Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6981

Topicstarter
Bestaat dat? Ik ben 18 en heb nu sinds een half jaar verkering met een ontzettend leuk meisje. Ze is perfect in alle opzichten, ze is lief, grappig, zorgzaam, slim, mooi en geil en en...
Het gekke is dat zij 15 is en wij, ondanks onze (en vooral haar) betrekkelijk jonge leeftijd, zoiets hebben van: 'ik heb de ware gevonden'.

Ik ben echter bang dat ik haar iets ontneem van haar jeugd, dat ze bijvoorbeeld wat moet kunnen flirten enzo en wat levenservaring opdoen, maar aan de andere kant wil ik dat helemaal niet (ik ben strontjaloers en als ook maar iemand naar haar kijkt krijg hij gelijk een stoel naar haar kop, nou ja, het liefst).

Heeft dit een kans? Ik wil dolgraag trouwen, kids krijgen etc. etc. We kennen elkaar nu een dik half jaar, zien elkaar vrijwel elke dag en het voelt alsof ik met haar ben opgegroeid, zo vertrouwd is het allemaal. En het meest vreemde is dat het me nog nooit heeft verveeld en dat is bij haar net zo.

Maar toch, kan dit? Op de één op andere manier heb ik het gevoel dat één van ons een ongeluk krijg ofzo, zo perfect is het allemaal. We passen perfect bij elkaar, denken hetzelde, hebben veel gemeenschappelijke interesses en toch is alles nog steeds nieuw en spannend. Ondanks alles weet ik niet wat ik moet denken van iets dat ZO perfect is...

Hebben jullie iets dergelijks gezien / meegemaakt? Hoe liep dat af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6705

Je verhaal is ozo bekend. :)

Ik ben zelf 29 jaar en nog steeds niet getrouwd. De vele vriendinnen die mijn revue gepasseerd hebben waaren meestal van korte duur. Na een tijdje is bij mij vaak de lol eraf. Ik heb mijn kijk op relaties in de loop der jaren zodanig bijschaaft dat ik ervan overtuigd ben dat momogamie zo goed als niet voorkomt bij de mens.

Ik heb, behalve mijzelf, teveel relatie van vrienden, familie en bekenden op de klippen zien lopen.

Wat beteft jouw gevoel over het 'ontnemen' van haar jeugd zoals je het omschrijft, wees niet bezorgd. Ze is oud en wijs genoeg om haar eigen keuzes te maken en zoalang ze om jou geeft is er geen rede voor paniek. Natuurlijk moet dit wederzijds zijn en bovendien, jullie schelen amper 3 jaren in leeftijd. :)

Wat de toekomst brengen zal, dat zal niemand je kunnen vetellen maar laat het eerst rustig zijn gang gaan. Wees niet te overhaast! Door nu al een kinderen te denken e.d. zul je jouw en haar jeugd wel ontnemen.

Ik was pas 23 toen ik het idee had dat ik uit mijn jeugdjaren ontgroeit was.
In ieder geval, laat je gevoel spreken en biedt elkaar de vrijheid die jullie nodig hebben.
Een wederzijds respect voor elkaar hebben en blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 19:47

Heintjo

Definitely not Swedish

Gewoon lekker z'n gangetje laten gaan.. Wat daz al zegt, laat haar lekker zelf besluiten wat ze wilt..

Het verhaal komt me zelf enigszins bekend voor, ik had 'de ware' gevonden toen ik 17 was.. 'n dame van 21. Ik ben er na 'n half jaartje mee gaan samenwonen.. ging een hele tijd goed.
Nou heeft er toendertijd regelmatig in m'n hoofd rondgespeeld, mis ik nou niet 'n heleboel? Wil ik nou niet eerst even van het leven 'proeven'? ..
Uiteindelijk bleek mijn liefde zo groot te zijn dat ik dat wilde laten varen voor haar, zonder twijfels!

Klinkt schitterend dit, maar na 2 jaar was het verhaaltje toch echt uit, ze ging vreemd..

