[droom] Wat vertelt een droom?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Oke, van de week heb ik dus een best wel rare droom gehad en om nou te zeggen dat ie prettig was? .

Ik zal de droom beschrijven:

Het is donker en enkel het licht van de maan is te zien. Ik bevind mij in een ruïne met 100en schimmen. Ik loop doelloos rond totdat er vanuit het niets allerlei romeinsachtige figuren opdoemen die voor dood en verderf zorgen. Ik vlucht door de gangen van de ruÏne. Wat mij opvalt tijdens mijn vluchten is dat er schimmen bezig zijn met het opbouwen van de ruÏne en dat de romeinsachtige figuren het steeds weer afbreken. Al rennend kom ik langs een aparte kamer waar ik naar binnen ga. Wederom zie ik vele schimmen. Dat is helaas niet alles wat ik zie. Overal liggen lijken verspreid van kinderen, vrouwen, mannen en dieren. Gedeeltelijk verbrand en aan het rotten. De maden zo groot als mijn handen kruipen eruit. Ik vlucht weer. Achter mij vindt een afbraak plaats van de ruÏne. Ik word ingehaald door vluchtende schimmen en ren harder dan ik al rende. Dan is het rustig. Door de afbraak zijn er wederom vele lijken te zien. Deze worden door de schimmen opgeruimd. Nadat de lijken voor mijn ogen verplaatst zijn begint er een ware explosie-offensief. Overal vliegt alles de lucht in. Ik vlucht wederom met enorme angst. Dan ineens is er niets meer over van de ruïne. Enkel een hoge toren van de romeinsachtige figuren. Het lijkt of ze de schimmen deporteren. Waarheen is mij onduidelijk. Dan komt er zo'n romeinsachtig figuur op mij af. Ik vrees voor mijn leven. Echter heel vriendelijk vertelt dat figuur dat ik naar Italie verplaats word. En toen werd ik wakker!

Een rare droom dus. En zulke fantasie-achtige dingen droom ik redelijk vaak. Kan nooit geen boodschap of verwerkingsproces vinden. Dus dit moet een spinoff zijn van mijn fantasie.

Wat ik mij nu afvraag is of jullie er iets in kunnen vinden of er een boodschap in zit ofzo?

Zelf denk ik dat ik gewoon een te grote fantasie heb. Tevens vraag ik mij af of er meer mensen die zo dromen als ik dat doe?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Wanneer je geloofd in reincarnatie kan je stellen dat deze droom een beleving was uit een vorrig leven. Volgens de mensen die in reincarnatie geloven staat een droom ook altijd in connectie met een vorrig leven.

Wanneer je realistisch kijkt kan je misschien de conclussie trekken dat deze wereld verslechterd en dat jij naar een plaats kan waar het beter is.

Ik heb zelf meestal dromen dat ik vast zit op een dak met een heleboel trappen en dat ik niet zou weten hoe ik eraf moet komen omdat die trappen allemaal veel te hoog stoppen. Ik drom deze minstens 1 keer per nacht en ik moet zeggen dat het best frustrerend is :(

* Dromen zijn maf!

• Hugo
  • Nu online
Op zaterdag 16 februari 2002 21:02 schreef shakkie het volgende:
Wanneer je geloofd in reincarnatie kan je stellen dat deze droom een beleving was uit een vorrig leven. Volgens de mensen die in reincarnatie geloven staat een droom ook altijd in connectie met een vorrig leven.

Wanneer je realistisch kijkt kan je misschien de conclussie trekken dat deze wereld verslechterd en dat jij naar een plaats kan waar het beter is.

Ik heb zelf meestal dromen dat ik vast zit op een dak met een heleboel trappen en dat ik niet zou weten hoe ik eraf moet komen omdat die trappen allemaal veel te hoog stoppen. Ik drom deze minstens 1 keer per nacht en ik moet zeggen dat het best frustrerend is :(

* Dromen zijn maf!
Mmm over dat dat de wereld verslechterd en dat ik ergens anders heen wil heb je wel gelijk in.. daar had ik nog niet aangedacht...

