Toon posts:

Probje...ATA en nog wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Turbo2 mobo, en op allebei de IDE connectors een 80 aderige ATA 100 kabel zitten. Nu het volgende..

- Ik heb een 52 speed cd-rom van LG en bij het opstarten geeft ie in het opstartgedeelte weer als een PIO 5 :? bij primary slave.

- En bij m'n PCRW 1600 van Philips ( 16 x 10 x 40 ) dat het een ATA 33 is :?

Hoe komt het nou dat die geen ATA 100 zijn wat het volgens mij wel moet zijn en WTF is pio ??? HELP... alvast bedankt.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

volgens mij is er niks mis. Dat ze niet op ATA-100 gaan is normaal. CD-Rom spelers gaan nooit op ATA-66 of 100. Mijn plextor 16x kan maximaal de hoogste Pio aan. (zonder jumperhack)

Pio kan je in de search vinden

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
PIO=Programmed IO mode (er zijn voor smaakjes 4 is de snelste)

hoe die bij jouw 5 aangeeft is me een raadsel, er zijn er echt maar 4...

er zijn er maar weinig cdromspelers die hoger kunnen als ATA33 (omdat ze toch geen 33mb p/s aan kunnen leveren) dit is dus vrij normaal bij jouw

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit dat dan met die fikker dat ie maar ATA 33 weergeeft ?? is dit niet errug ofzo ? tis nog een vrij nieuwe brander...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 22:44 schreef The_Watcher het volgende:
Maar hoe zit dat dan met die fikker dat ie maar ATA 33 weergeeft ?? is dit niet errug ofzo ? tis nog een vrij nieuwe brander...
Start je rekenmachientje eens op:
ATA/33 betekent een max van 33MB/s
1x CDRom=150Kb/s
33000K/150K=220...

Om met ATA-33 in de problemen te komen zou je dus een 220x CDRom moeten hebben. Hij is 40x. Dus heb je ATA-33 helemaal niet nodig, laat staan ATA-100

En wat betreft 'WTF is pio'- voor dat soort vragen is dit uitgevonden: www.utfs.tk

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1