Hoe dan ook, de dingen lopen zoals ze lopen willen, je kan er over het algemeen niets aan doen.. hoe hard je ook probeert.. Proberen is vaak juist precies hetgeen wat je niet moet doen, laat het vanzelf gaan!

Er komt een punt dat 'verliefdheid' overgaat in 'houden van' .. en soms zelfs weer oplost in het niets..
Laat de verliefdheid nog lekker z'n gang gaan.. laat tijd maar lekker uitzoeken wat ie met jullie aanwilt :)

blah blah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:02

Elvhenk

/me hartje GO

Waarom zou je je daar nu al druk om maken? Geniet gewoon van wat jullie nu hebben en als het "meant to be" is, dan merk je dat heus wel. Ik zou maar gewoon leven in het hier en nu. Hoezo "je ontneemt haar iets van haar jeugd"? Dit is wat being 15 is all about! En gefeliciteerd: je klinkt zo lekker verliefd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 29-04 17:26
Ik sluit me bij elvhenk aan. Gewoon genieten van het moment, hoe lang het ook duurt, of kort. (niet te hopen natuurlijk)
Als het niet gaat merk je het vanzelf wel en als zij iets mist dan laat ze dat ook vast wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Ik vraag me af of ware liefde uberhaupt bestaat. Misschien dat ik de ware gewoon nog niet ben tegengekomen (ben pas 19), maar ik geloof er eerlijk gezegd ook niet in. Bij ale vriendinnen die ik gehad heb, had ik al vij snel dat ze me verveelden en ik me afvroeg wat me afgezien van sex nog bij ze hield.
Ze is perfect in alle opzichten, ze is lief, grappig, zorgzaam, slim, mooi en geil en en...
Stel nou eens dat ze niet mooi was geweest. Maar oerlelijk. Echt iets in de zin van mismaakt, of door een ongeluk heeft ze over haar gehele lichaam en hoofd ernistige brandwonden, waardoor ze onprettig aanvoelt en van het kijken naar je moeder wordt je nog geiler. Zou je dan ook zo verliefd op er zijn geweest?

Wat ik hierme wil zeggen is dat verliefdheid onterecht volkomen met het innerlijk geassocieerd wordt. Het uiterlijk is gewoon hardstikke belangrijk. Want als zij heel lelijk was geweest dan was je er volgens mij nooit op gevallen. En was het bij iets als goede vriendschap gebleven. Maar als een vrouw heel mooi is dan is erop verliefd worden vel gemakkelijker. "Loving you is easy cause you're beautiful" zong iemand ooit.

Een relatie wordt toch niets als sex niet interessant is. Als jij afkeer hebt van het lichaam van je partner maar de persoon zelf wel heel leuk vindt, dan houdt het gewoon op.

En als het uiterlijk dus meetelt, hoe kun je dan ooit oprecht zeggen dat je van die persoon houdt. Bullshit, je kan van haar houden maar je houdt ook van haar lichaam. En als je niet van dat lichaam had gehouden dan had je ook niet van haar gehouden, in ieder geval niet in de zin van een relatie.

Misschien kom ik nu heel gevoelloos over, maar ik vind zeggen dat je van iemand houdt terwijl het lichaam daarin een niet onuitwisbare rol speelt veel gevoellozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480

Gewoon lekker genieten van het moment.

Wel moet je heel snel wat aan die jaloersheid van je doen, anders breekt dat je (en je relatie) echt op. Je zal er echt aan moeten wennen dat als je een mooie vriendin hebt, dat er anderen naar haar kijken, en eventueel met haar flirten.
Daar komt gewoon een stuk vertrouwen bij kijken, en als jij zo fel reageert, als er iemand naar haar kijkt of flirt, zal dat heel gauw uitgelegd worden als geen vertrouwen in je vriendin hebben en onzekerheid. Je relatie zal zo in ieder geval geen lang leven beschoren zijn. Tenslotte is ieder vrij om te flirten met iedereen waar die zin in heeft, en dat mag nooit een probleem zijn.
Een probleem komt pas als jouw vriendin op dat geflirt gaat reageren, en dan heb je dus gewoon een probleem met jouw vriendin, en niet met die gast die flirt.

