Welk formaat LCD heb jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ik ben van plan om een LCD schermpje te kopen. In de eerste plaats voornamelijk voor winamp. Nu ben ik een beetje met LCD Smartie 5.0 aan het kijken welk formaat ik wil.
Ik kom er niet helemaal uit. Groot is mooi maar duur, en ook niet allemaal nodig voor winamp. Welk formaat heb jij en waarom?

Ik denk nu aan een 2x20. Maar weet niet of ik die tweede regel wel nodig heb... confusing :?

Verwijderd

Parralel:
1x12 -te klein om te solderen nooit wat mee gedaan
1x16 -Leuk ding maar 1 regel is wel 'n beetje weinig
2x20 -Dit begint er al op te lijken, inverted display wat 'm zowiezo al leuker maakt. past nog net in 'n 5,25" bay
4x20 -4 regels is wel 'n hele vooruit gang tov die 2x20 jammer dat de pcb net te hoog is voor'n 5.25" bay..
4x40 -Te hoog en te breed voor in 'n bay, daarin tegen wel een zee van ruimte om allerlei leuke dingen op te zetten, en als je wat vind om 'm mooi in af te monteren best een leuk apparaat.

Serieel/grafish:
Seetron SGX-120L- (120x32) -Past prima in 'n 5,25" bay, grappig ding opzich update alleen rete traag geen fatsoenlijke animatie op mogelijk, software ondersteuning is matig tot slecht,hij is (naar mijn smaakt) te duur en z'n geld zeker niet waard.

Parralel/grafish:
Seiko G321D- (320x200) - is ter grote van'n CD hoes, je kan 'm dus vrijwel nergens in kwijt, en heeft 'n voeding nodig van -24Volt wat ook niet al te makkelijk aan te komen is, hij is niet duur daar in tegen slechts $25 bij eio (zonder backligt)

ik zou persoonlijk als je 'm voor winamp wil gaan gebruiken voor 'n 4x20, niet al te groot maar groot genoeg voor 'n leuke spectrum analyzer.

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb sindskort een 4*40. Paste precies in een 5.25"bay. Het printje van de LCD hangt er wel achter en daarvoor moest ik wel mijn kast bijveilen. Maar het is de moeite waard. Hou er dus rekening mee dat je minimaal 2 5.25"bays moet opofferen.Ik heb zelf ook een HD VU-meter die niet heel mijn 5.52" bay in beslag nam dus die kon ik er nog wel onder plaatsen. Een DVD/CD/RW speler kan je vergeten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

4x20 is mooi voor in front-bay frontje
een een 4x40 heb ik een compleet 5 1/4" front gat
gemonteerd,pas precies in het overblijvende gat

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:58

EntonoX

Team leider

ik heb zo`n 16x2 lcd gekocht bij conrad. Deze heeft een HD44780 compatible controller en is vrij gemakkelijk aan te sluiten... werkt voor mij perfect met smartie en winamp. ik heb em in 1 5,25" drive bay ingebouwd met wat schakelaars dr bij. :)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Kheb een 4x20 liggen van LCD inkoopactie 6, nog steeds niet in elkaar gezet :+

Verwijderd

ik heb een hd44780 4*20 lcd, dis wel mooi voor winamp enzo, maar toch vind ik mn 2 240*64 t6963c lcdtjes veeeeel mooier :P nja als je voor een 4*40 zou gaan, ken je beter een gfx lcd kopen omdat deze toch niet veel meer kosten en met een gfx ken je veel meer

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

heiro een 4x40 kan precies in een 5 1/4 bay aar dat meot ik ooit nog een s doen :)

iStockphoto

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

2x16 en 128x64. 2x16 is net leuk om je winamp mee te draaien (of damp onder dos) 128x64 is best wel zinloos, omdat (no offence) de drivers nog niet al te ver ontwikkeld zijn

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 13:40 schreef Cornholio2001 het volgende:
2x16 en 128x64. 2x16 is net leuk om je winamp mee te draaien (of damp onder dos) 128x64 is best wel zinloos, omdat (no offence) de drivers nog niet al te ver ontwikkeld zijn
mjah t probleem is met dat 128*64 lcd, is dat de mensen die software schrijven een 240*64 lcd hebben... maarjah dat komt nog (ik zal binnekort mn software eens gaan aanpassen voor je :P)

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 23:10 schreef Yarvieh het volgende:

.....
ik zou persoonlijk als je 'm voor winamp wil gaan gebruiken voor 'n 4x20, niet al te groot maar groot genoeg voor 'n leuke spectrum analyzer.
Zijn er al goede plug-ins voor winamp met een spectrum analyzer dan? Zou wel mooi zijn. Ik heb ze alleen nog naar met titel en positie en dergelijke gezien....