En jou droom dat je elke dag hetzelfdde droomt is idd ook erg apart.. lijkt wel of je ergens diep inzit en steeds verder gaat. Dus misschien doe je iets wat voor jou een tree te hoog is misschien?

en idd dromen zijn best wel maf.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

idd dromen zijn best maf. :)

ik onthoud ze alleen bijna nooit :r

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dromen als dit zijn vrij normaal. Ik heb zelf ook van die weirde dromen.

Ik denk dat de verklaring voor jouw droom alleen door jezelf gevonden kan worden. Droomsymbolen zijn, wat sommige psychologen ook beweren, heel persoonlijk van aard. Wat een romein voor jou betekent is waarschijnlijk iets anders dan het voor mij doet.

De ruine is interessant. Hij wordt gebouwd en vervolgens afgebroken. Dat is misschien iets wat in je leven ook gebeurt; je probeert iets op te bouwen en het valt steeds weer uit mekaar. De oorzaak zijn de romeinen. Het is dus interessant te kijken wat die romeinen nu eigenlijk voorstellen. Mijn associatie is orde en discipline; school? Misschien ben je niet tevreden met de gekozen opleiding. Een heel interessante droom. Het is wel een heel belangrijke waarschuwing van je geest (als je tenminste gelooft dat dromen een boodschap hebben) dat er iets goed mis is in je leven. Maden en dood (en de explosies) zijn daar voorbeelden van.

• Christiaan
Op zaterdag 16 februari 2002 23:28 schreef ne0 het volgende:

Ik weet dat ik eigenlijk niet moet reageren; maar als je niks bijzonders te melden hebt, doe dat dan alsjeblieft ook niet.

• Hugo
  • Nu online
Op zaterdag 16 februari 2002 23:28 schreef ne0 het volgende:

Daar is een methode voor. Als je wakker word meteen opschrijven. Na een tijdje onthou je het vanzelf. Ik heb nooit anders geweten dan dat ik dromen onthou.

• Hugo
  • Nu online
Op zaterdag 16 februari 2002 23:29 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Dromen als dit zijn vrij normaal. Ik heb zelf ook van die weirde dromen.

Ik denk dat de verklaring voor jouw droom alleen door jezelf gevonden kan worden. Droomsymbolen zijn, wat sommige psychologen ook beweren, heel persoonlijk van aard. Wat een romein voor jou betekent is waarschijnlijk iets anders dan het voor mij doet.

De ruine is interessant. Hij wordt gebouwd en vervolgens afgebroken. Dat is misschien iets wat in je leven ook gebeurt; je probeert iets op te bouwen en het valt steeds weer uit mekaar. De oorzaak zijn de romeinen. Het is dus interessant te kijken wat die romeinen nu eigenlijk voorstellen. Mijn associatie is orde en discipline; school? Misschien ben je niet tevreden met de gekozen opleiding. Een heel interessante droom. Het is wel een heel belangrijke waarschuwing van je geest (als je tenminste gelooft dat dromen een boodschap hebben) dat er iets goed mis is in je leven. Maden en dood (en de explosies) zijn daar voorbeelden van.
Zit gelukkig niet meer op school, maar het kan wel kloppen met mijn werk. Heb nu voor de 2e maal een manager die computerapparatuur mee naar huis neemt en tevens geen leiding kan geven. Hierdoor krijg ik geen enkel fatsoenlijk project van de grond. ;(

• Christiaan
Op zaterdag 16 februari 2002 23:33 schreef WorkForce het volgende:

[..]