Maar verder, gewoon gelukkig zijn, en genieten van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5709

Zeg, ik zou behoorlijk blij zijn met alles wat zei te bieden heeft! Je moet niet teveel nadenken. Ik denk dat je je zorgen maakt om haar te verliezen; misschien omdat alles TE perfect is (waat alleen maar mooi is!) of je denkt dat ze er met een ander vandoor gaat, omdat ze zo perfect is. Als zei echt de ware voor je is en andersom ook dan moet je je geen zorgen maken, omdat jullie nu eenmaal de ware voor elkaar bent! Wat meot er dan mis gaan? Julie willen dan allebei geen ander meer!

Het kan altijd een keer fout gaan en je leert elkaar kennen door de jaren heen. Velen zeggen dat de grens van 7 jaar de moeilijkste is en dat je dan voor je relatie moet vechten. Wat ik WEL denk is dat er een ware bestaat, voor iedereen. Maar het blijft 'geven en nemen'!

Wat is liefde toch mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6819

Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Ja maar het is toch wel lullig (vooral voor haar) dat als ze bv een jaar of 18 19 is.... en haar pubertijd gaat verlaten en ze dus als het goed is behoorlijk veranderd is relatief met toen ze 15 was dat het dan uit gaat..... dan hebt ze heel haar kewle en kicke pubertijd periode vergooit! Ikzelf zou dan behoorlijk pissed zijn.... ik ken ook iemand die heeft nou al zo'n 2 jaar verkering en is net zo oud als mij (17) en ik snap niet hoe hij het in zijn botte hoofd haalt omdat te doen.... get a life denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Stel dat het goed gaat (ik hoop het voor je) en zei is 21 en jullie zijn nog steeds samen, kennen jullie elkaar goed genoeg, kunnen gaan denken aan trouwen, kinderen en de rattaplan, voor nu gewoon lekker laten gaan, je ziet vanzelf hoe het loopt, neem geen overhaaste beslissingen, blijf reeel maar niet te serieus, en dan niet in de trant van serieus maar gewoon, nog niet aan kinderen denken enzo en het daar nu al over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Trouwens Dumtrala: Goed gesproken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Je kan wel zeggen doe gewoon maar, maar voor hem geeft het niet maar voor haar geeft het des te meer als het uit gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5051

Kort samenvattend: het gras is altijd groener bij de buren.

Je bent nu gelukkig dus niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Een goede meid is op haar toekomst voorbereid.
Ik bedoel dus je kan nu wel flink lol gaan trappen maar straks kan je in de penarie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

En even een toevoeging van gister:
Liefde maakt blind. En dat klopt echt.
Heb het zelf een keer meegemaakt, ik was helemaal gek van een meisje, maar na een half jaar waren er steeds meer dingen die irritatie veroorzaakten, en dan vooral bij mij, zij was 3 jaar jonger, dus zag het niet zoals ik dat zag. Dus blijf alert zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 16:24

MicroWhale

The problem is choice

Ik wil niet stoken en je zult me misschien niet willen geloven, maar dat heb ik dus al een paar keer gehad. Toen ik 17 was en toen ik 20 was. Allebei die relaties zijn geeindigd, na resp. 2 en 3 jaar.
Waarschijnlijk komt ze er over een paar jaar achter dat ze iets te veel naar jou is toegetrokken, waarna ze gaat feesten. (Dat wordt veel stoelen gooien)
Het kan allemaal misschien wel, maar het is zeer waarschijnlijk dat het misloopt. Al staaan mijn ervaringen er natuurlijk niet garant voor DAT het gaat gebeuren.