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 17 februari 2002 14:10 schreef philippi14 het volgende:

[..]

Zijn er al goede plug-ins voor winamp met een spectrum analyzer dan? Zou wel mooi zijn. Ik heb ze alleen nog naar met titel en positie en dergelijke gezien....
tuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/lcd04.jpg

zelf zou ik voor een 4x20 gaan; die wordt volgens mij het best ondersteund met software (4x40 kunnen in een hoop proggies niet)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 14:30 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

tuurlijk:
[afbeelding]

zelf zou ik voor een 4x20 gaan; die wordt volgens mij het best ondersteund met software (4x40 kunnen in een hoop proggies niet)
Dat schopt echt kont. B-) Ik ga zeker voor een 4x20.
Dat display van jou is ge-inverteerd? Wel mooi, maar hoe doe je dat? Gewoon 2 draden omdraaien?

Heb je een link of naam van die plug-in?

Komt jouw LCD trouwens ook van de Conrad?

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05-2025
wat wordt bedoelt met inverted. Ik ga binnenkort denk ik of een 4x20 of een 2x20 kopen

https://drinkwaterpunten.nl

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 15:03 schreef Chopper_Rob het volgende:
wat wordt bedoelt met inverted. Ik ga binnenkort denk ik of een 4x20 of een 2x20 kopen
Zijn scherm heeft groene letters op een donkere achtergrond. Een normaal LCD heeft donkere letters op een groene achtergrond. Dat heet ge-inverteerd volgens mij.

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05-2025
en hoe krijg je dat. Of is die standaard zo

https://drinkwaterpunten.nl

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Kleur is standard, kun je weinig aan doen.
Of je moet de smd leds gaan modden :9

Heb zelf 2 4x20 lcd's in een aparte behuizing zitten.
Ben nu bezig met het regelen van een grafische lcd.

And The Only One

Verwijderd

Die kleur hoord zo bij die 4*20 lcd die van mij is ook zo:

www.geocities.com/lcdvanpaulus

Verwijderd

ik ga denk ik een 256x128 px kopen, daar zie je tenminste nog iets op ;)

Verwijderd

inverten gaat als je het polarisatiefilter in je LCD omdraait.
dit is meestal een folie tussen je backlight en je lcd.
dit is vvor licht/donker naar donker/licht dan he, voor de de kleur mag je gaan solderen:)

loshalen en omdraaien dus, let wel op dat je alles weer goed in elkaar zet anders doet ie niets meer natuurlijk, werkt ook bij rekenmachientjes

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48
het lukt niet helemaal bij mijn casio horloge dat backlight omdraaien :?

ik zie maar 1 losse folie en die heb ik al omgedraaid maar dan veranderd er niks... :'(

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 21:14 schreef 007BigHarry het volgende:
het lukt niet helemaal bij mijn casio horloge dat backlight omdraaien :?
ik zie maar 1 losse folie en die heb ik al omgedraaid maar dan veranderd er niks... :'(
Vaak zit het polarisatie filter aan het glaasje vast gelijmt, je zou het misschien los kunnen peuteren met 'n scherp voorwerp ofzo maar ik heb altijd zoiets van laat maar zitten 't zit me daar best :Y)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:30 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

tuurlijk:
[afbeelding]

me heeft zelfde lcd en vraagt zich heeeeeeeel graag ?! af welke sofware jij gebruikt ziet er wel cool uit nml...

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 21:37 schreef philippi14 het volgende:
Ik ben van plan om een LCD schermpje te kopen. In de eerste plaats voornamelijk voor winamp. Nu ben ik een beetje met LCD Smartie 5.0 aan het kijken welk formaat ik wil.
Ik kom er niet helemaal uit. Groot is mooi maar duur, en ook niet allemaal nodig voor winamp. Welk formaat heb jij en waarom?

Ik denk nu aan een 2x20. Maar weet niet of ik die tweede regel wel nodig heb... confusing :?
1 x Crystalfontz 4x20
1x 4 inch 800x600 Color Tft voorop me tv-out

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martyn3d/images/tft3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martyn3d/images/lcdsmall.jpg

Verwijderd

VET!!! hoe duur is da zon 4 inch lcdtjuh...

is daar ook sofware voor winamp ofzo voor ipv alleen tv kijken :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

Op zondag 17 februari 2002 23:45 schreef divx4me het volgende:

[..]