Zit gelukkig niet meer op school, maar het kan wel kloppen met mijn werk. Heb nu voor de 2e maal een manager die computerapparatuur mee naar huis neemt en tevens geen leiding kan geven. Hierdoor krijg ik geen enkel fatsoenlijk project van de grond. ;(
Heel interessant. De werken zouden dus de ruines zijn. De manager is een hoger gelegen functionaris neem ik aan; romeinen. Ik denk dat je het deze richting op moet zoeken. De vraag is wat 'italie' is.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt erop dat jou visie op de wereld in die droom word weerspiegeld. Toen ik die droom las dacht ik gelijk aan de woorden "moedeloos" en "zinloos". Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Meestal worden in dromen je verleden ook weerspiegeld, maar het verleden van jou ken ik niet.

They made me do it.

• Hugo
  • Nu online
Op zaterdag 16 februari 2002 23:36 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Heel interessant. De werken zouden dus de ruines zijn. De manager is een hoger gelegen functionaris neem ik aan; romeinen. Ik denk dat je het deze richting op moet zoeken. De vraag is wat 'italie' is.
Misschien is Italie wel een metafoor voor iets als een rustiger leven? Zelf zie ik italie als een mooi land met een mooie cultuur.

Mijn droom lijkt nu wel veel duidelijker te worden. Had in eerste instantie zo nog niet gekeken naar mijn droom. Nu zou de link met mijn werk wel kunnen kloppen. Apart dat je dan zoiets droomt.

• Christiaan
Dromen zijn altijd cryptisch. De boodschap wordt aan je gespresenteerd in een symbolentaal. Die symbolen komen uit je persoonlijke 'bibliotheek' en zijn per definie anders. Het is mijn ervaring dat je alleen over je eigen 'problemen' droomt. Het lijkt me zeer sterk dat het over de wereld gaat.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:30 schreef WorkForce het volgende:

[..]

Daar is een methode voor. Als je wakker word meteen opschrijven. Na een tijdje onthou je het vanzelf. Ik heb nooit anders geweten dan dat ik dromen onthou.
Thanx :) Ik heb wel ontdekt, dat als ik er aan blijf denken nadat ik (echt) wakker ben, ik ze wel onthou. >:)

Ps> ChristiaanVerwijs: Als jij weet dat je niet moet reageren, doe het dan ook niet! :( Aan jouw reactie heb je idd. niets, aan bovenstaande wél!

Verwijderd

Woaaaah wat gebruik jij???? ik wil daar ook wat van :+

Nee ff zonder dolle wat ik dus echt heel bizar vind is dat er een gedeelte van de hersenen een droom verzint,wat weer een ander gedeelte van diezelfde hersenen meemaakt... en dat onder een en het zelfde schedel dak.

wat ik me ook afvraag is of mensen met een hoog iq complexere dromen voorzichzelf verzinnen dan mensen met een lager iq.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik onthoud maar af en toe dromen, en ik heb ontdekt dat waneer je ze later probeert te manipuleren, dat je ze dan vrij snel kwijt bent, bij mij althans :)

kheb ook een droom die ik niet snap.
ik loop gedurende de hele droom hand in hand met een meisje waar ik helemaal gek op ben, de droom begint in een cruisseschip, we lopen een trap op, met de bedoeling naar het dek te gaan. (Wat me overigens sterk bijblijft aan deze droom is hoe de omgeving zwaar veranderd tijdens de droom) Als we op de verdieping van het dek zijn, moeten we een grote poort openenen om daadwerkelijk in de buitenlucht te raken. Als we dit doen staat er een man te schreeuwen dat als we haasten, we nog op tijd kunnen zijn voor het aanmeren, en dat we naar het voordek moeten. VAnaf dat punt gaat alles in een kickass versnelling en terwijl we lopen blijkt de boot zich in een soort overdekt kanaal te bevinden binnen een stad. de boot gaat dan opeens ontiegelijk hard en ramd een paar keer de rand. Ik weet nog dat ik dacht dat we daardoor zouden zinken, maar we gingen gewoon door, met veel geweld rossen we door een schoener en een veerboot, beide schijnen niet echt nadelige gevolgen te hebben voor t schip, maar wij moeten ondertussen wel oppassen voor t wrakhout. en dan plotseling raken we een kleiner bootje, en daarop knalt het cruisseship uit elkaar. Als we van de boot af worden geslingerd belanden we in het water en dan stopt de droom.
wierde shit
met die droom kan ik echt helemaal niks, vond het wel een romantisch idee, dat van de handen vasthouden, maar de rest krijg ik geen touw aan vast geknoopt
ik heb overigens al eens eerder een droom gehad met betrekking tot een boot, maar die vond ik makkelijker te verklaren.

