een keer, en dat je daarna, poef, als een vlam uitbrandt, om nooit meer te branden.
En hoe dan ook, dood is niet zomaar dood. Het is zoiezo een belangrijke verandering in het leven, dus ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel is als jullie allen voorstellen.
Verwijderd
Stel er bestaat een "hemel" een "hel" of een wat dan ook. Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar zou het op die "plaatsen" dan zo langzamerhand geen tering drukte zijn?
Verwijderd
Mister X >>>
Zo kun je natuurlijk alles wel mogelijk achtten, alleen omdat het niet of moeilijk te definieren is waarom het onmogelijk zou zijn.
Jeanny >>>
Lijkt me beetje voorbarig om je nu al druk te maken over overbevolking in de hemel
Wat ik me meer afvraag is waar al die zielen dan vandaan zouden meoten komen. Als wij zoiets als een ziel hebben etc dan moet die ook ergens vandaan komen. En in theorie kunnen er oneindig veel mensen komen, dus zou dat ook een eindeloze voorraad zielen impliceren.
Als er voor ons leven geen leven was (ik heb er neits van gemerkt) waarom is het dan zo moeilijk te accepteren dat er na je leven ook niets is. Vergelijk eht met eeuwig slapen. Je bewustzijn wordt gewoon getermineerd.
Tja wat een onzin zeg. Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat morgen alle grassprietjes transformeren naar monsters en wraak gaan nemen op alle grasmaaiers die vervolgens massavernietigingswapens in gaan zeteen om de voormalig grassprieten wederom te onderdrukken. Toch ga ik er van uit dat eht niet zo is.Helaas is er ook geen enkele om aan te nemen dat dat niet zo is.
Zo kun je natuurlijk alles wel mogelijk achtten, alleen omdat het niet of moeilijk te definieren is waarom het onmogelijk zou zijn.
Het lijkt mij ook leuk. Maar toch denk ik dat het niet zo is. Helaas. Jij geeft met die opmerking zelf al aan waar alle ideen over leven na de dood vandaan komen. De wil is de vader van de gedachte.Voor mijzelf geldt dat ik WIL geloven in een leven na de dood.
Jeanny >>>
Lijkt me beetje voorbarig om je nu al druk te maken over overbevolking in de hemel
Wat ik me meer afvraag is waar al die zielen dan vandaan zouden meoten komen. Als wij zoiets als een ziel hebben etc dan moet die ook ergens vandaan komen. En in theorie kunnen er oneindig veel mensen komen, dus zou dat ook een eindeloze voorraad zielen impliceren.
Als er voor ons leven geen leven was (ik heb er neits van gemerkt) waarom is het dan zo moeilijk te accepteren dat er na je leven ook niets is. Vergelijk eht met eeuwig slapen. Je bewustzijn wordt gewoon getermineerd.
Verwijderd
Lieve Tillie,
Vroeg of laat houd ons lichaam op met werken. We worden dan in de grond gestopt en onze cellen beginnen te rotten er komen dan ook wat maden kijken en die vreten als eerste je oog kassen leeg en dan de rest.
DAT HEET NOU DOOD!
Geen toemkomst meer Wolters' Nederlands woordenboek.
Hoe je dat ervaart ik hoop voor je dat je er niets van merkt.
groetjes jurpie
Vroeg of laat houd ons lichaam op met werken. We worden dan in de grond gestopt en onze cellen beginnen te rotten er komen dan ook wat maden kijken en die vreten als eerste je oog kassen leeg en dan de rest.
DAT HEET NOU DOOD!
Geen toemkomst meer Wolters' Nederlands woordenboek.
Hoe je dat ervaart ik hoop voor je dat je er niets van merkt.
groetjes jurpie
Pagina: 1