Toon posts:

US Blaster 5.1 Dolby Digital Theatre aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een US Blaster 5.1 Dolby Digital Theatre setje gekocht voor het luttele bedrag van €149 :) Alleen, hoe moet je zoiets aansluiten? Het ding heeft maarliefst 6 inputs!! 2 voor front, 2 voor rear en 2 voor center/bass (telkens een witte en rode aansluiting). En nee, dit zijn geen outputs naar de boxen. :P Er zitten een heleboel kabels bij, maar die passen nooit allemaal in mijn geluidskaart en mp3speler. De bijgeleverde handleiding is heel sumier. Er staat alleen dat de front input verbonden moet worden met de groene aansluiting op de geluidskaart, de rear op de bruine en de center/bass op de oranje (maar niet! de digital out, die ook oranje is).

Nu heb ik geen andere oranje uitgang op mijn geluidskaart (Soundblaster Live) dan de digital out, hoe moet dit dan? En verder, ik heb ook nog een mp3 speler met slechts 1 rode en 1 witte uitgang (stereo dus). Hoe kan ik het setje daarop aansluiten? Ik kan nu maar 2 speakers tegelijk werkend krijgen, door de 2 aansluitingen van de mp3 speler op 2 van de 6 aansluitingen van het Dolby Digital setje aan te sluiten.

Thanks!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt de verkeerde kaart met de verkeerde set gekocht.

Je kan de fronts en de rears aansluiten en dan hopen dat de sub mee gaat doen, en de center kan je in de koelkast leggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Als je een Live 5.1 hebt, zit in dat oranje stekkertje ook het center/bass signaal

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Persoonlijk vindt ik de koelkast niet de ideale plaats voor een centerspeaker,

Ten eerste hij staat meestal in de keuken: effect weg.
en meestal is een koelkast goed geisoleerd: effect weg.
_______

Je hebt gewoon de verkeerde geluidskaart waardoor je niet veel aan je 5.1 setje hebt.

mischien je Live verkopen en een 5.1 kaart kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet dat je voor echt Dolby Digital geluid een Soundblaster Live 5.1 nodig hebt. Maar ik dacht dat het ook mogelijk was om een Dolby digital set op een gewone soundblaster aan te sluiten, maar dat je dan geen Dolby Digital effect kreeg, maar gewoon geluid uit meer speakers (in feite dus stereo geluid uit 5 speakers + sub :) )

Ennuh, hoe zit dat dan met mijn mp3 speler? Kan ik daar maar 2 boxen op aan sluiten, nee toch? In een winkel zag ik dezelfde mp3 speler staan die ik heb, met een Creative DTT 3500 (ook 5.1), en toen kwam er wel geluid alle alle 5 de boxen en de sub? Hoe hebben die lui in de winkel dat gedaan dan?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Digitaal aansluiten en de decoder in de set het geluid laten verdelen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:18 schreef JvS het volgende:
Digitaal aansluiten en de decoder in de set het geluid laten verdelen.
Die set heeft geen DD-decoder ingebouwd.
Je zult voor echt 5.1 een andere geluidskaart of een extra Dolby Digital decoder moeten aanschaffen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 16 februari 2002 23:58 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Die set heeft geen DD-decoder ingebouwd.
Je zult voor echt 5.1 een andere geluidskaart of een extra Dolby Digital decoder moeten aanschaffen
Ik had het over de 3500 uit z'n vraag :).

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:09 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik had het over de 3500 uit z'n vraag :).
Owjee, ik heb weer es poep in m'n ogen :)

Verwijderd

de oranje geeft of digitaal of center / bass signaal door ja :) kan je instellen

ikke heb wel een probleem: hercules fortissimo II heeft geen center en ik wil die set ook kopen, dus 4.1 maar... :(

suc6

Verwijderd

Heb je niet de verkeerde speakerset bij je geluidskaart gekocht. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het geluid van US Blaster speakers. Veel poeha over veel vermogen, maar bagger geluid in de praktijk, maar om eerlijk te zijn ken ik het geluid van deze 5.1 set niet. Als ik jou was zou ik hem terug brengen en ruilen voor een goede 4.1 set. Voor dat geld kun je dacht ik veel betere sets kopen van Philips, Altec Lansing of Creative of zo. Heb je trouwens wel een 5.1 set nodig? Je hebt hier alleen iets aan voor DVD's, PC games ondersteunen namelijk geen 5.1 geluid.
Pagina: 1