Misschien kan iemand een ideetje geven hoe hij m'n droom intrepeteerd, want ik vind em fuzzy :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Even tussendoor:
Het is wel een heel belangrijke waarschuwing van je geest (als je tenminste gelooft dat dromen een boodschap hebben) dat er iets goed mis is in je leven. Maden en dood (en de explosies) zijn daar voorbeelden van.
Ik dacht juist dat als je over dood gaan (o.i.d.) droomt dat niet altijd slecht hoeft te zijn. Het kan ook betekenen dat je een oude periode afsluit en dat je een nieuwe periode tegemoet gaat (dat zou dan "italie" kunnen zijn).

Verwijderd

Ik denk niet dat je zo zwaar hoeft te tillen aan dromen. Bij mij zijn het steeds willekeurige gekke gebeurtenissen die niets met mijn dagelijks leven te maken hebben. Je hoeft je pas zorgen te maken wanneer je nachtmerries begint te krijgen over bepaalde traumatische gebeurtenissen die je hebt meegemaakt.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 21:27
Op zaterdag 16 februari 2002 20:42 schreef WorkForce het volgende:
Oke, van de week heb ik dus een best wel rare droom gehad en om nou te zeggen dat ie prettig was? .

Ik zal de droom beschrijven:

Het is donker en enkel het licht van de maan is te zien. Ik bevind mij in een ruïne met 100en schimmen. Ik loop doelloos rond totdat er vanuit het niets allerlei romeinsachtige figuren opdoemen die voor dood en verderf zorgen. Ik vlucht door de gangen van de ruÏne. Wat mij opvalt tijdens mijn vluchten is dat er schimmen bezig zijn met het opbouwen van de ruÏne en dat de romeinsachtige figuren het steeds weer afbreken. Al rennend kom ik langs een aparte kamer waar ik naar binnen ga. Wederom zie ik vele schimmen. Dat is helaas niet alles wat ik zie. Overal liggen lijken verspreid van kinderen, vrouwen, mannen en dieren. Gedeeltelijk verbrand en aan het rotten. De maden zo groot als mijn handen kruipen eruit. Ik vlucht weer. Achter mij vindt een afbraak plaats van de ruÏne. Ik word ingehaald door vluchtende schimmen en ren harder dan ik al rende. Dan is het rustig. Door de afbraak zijn er wederom vele lijken te zien. Deze worden door de schimmen opgeruimd. Nadat de lijken voor mijn ogen verplaatst zijn begint er een ware explosie-offensief. Overal vliegt alles de lucht in. Ik vlucht wederom met enorme angst. Dan ineens is er niets meer over van de ruïne. Enkel een hoge toren van de romeinsachtige figuren. Het lijkt of ze de schimmen deporteren. Waarheen is mij onduidelijk. Dan komt er zo'n romeinsachtig figuur op mij af. Ik vrees voor mijn leven. Echter heel vriendelijk vertelt dat figuur dat ik naar Italie verplaats word. En toen werd ik wakker!

Een rare droom dus. En zulke fantasie-achtige dingen droom ik redelijk vaak. Kan nooit geen boodschap of verwerkingsproces vinden. Dus dit moet een spinoff zijn van mijn fantasie.

