386/DOS spellen onder winXP hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Hoi,
ik zal niet de enige zijn met dit probleem, maar misschien wel de enige die er last van heeft:

ik mis de oude goede spellen a la monkey island, sam&max, dott etc.....nu heb ik een paar hiervan officieel op cd (sam&max) en ik wilde ze graag weer eens opnieuw spelen, oude tijden doen herleven :D

maar het probleem is XP wil amper nog dos spellen runnen bij mij ;(

terwijl alleycat.exe het perfect doet, krijg ik monkey island 2 en sam&max op geen enkele manier aan de praat........sowieso de soundblaster is al een probleem maar daar kan ik nog mee leven..........

is er een manier om deze spellen(gaat vooral om MI,MI2 en S&M dus) werkende te krijgen onder XP???

PIII 800@804 Mhz

• Chief_B
  • Laatst online: 16-06-2025

Chief_B

Onder Xp zal het ook een moeilijk verhaal blijven denk ... heb je al geprobeerd ze onder dos te installeren/spelen, gewoon met opstartdisk starten enz ???

The Chief

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zaterdag 16 februari 2002 22:26 schreef Chief_B het volgende:
Onder Xp zal het ook een moeilijk verhaal blijven denk ... heb je al geprobeerd ze onder dos te installeren/spelen, gewoon met opstartdisk starten enz ???
Dit zal ook niet lukken... of hij moet een 2e partitie aanmaken, van wege de fat indeling (dos=fat 16, windows xp=fat 32)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
je kunt dan ook gewoon een oude hdd ernaast hangen en daar dos meuk op installeren en multi boot maken

Xbox360 gamerprofile

• Chief_B
  • Laatst online: 16-06-2025

Chief_B

das waar ook Soccubus (fat16) ... idd een multiboot met win 3.11 (lol)

The Chief

Verwijderd

http://prdownloads.sourceforge.net/vdmsound/VDMSound-2.0.4-WinNT-i386.msi
Dat is een programmatje voor DOS geluid in XP.

Ik heb trouwens monkey island 1 toevallig nog die het gewoon doet onder XP. Er zat een .bat file bij met "monkey r" er in. Als ik die start doet hij het wel, als ik monkey.exe start doet hij het niet.

• Noedelsupke
Op zondag 17 februari 2002 01:42 schreef DWes het volgende:

Ik heb trouwens monkey island 1 toevallig nog die het gewoon doet onder XP. Er zat een .bat file bij met "monkey r" er in. Als ik die start doet hij het wel, als ik monkey.exe start doet hij het niet.
dus met die patch krijg ik weer de oude mooie midi muziek zoals hij bedoeld is????? of is deze patch gewoon om de soundblaster te laten werken in DOS???

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
hey hardstikke bedankt voor die sound patch voor XP....

heb Sam&Max nu perfect draaien onder XP met geluid alsof ik het op mn 386 speel, zoals het hoort dus perfect :D

PIII 800@804 Mhz

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 11:25

rajackar

Blood Minister

he bedankt, dit werkt echt goed!
Alleen krijg ik met day of the tentacle het midi geluid niet goed. Hebben meer mensen dit probleem?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 17 februari 2002 01:42 schreef DWes het volgende:

[..]
Da's een gaaf proggie ja... het emuleert gewoon een Soundblaster Pro of SB16 en sluist dan gewoon alles door naar je echte geluidskaart... werkt in 95% van de gevallen perfect!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• rajackar
  • Laatst online: 03-02 11:25

rajackar

Blood Minister

Maar niet in alle gevallen. Ik krijg de volgende games niet goed werkend:

Mortal Kombat (geen digi sound, wel midi)
Doom (blijft hangen bij het scherm tijdens het starten)
Day of the tentacle (geen midi, wel digi sound)
Settlers 2 (start niet meer op)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 10 maart 2002 19:48 schreef rajackar het volgende:
Maar niet in alle gevallen. Ik krijg de volgende games niet goed werkend:

Mortal Kombat (geen digi sound, wel midi)
Doom (blijft hangen bij het scherm tijdens het starten)
Day of the tentacle (geen midi, wel digi sound)
Settlers 2 (start niet meer op)
Het programma is continu in ontwikkeling dus deze games zullen in latere versies wel werken...

Gewoon een kwestie van geduld hebben... in ieder geval heeft VDM-Sound mijn "Star Trek: Judgement Rites" aan de gang gekregen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Sorry voor dit late reactie :P maar ik probeer die prog te downloaden maar dat lukt niet van die site.. Ook al voor mirrors gezocht... maar ook geen geluk.. Heeft iemand toevallig ook dit prog?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:14
Dan moet je beter zoeken, https://sourceforge.net/p...id=20091&release_id=46941, eerst hit met google

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.