Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu voor mijn school het boek 'Zen en de Kunst van het motoronderhoud' aan het lezen en daarin heeft ie het 40 bladzijden lang over wat kwaliteit nou is.

Mijn vraag is wat verstaan jullie onder kwaliteit?

Objectief? Subjectief? cultuurgebonden? etc.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35
Toen ik de topic las, dacht ik, nee dat weet ik niet (er staat kwaleit ipv. kwaliteit).

En of het subjectief of objectief is, ligt aan waar het op slaat. Een auto kan kwalitatief goed zijn, dat is een feit, maar bij andere dingen kan het een mening zijn (weet zo geen voorbeeld).

Trouwens; Zen en de kunst van het motoronderhoud?! HAHAHAHAHAHA. Moet wel een kutboek zijn of niet?

Verwijderd

Valt wel mee, het hele boek lang loopt de schrijver uit te leggen dat die twee dingen helemaal nix met elkaar te maken hebben :)

Maar is wle geinig boekje

Verwijderd

Doe mij maar een kwalitiet, maar dan 1 van een goeie kwaliteit. En het punt is, dat iedereen een verschil van mening heeft over de kwaliteit van een tiet. De 1 zegt: ja, prachtige kwaliteit want d'r zit zo'n geinig zuigdingtje aan.. maar de ander zegt weer: ja, zeer functioneel ook als een vrouw zwanger is en hoe meer moedermelk deze kan produceren, des te hoger de kwaliteit..
Twee verschillende kwaliteitsvormen dus.

ALs je kwaliteit op zichzelf neemt, dan is misschien: 'goed in de eigenschappen, functionaliteit en/of productiviteit' ofzo.

Verwijderd

'goed in de eingeschappen, funtionaliteit en/of productiviteit van het onderwerp'.. Ik geloof dat ik het niet zo goed kan uitleggen..

Iedereen weet toch wel wat kwaliteit is.. probeer ik het ook nog is uit te leggen ook, ugh! Dat boek moet verboden worden.

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44
Nou hier komt ie dan:

Kwaliteit: de mate waarin een product voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker en de doelstelling van de organisatie.

Dus zowel subjectief als objectief.

(nb heb ik ooit eens...lang lang geleden.. geformuleerd voor een onderzoek wat ik uit moest voeren)

Maar dit is MIJN visie. Andere zijn uiteraard ook belangrijk en zinnig.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11-2025

p@dd0

psychonaut

Ok lees je het boek in het engels of nederlands??

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Kwantiteit is ook mooi.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Halbstark:
Beter 1 vrouw met kwaliteit, dan 10 zonder! :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

sjaak

un giorno credi

Ja Gene, dat heb ik geleerd met de ITIL-Foundation cursus. Dat is de feitelijke uitleg, de meningen kunnen echter verschillen.

Verwijderd

OK OK je hebt helemaal gelijk Logos ik had dat even over het hoofd gezien.

Dr_Frickin_Evil:
En of het subjectief of objectief is, ligt aan waar het op slaat. Een auto kan kwalitatief goed zijn, dat is een feit, maar bij andere dingen kan het een mening zijn (weet zo geen voorbeeld).
Sex is een leuk voorbeeld, als je van lief knuffelen houdt vind je de bedkwaliteiten van een vrouw die alleen maar heftig wil krikken klote.
Pagina: 1