Bios kraken Armada 7400

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb een "oude" armada 7400 van me werk gekrijgt. Helaaz zijn die knuppelz weer eens vergeten het bios pw op te schrijven, dus da's weer 3 keer nix.

Ik heb dmv een rompaq flash upgrade de bios geupgrade... helaas staat dat debiele pw er nog steedz in. Ik kom nu zelfs de hele bios niet meer in omdat na het Compraq logo normaal rechtsboven een cursor ff gaat knipperen waarna je door F10 in de bios komt. Dat cursortje komt nou ook al niet meer :(

Openschroeven is geen optie, aangezien de helft van de schroefjes op de laptop al dolgedraaid zijn :r
En killcmos heb ik ook al geprobeerd. Dan start ie opnieuw op, telt hij het geheugen en kom ik de bios nog steedz niet in.

Mensen nog meer optiez ?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
de bios van Compaq staat op een extra partitie van de harddisk en niet echt als bios op het moederbord, misschien als je de hd ergens anders inknutseld dat je die partitie eruit kan gooien

• Viper®
  • Niet online
Owwwww, duz dat was die 15 mb non-dos partitie die'k gewist heb met me fdisk :D Ow jeah

Goed, weet ik ook weer wrom ik me bios niet meer inkom.
Maar iig heb ik nog steedz een pw bij het opstarten wat ik graag weg wil hebben. En als de bios niet op het mobo zit, waar dan wel :s ?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die bios staat niet op je harddisk.
Je bios zit als chip op het mainboard van je Armada. Wat op de harddisk stond was een soort van soft-setup programma, waarmee je bepaalde instellingen kunt wijzigen en/of bekijken. (Soort van bios hulp utility)
Je laptop werkt perfect zonder deze Compaq Partitie.
Het bios password verwijderen kun je absoluut vergeten.
Er is geen mogelijkheid om dit eruit te krijgen en ook Compaq kan hier geen hulp aan bieden.
Je kunt alleen maar het mainboard vervangen als het password echt kwijt is, en je het nodig hebt om je laptop uberhaupt te kunnen gebruiken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:12 schreef Rick2001 het volgende:
Die bios staat niet op je harddisk.
Je bios zit als chip op het mainboard van je Armada. Wat op de harddisk stond was een soort van soft-setup programma, waarmee je bepaalde instellingen kunt wijzigen en/of bekijken. (Soort van bios hulp utility)
Je laptop werkt perfect zonder deze Compaq Partitie.
Het bios password verwijderen kun je absoluut vergeten.
Er is geen mogelijkheid om dit eruit te krijgen en ook Compaq kan hier geen hulp aan bieden.
Je kunt alleen maar het mainboard vervangen als het password echt kwijt is, en je het nodig hebt om je laptop uberhaupt te kunnen gebruiken.
heb je weleens een compaq gehad? dit is wel mogelijk om hem eraf te halen.
wat je moet doen ( staat ook op compaq site ergens in een hoekje)
haal de bios batterij eruit ( dus tog open zien te krijgen)
laat hem ff 5 minuten zonder die batterij.
start dan de laptop zelf op door de adapter erin te doen, de accu blijft uit de laptop als je die erin laat werkt het niet.
als j dit hebt gedaan doe je de laptop uit.
schroeft hem wee rin elkaar accu erin en opstarten en je kan weer gewoon in de bios.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zondag 17 februari 2002 00:20 schreef steve-a17 het volgende:

[..]

heb je weleens een compaq gehad? dit is wel mogelijk om hem eraf te halen.
wat je moet doen ( staat ook op compaq site ergens in een hoekje)
haal de bios batterij eruit ( dus tog open zien te krijgen)
laat hem ff 5 minuten zonder die batterij.
start dan de laptop zelf op door de adapter erin te doen, de accu blijft uit de laptop als je die erin laat werkt het niet.
als j dit hebt gedaan doe je de laptop uit.
schroeft hem wee rin elkaar accu erin en opstarten en je kan weer gewoon in de bios.
LOL.
Ik heb jaren de service voor Compaq Servers en Workstations gedaan. Hieronder vielen overigens ook laptops.
Wat jij zegt klopt gedeeltelijk.
Dit geldt namelijk maar voor een bepaald type laptops. Voor dit type gaat het dus niet, voor zover ik me nog kan herinneren.
Deze laptop kan ik blindelings uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Zelf heb ik in die tijd de 7400 (PII 266MHz) en de 7800 (PII 300MHz) gehad.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:50 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

LOL.
Ik heb jaren de service voor Compaq Servers en Workstations gedaan. Hieronder vielen overigens ook laptops.
Wat jij zegt klopt gedeeltelijk.
Dit geldt namelijk maar voor een bepaald type laptops. Voor dit type gaat het dus niet, voor zover ik me nog kan herinneren.
Deze laptop kan ik blindelings uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Zelf heb ik in die tijd de 7400 (PII 266MHz) en de 7800 (PII 300MHz) gehad.
En toch heeft steve-a17 gelijk .
Er zitten 2 batterijtjes die je even moet los halen , 1 grote en 1 kleintje helemaal onderaan , de accu er uit en zo ong 10-20 minuten laten staan .
Opstarten zonder accu of wat dan ook , alleen met adapter en het wachtwoord is weg .

Verwijderd

Dat zegt rick2001 toch? Bij SOMMIGE laptops kan je de batterij eruit halen ja... maar die versie die de topicstarter heeft niet!!!!

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Bij een goede laptop kan je het password niet op zo'n manier kraken, ze zouden dat bij meer laptops moeten invoeren want dan werden die dingen misschien niet zo vaak meer gejat.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ze moeten bij laptops gewoon net als mijn GSM's de PUK code invoeren!

Idee Copyright ©®Ferry Heibrink 2002 *D

• Xandrios
  • Laatst online: 17:08
Op zondag 17 februari 2002 12:02 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ze moeten bij laptops gewoon net als mijn GSM's de PUK code invoeren!

Idee Copyright ©®Ferry Heibrink 2002 *D
:D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 17 februari 2002 12:04 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

:D
:?

:P :Y)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 04:41 schreef kariem112 het volgende:
Dat zegt rick2001 toch? Bij SOMMIGE laptops kan je de batterij eruit halen ja... maar die versie die de topicstarter heeft niet!!!!
Bij deze gaat het juist wel .
Het zijn iets van 6 schroeven die je los moet halen , en dan kan je het hele toetsenbord incl. polssteun eraf halen .
Dan zoals hierboven al ergens staat de batterijen ed loshalen en wachten.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
jesus who cares of het kan of niet, PROBEER het gewoon! in theorie zou het met elke laptop zo zijn (duhh)

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

behalve als er een flash rammetje in zit............

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Pagina: 1