Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
ik heb ook een compaq armada gehad, welke een soortgelijk probleem had.
Dit heb ik opgelost door alle batterijen los te halen voor een uurtje of 6.
Dus behalve de accu, ook de bios batterij (kijk op de compaq site voor demontage instructies) deze zit onder het beeldscherm gemonteerd.
Dit heb ik opgelost door alle batterijen los te halen voor een uurtje of 6.
Dus behalve de accu, ook de bios batterij (kijk op de compaq site voor demontage instructies) deze zit onder het beeldscherm gemonteerd.
ff open halen en checken of er geen draadje loszit?
Als de battery led blijft knipperen is er iets mis met het stroom gedeelde. Dus meestal de DC-DC voltage board en in sommige gevallen is de battery niet meer goed. Het kan ook zijn dat er een schoefje los ligt. Gewoon dat ding openschoeven en alles van binne eens goed nakijken of alles wel goed op zijn plek zit qua stekkertjes en schoefjes. Tis niet zo moeilijk om dat ding open te maken hoor .. Ik maak de hele dag door compaq notebook dingen open .. 
greetz
greetz
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Hmm, dan zal ik em wel es ff nakijken van binnen, gewoon alles losschroeven? 
Ennuh, wat is een dc-dc board en is dat te vervangen?
Ennuh, wat is een dc-dc board en is dat te vervangen?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
DC-DC board is voor de spanning in de machine.. Stroompje naar de battery enzo. Ik weet niet helemaal zeker of ook in dat type er 1tje zit of dat het al op de mobo ingebakken zit. Maar tis toch beter om hem open te maken en weer goed en stefig weer in elkaar te zetten. Als het de DC-DC board is denk ik dat die niet meer te krijgen zijn bij compaq. En als die er nog wel zijn zijn die een beetje erug duur. Denk maar aan een bedrag van rond de 200 a 300€.
Nou succes dan maar..
Nou succes dan maar..
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
Hmm, er is iets met de klep aan de hand..
Wanneer de klep gewoon open staat en ik druk hem aan, gaat het battery-lampje knipperen.. Maar als ik dan de klep een beetje dicht doe, gaat ie soms ineens aan en doet ie het gewoon.. alleen moet ik dan niet de klep aanraken, want dan gaat óf het beeld uit en de stroom blijft aan, óf hij gaat helemaal uit..
Maja, hoe kom ik nou achter t probleem, zouden de contactjes die de stand van de klep zien niet meer goed zijn? En waar zitten die dingen dan?
Wanneer de klep gewoon open staat en ik druk hem aan, gaat het battery-lampje knipperen.. Maar als ik dan de klep een beetje dicht doe, gaat ie soms ineens aan en doet ie het gewoon.. alleen moet ik dan niet de klep aanraken, want dan gaat óf het beeld uit en de stroom blijft aan, óf hij gaat helemaal uit..
Maja, hoe kom ik nou achter t probleem, zouden de contactjes die de stand van de klep zien niet meer goed zijn? En waar zitten die dingen dan?
als ik het zo hoor zou ik denken dat of de standby schakleaar defect is, of er zit een breuk in je lcd kabel.
Je kan hem heeeeeel meschien nog laten maken maar ik dnek dat je beter dan een andere lap kan kopen.....
Je kan hem heeeeeel meschien nog laten maken maar ik dnek dat je beter dan een andere lap kan kopen.....
er zit een klein batterijtje onder aan de monitor vast, en deze beweegt dus ook een stukje mee iedere keer dat de klep open/dicht gaat, deze zorgt o.a. voor de bios, maar wordt ook voor andere kleine doeleinden gebruikt, controleer deze eens.
Eum, er zit wél een batterijtje in het midden van de laptop (onderkant dan), vlak naast de geheugenbanken..Op maandag 18 februari 2002 13:37 schreef erkens het volgende:
er zit een klein batterijtje onder aan de monitor vast, en deze beweegt dus ook een stukje mee iedere keer dat de klep open/dicht gaat, deze zorgt o.a. voor de bios, maar wordt ook voor andere kleine doeleinden gebruikt, controleer deze eens.
Bedoel je die? Of ben je toevallig in de war met een ander type laptop?
(edit)
deze is het zo ongeveer:
Pagina: 1