1 x Crystalfontz 4x20
1x 4 inch 800x600 Color Tft voorop me tv-out

[afbeelding]

[afbeelding]
Waaruit heb je die color tft gesloopt ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:55 schreef SuperLuuk het volgende:
VET!!! hoe duur is da zon 4 inch lcdtjuh...

is daar ook sofware voor winamp ofzo voor ipv alleen tv kijken :P
mm goeie 300 piek(guldens he )en nee daar is geen software voor al kan ik dr wel divx op kijken winamp visualizatie plugins op zetten en als 2e monitor gebruiken moet hem alleen nog inbouwen zit nu in een hobby doosje gebouwd

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:56 schreef DinX het volgende:

[..]

Waaruit heb je die color tft gesloopt ?
ps1 schermpje uiteraard die dingen kan je los niet krijgen in nederland helaas

Verwijderd

oh :( bij eio kan je ze wel los kopen volgens mij en stukken goedkoper,,

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:59 schreef SuperLuuk het volgende:
oh :( bij eio kan je ze wel los kopen volgens mij en stukken goedkoper,,
nee hoor kan je niet dat zijn lossen schermen zit geen driver of niks by

• DinX

DinX

Motormuis

Velleman levert die tft schermpjes ook blijkbaar

http://www.velleman.be/productlist2.asp?lan=1&id=342654

Zal je wel bij Conrad kunnen krijgen dan (ik ben belg, dus ik veronderstel dat die conrad waar het hier altijd over gaat een grote electonica-zaak is ?)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:00 schreef DinX het volgende:
Velleman verkoopt die tft schermpjes blijkbaar

http://www.velleman.be/productlist2.asp?lan=1&id=342654

Zal je wel bij Conrad kunnen krijgen dan (ik ben belg, dus ik veronderstel dat die conrad waar het hier altijd over gaat een grote electonica-zaak is ?)
ja klopt maar die van de velleman zijn nog duurder goeie 450 piek (guldens nog dan he) geld ook voor die 300 van hier boven

• DinX

DinX

Motormuis

Op maandag 18 februari 2002 00:02 schreef divx4me het volgende:

[..]

ja klopt maar die van de velleman zijn nog duurder goeie 450 piek (guldens nog dan he) geld ook voor die 300 van hier boven
eek, voor die prijs heb je al een "antiek" tft scherm van 14"

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:03 schreef DinX het volgende:

[..]

eek, voor die prijs heb je al een "antiek" tft scherm van 14"
ja inderdaad maar die ps1 schermpjes zijn wel geinig en als je goed zoekt zijn ze best goedkoop te krijgen
kijk op ebay op veilinghal ofzo heb je ze voor rond de 100 piek

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=4LS&Category_Code=DE

Iets goedkoper, en toevallig gaan ze van deze site inkopen:
[topic=394833/1/40]

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:16 schreef DinX het volgende:
http://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=4LS&Category_Code=DE

Iets goedkoper, en toevallig gaan ze van deze site inkopen:
[topic=394833/1/40]
ben je nog net zo veel kwijt als een nieuwe hier nieuw kost ie hier 250
daar ben je daar al overheen incl verzend kosten al moet ik wel zeggen dat die wel kwalitatief beter zijn alleen kunne ze ook pal aan ? want komen uit de usa he

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:20 schreef divx4me het volgende:

[..]

daar ben je daar al overheen incl verzend kosten al moet ik wel zeggen dat die wel kwalitatief beter zijn alleen kunne ze ook pal aan ? want komen uit de usa he
er is een nieuwe (goedkope) inkoop actie aan de gang
klik

• DinX

DinX

Motormuis

Op maandag 18 februari 2002 00:20 schreef divx4me het volgende:

[..]

kan je toch instellen bij instellingen van je videokaart, of ie pal of ntsc moet uitzenden.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:21 schreef bouke_h het volgende:

[..]

klik
uhh das voor een grafische lcd we hebben het hier over een kleuren tft niet een dotmatrix

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:21 schreef DinX het volgende:

[..]

kan je toch instellen bij instellingen van je videokaart, of ie pal of ntsc moet uitzenden.
ja dat wel natuurlijk !!!

• DinX

DinX

Motormuis

Op maandag 18 februari 2002 00:21 schreef bouke_h het volgende:

[..]

klik
we hebben het hier niet over gewone grafische lcd, maar over kleuren-tft die je op je tv-out kan aansluiten

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:23 schreef DinX het volgende:

[..]

we hebben het hier niet over gewone grafische lcd, maar over kleuren-tft die je op je tv-out kan aansluiten
sorry... niet gelezen, maar de tft is opgenomen in ons assortiment, dus kun je 'm bestellen...
Pagina: 1