[Delphi] Onclick adden aan menuItem met caption

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een menuitem met daaraan een aantal subitems. Dat zijn allemaal recent geopende files. Ik ben zover dat ik een onclick event aan die items kan toevoegen, maar nu wil ik met die onclick de caption van het aangeclickte menuitem meegeven, omdat er anders geen andere manier is om te weten welke file er geopend moet worden?
Dus hoe geef ik een caption mee met een event?

Alvast bedankt :)

PS : ik heb de search gebruikt, maar kon het niet vinden...

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

In de onclick van de menuitems:
code:
1
Tekst := (Sender as TMenuItem).Caption

...beter bekend als AMFan

Verwijderd

Het beste lijkt me om de volledige paden naar deze bestanden ergens op te slaan en dan op basis van het gekozen menuitem dit op te halen.
Word doet het ook op deze manier, in een bepaalde regkey staan de laatste geopende documenten.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:58 schreef The_Navigator het volgende:
Het beste lijkt me om de volledige paden naar deze bestanden ergens op te slaan en dan op basis van het gekozen menuitem dit op te halen.
Word doet het ook op deze manier, in een bepaalde regkey staan de laatste geopende documenten.
Ik zou inderdaad de korte naam (zonder mappen) als caption zetten en de lange (met pad en al) als hint. Menuitems laten hun hint nl. toch niet zien en dan hoef je geen aparte lijsten aan te leggen. Nou, ok, ze laten hun hint wel zien als je daar moeite voor doet met een statusbalk of zo, maar dat lijkt me juist een goede zaak. En dan doe je als Delpix zegt, maar dan met ".Hint" ipv ".Caption" :).

*heeft een hekel aan de registry en zou willen dat alle programma's al hun rommel netjes in hun eigen mappen houden :)*

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 02:18 schreef Ublis het volgende:
*heeft een hekel aan de registry en zou willen dat alle programma's al hun rommel netjes in hun eigen mappen houden :)*
Same 4 me!