Micha: Liefde maakt inderdaad blind! :(
Dumtrala: Hier is de grens 3 jaar...
ElvHenk: ... het is een beetje waar wat je zegt...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6981

Topicstarter
Bedankt voor jullie commentaren, ik denk dat ik er goed aan doe om er niet teveel over na te denken en er gewoon van te genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ja jij kan wel gaan genieten... jouw pubertijd kan toch niet meer verpest worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Zo!
Dit vind ik een intresante topic (waarom leg ik zo uit)
Eerst mijn eigen commentaar. Ik weet niet hoe je een quote maakt... dus ik knip en plak maar wat.. hoop dat jullie dat niet erg vinden (kan iemand dat anders misschien uitleggen?)
Ik ga met mijn commentaar het rijdje maar af, want ik wil zeker weten dat ik niets vergeet:

Halbstark: Je moet echt blij zijn. Ik bedoel... het is zo relaxt om een relatie te hebben, waarbij alle 2 de kanten 100% inzet hebben... verliefd zijn op iemand die je vriendin is is echt het meest relaxte gevoel wat ik ken. De leeftijd speelt geen rol vind ik (lees maar door dan zie je wat ik er van vind, ik heb het ook meegemaakt)
Wat houd je tegen als jullie van elkaar houden? Ik begrijp PRECIES hoe je je voelt, je voelt je wel verantwoordelijk voor haar omdat jij 'verstandigste' bent van jullie twee.
Ik zou gewoon afwachten. Als jullie echt elkaar ware zijn, dan zal dat snel genoeg blijken! 1/2 jaar is niet niets ook trouwens! Top!

Dazzed: Ik denk wel dat de ware bestaat... maar ik denk niet dat het PERFECTE meisje bestaat... er is altijd wel iets wat a-relaxt is aan een meisje.. hoe leuk ze ook is.

apoc2: OVer dat verliefd zijn met uiterlijk heb je voor een groot deel gelijk. Je kan naar mijn mening niet verliefd worden als het uiterlijk voldoende knap is! Maar smaken verschillen natuurlijk! Ook speelt innerlijk wel degelijk een rol erbij. Ook is het zo dat je alleen ECHT van iemand kan houden als die een (voor jou) cool genoege innerlijk heeft...

Sakura: Je hebt gelijk! Ik ben trouwens wel van mening dat jaloesie gezond is! Maar nooit teveel. Je moet je pas zorgen gaan maken als je vriendin je ook anders tegen over jou gaat gedragen of wanneer je flirten echt buiten de perken gaat lopen natuurlijk.

morgoth beetje overdreven niet? Ik bedoel, wat moet zo iemand dan doen? Ermee stoppen terwijl hij nog vet veel van d'r houdt??? Dat kan toch nooit. Daarbij, op je 15e heb je (vooral als meisje) al best wel een gevoel over hoe je je leven wilt indelen. Je kan toch ook van je jeugd genieten als je met iemand hebt? Een goeie relatie is een vrije relatie, waarin je elkaar vrij laat in eigen keuzes!

ZOOOOOOOOOOOOOO nu mijn eigen mening
had ik al gezegt dat ik zelf 17 ben? Nouja, weten jullie het nu.

Ik heb dus zeeeeeer kort geleden gehad met een meisje van 14.. (ook weer 3 jaar verschil)
Ik hou nu nog steeds vet veel van d'r. En dat is echt niet alleen verliefdheid. Hoewel ze heeeeel erg knap is, zijn er echt super veel dingen die me aantrekken in d'r innerlijk. Ik ben 'r wel goed gaan kennen. Maar zij heeft het uitgemaakt.. =(
De reden daarvoor ligt ook weer heel diep, die zal ik jullie besparen. Maar wij hebben nog nooit ruzie gehad.. en nu nog steeds niet.. en..... achja, laat ook maar, ik had veel korten dan jullie allemaal, het is dus een slechte vergelijking. Maar toch weet ik wel een beetje hoe het is...
Pagina: 1