hey, ik heb nu een samba server bijna helemaal draaiend. De win comp kan hem al zien, alleen wanneer ik hem wil benaderen staat er dat er geen rechten zijn om die map te bezoeken. Smbpasswd geeft een foutmelding dat /etc/samba/smbpasswd niet bestond, nadat ik die aangeraakt had(touch
) krijg ik de error dat hij de entry van user root en van user Sacrine niet kon vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
ik wil dat er zonder login+pass verbinding kan worden gemaakt met de samba server en dat hij 1 map kan berijken(/mnt/public) maar dit lukt niet.
hier staat mijn smb.conf, wat moet ik eraan veranderen zodat je zonder login+pass van de ublic shares gebruik kan maken en hoe los ik dat probleem met /etc/samba/smbpasswd op?
ik wil dat er zonder login+pass verbinding kan worden gemaakt met de samba server en dat hij 1 map kan berijken(/mnt/public) maar dit lukt niet.
hier staat mijn smb.conf, wat moet ik eraan veranderen zodat je zonder login+pass van de ublic shares gebruik kan maken en hoe los ik dat probleem met /etc/samba/smbpasswd op?