Wat ik mij nu afvraag is of jullie er iets in kunnen vinden of er een boodschap in zit ofzo?

Zelf denk ik dat ik gewoon een te grote fantasie heb. Tevens vraag ik mij af of er meer mensen die zo dromen als ik dat doe?
Je kunt er natuurlijk een boodschap achterzoeken, dan zou je alles figuurlijk moeten zien. Persoonlijk denk ik niet dat er een boodschap achter zit. Het doet me wel veel denken aan het Israël van 2000 jaar geleden. Daar braken romeinen ook van alles af terwijl Christenen het probeerde op te bouwen. Onder rome liggen nog steeds veel Christenen begraven.

Als er echt een boodschap in zou zitten dan word je dit ook meteen duidelijk. Vaak komt een droom met een boodschap ook vaker voor net zolang totdat je hem begrijpt. Anders hoeven ze ook geen moeite te doen om een boodschap door te geven als je hem niet begrijpt. Je kunt gaan zoeken in al die dromenboeken enzo maar die slaan over het algemeen nergens op. Droom maar gewoon lekker verder en als je iets moet weten dan krijg je dat wel te weten, daar moet je je niet druk om maken.

• Christiaan
Op dinsdag 19 februari 2002 14:55 schreef MK9 het volgende:
Even tussendoor:
[..]

Ik dacht juist dat als je over dood gaan (o.i.d.) droomt dat niet altijd slecht hoeft te zijn. Het kan ook betekenen dat je een oude periode afsluit en dat je een nieuwe periode tegemoet gaat (dat zou dan "italie" kunnen zijn).
Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen dat dood een vrij belangrijk teken is. Meestal negatief, maar ja, dat is dan mijn associatie. Soms wordt dood ook als een nieuw begin gezien.

Verwijderd

ehm workforce .. volgens je profile woon je in new york

dat maakt je droom een stuk logischer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 19 februari 2002 17:01 schreef wustenveld het volgende:

[..]

... Vaak komt een droom met een boodschap ook vaker voor net zolang totdat je hem begrijpt. Anders hoeven ze ook geen moeite te doen om een boodschap door te geven als je hem niet begrijpt...
Nou ben ik benieuwd wie ze zijn!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Kan iemand mij vertellen wat deze, voor mij, enorm sicke droom betekent? Deze droom beinvloed al deze heel dag mijn gevoel... Echt erg.

Ik droomde dat mijn vriendin het uitmaakte. Ze had totaal geen emoties en op mijn huilen ging ze absoluut niet in. Ze maakte het uit omdat ze "op een aankomend feest heel hard wilde scoren". Bij haar was een 'vriendin' die er vrij sletterig uitzag. Slechte invloed of zo, zo'n gevoel. Ik vroeg aan mijn vriendin of ze dan helemaal niks leuk vond aan onze relatie en hierop zei ze keihard "NEE". Ze had ook een brief in het Frans (ik spreek dat niet) aan mij geschreven waar ze allemaal negatieve dingen over mij in had geschreven.
dit was het begin van de droom, daarna kwam dit
Ik voelde mij echt enorm ellendig en dacht in mijn droom de hele tijd "dit klopt gewoon niet, zo is ze niet". Mijn hele familie kwam ook in de droom voor en besteede voor mij gevoel niet echt de aandacht aan me.
Het gevoel van in de steek gelaten, en eenzaam bleef ik mijn droom en ondertussen droomde ik dit:
Ik had een glas (bierpul?) welke ik kon laten verranderen in een konijntje (knuffel), omdat ik paranormaal begaaft was of zo. De andere familieleden zagen dit niet echt en ik wilde het hen laten zien dat ik dat kon verranderen.
Ondertussen bleef ik maar zeggen dat het zo erg was dat mijn vriendin het had uitgemaakt en een verschrikkelijk shockerend eenzaamheidsgevoel, welke ik nu nog steeeds gedeeltelijk voel, bleef doorgaan...

