[HD] Hd spint soms niet op

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi, ik heb hier een 2.5 gig HD liggen.
Het is een webserver die om 0100 uit gaat en om 0800 weer aan.

Maar de HD heeft neigingen gewoon niet op te spinnen. Soms, als 'ie het eenmaal doet werkt het perfect!!

Is dit kwestie van een kapotte aansluiten of is er iets anders mis?

Is dit te verhelpen??

Want hier wordt je ook niet blij van als je s'middags wakker wordt en je merkt dat hij nog steeds op "ik heb geen OS gevonden" staat :P

Ik koop _geen_ nieuwe..ik wil een 2.5/3 gig HD..niet meer niet minder :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit de Molex er wel helemaal goed in, is dit niet het geval dan kan het zijn dat het niet helemaal goed werkt.

• Mir
  • Niet online
Yepz..dat ding heb ik er al 100 keer uitgehaald ;)

en als 'ie het doet blijft 'ie het ook doen..

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
laat dan aan staan zou ik zeggen :P

Maar eff, serieus, maakt ie ook een uhm.... damn, hoe omschrijf je dat... een 'kapot-lager-geluid' ? :o

Of anders kan het ook zijn dat een spoel van de motor is doorgebrand, is verder niet zo erg als ie eenmaal draait, maar kan er dus wel voor zorgen dat ie soms dan niet goed begint te draaien.

Ik zou die pc gewoon aan laten staan, evt alles goed geluids isoleren en je hebt er geen last van. :)

• Mir
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 00:29 schreef KBDE het volgende:
laat dan aan staan zou ik zeggen :P

Maar eff, serieus, maakt ie ook een uhm.... damn, hoe omschrijf je dat... een 'kapot-lager-geluid' ? :o

Of anders kan het ook zijn dat een spoel van de motor is doorgebrand, is verder niet zo erg als ie eenmaal draait, maar kan er dus wel voor zorgen dat ie soms dan niet goed begint te draaien.

Ik zou die pc gewoon aan laten staan, evt alles goed geluids isoleren en je hebt er geen last van. :)
Nee, hij klinkt gewoon naar mijn weten best goed (auto monteur..weet wel hoe kapotte lagers klinken, al is dat een iets wat ander formaat :9~)

En aan laten staan kan niet omdat mijn pa dat niet wil ivm stroom kosten enzo...ik ga het niet eens proberen ;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij nadert die schijf het einde van zijn nuttige leven. Zorg dat je alle belangrijke dingen gebackupt hebt en begin vast uit te kijken naar een nieuwe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 17 februari 2002 02:21 schreef Mir het volgende:

[..]

Nee, hij klinkt gewoon naar mijn weten best goed (auto monteur..weet wel hoe kapotte lagers klinken, al is dat een iets wat ander formaat :9~)

En aan laten staan kan niet omdat mijn pa dat niet wil ivm stroom kosten enzo...ik ga het niet eens proberen ;)
Waarschijnlijk is het goedkoper je systeem aan te laten staan als je hem nu toch 17 uur per dag hebt draaien.

• Mir
  • Niet online
Hmm..een nieuwe wil ik niet...want dat is zo'n overkill..wil gewoon een 2e hands simpel klein HD-tje...

Tja...laten we zeggen dat die 17 uur pschychisch een stuk minder is dan 24H...

Maar niemand een idee hoe dit kan komen?

[vannochtend is 'ie BTW wel goed opgestart :P]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 17 februari 2002 12:29 schreef Mir het volgende:
Hmm..een nieuwe wil ik niet...want dat is zo'n overkill..wil gewoon een 2e hands simpel klein HD-tje...
koop een nieuwe hd, vervang daarmee de hd van je pc, en zet de overgebleven hd in deze server >:)
Tja...laten we zeggen dat die 17 uur pschychisch een stuk minder is dan 24H...
laat hem dan 23h60min aan :)
Maar niemand een idee hoe dit kan komen?
ouderdom.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Je voeding kan ook beetje gaar zijn maar volgens mij is je HD echt op.

Koop gewoon het minimale wat er te koop is.
20 Gb Maxtor'tje ofzo.
Pagina: 1