Ik werd doordrongen van zweet wakker met een verschrikkelijk gevoel, welke ik nu nog steeds heb
Ik moet echt over deze droom praten met mensen met verstand er van.....
Ik voel me zo vreemd nu. Mijn vriendin wil ook komen slapen, maar door de droom heb ik er een slecht gevoel bij.

P.S. Dit soort dingen zou ik normaal nooit posten, maar ik kan alleen hier terecht denk ik.

• Christiaan
Ik denk dat dat sletterige meisje iets is dat je bij je vriendin bespeurd. Misschien heeft ze de laatste tijd iets gedaan waar je het niet helemaal mee eens was. Het feit dat ze koud en emotieloos overkomt zegt misschien dat je dat soms onderbewust van haar denkt. Ik denk dat die sletterige vriendin dus 1 en dezelfde is met jouw vriendin.

Het feit dat ze frans schrijft (je kon het niet lezen maar je begreep de inhoud wel?) lijkt mij te duiden op het feit dat je haar niet altijd begrijpt. Ze doet dingen die je niet snapt en die je niet altijd leuk vindt.

Ik zeg een hoop 'misschien'. Een droom van een ander kan je niet verklaren. Dat kan de dromer alleen zelf, ik kan je wel een eindje op weg helpen.

edit:

Overigens is 'eenzaamheid' een heel sterke draad uit je droom. Je moet je in je leven wel een beetje eenzaam voelen op dit moment. Het feit dat je aandacht probeert te trekken met iets wat je zelf heel bijzonder vindt zegt wel wat....niemand let echter op. Je moet zien te ontdekken of dat terugkoppelt naar je leven

Die bierpul en dat konijntje...reuze interessant. Wat is je associatie met beiden (wees EERLIJK)?

Verwijderd

Je kan bij elke droom wel een verhaal gaan verzinnen ( misschien klopt dat wel) maar volgens mij werkt dat niet echt. Per nacht krijg je ongeveer 20 dromen. Je onthoud een droom alleen als je in die droom wakker word. Dat wakker worden komt bijvoorbeeld door een wekker of iets anders. Volgens mij maken dromen wel iets duidelijk. Ze schotelen je een situatie voor die je moet oplossen. Ook kunnen ze wat vertellen over je toekomst of verleden, of je vriendin. Wat ik zelf gek vind aan dromen zijn hele eenvoudige dromen, waarvan bij mij meestal een stukje echt gebeurd. Bijvoorbeeld een mooi uitzicht dat droom ik dan, soms zie ik dat uitzicht dan ook precies hetzelfde. Op discovery zijn er soms wel mooie programma's daarover.

• Christiaan
ALLE dromen maken gebruik van symbolen uit je onderbewuste. Iedere dag komen daar nieuwe symbolen bij. Over het algemeen verwordt alles wat je ziet tot een symbool. Je pickt alleen DIE symbolen eruit die je ook echt opvielen. Daarom droom je vaak over dingen die de vorige dag gebeurd zijn. Natuurlijk is er ook de verklaring, die overigens klopt, dat je dromen bedoeld zijn om de hersenen een beetje op te ruimen (of althans de opgedane herinneringen van die die dag). Dat klopt....

maar wat niet door deze theorie verklaard wordt is het verhaal dat de symbolen volgen. Er is eigenlijk altijd wel iets uit af te leiden. Ik ben het dan ook met de vorige poster eens dat je er altijd wel iets in kunt zien. Je kunt je natuurlijk afvragen of dat wel zo erg is. Als je op het moment van het verklaren van de droom jezelf toestaat om vrijelijk te denken (zonder de restricties die je normaal ervaart) kom je misschien tot juiste conclusies met betrekking tot situaties. Je zult toch meestal geneigd zijn om onbewust de richting in te denken waar je droom je heen wil sturen. Als ik droom dat er iets neerstort dan kan dat duizend-en-een dingen betekenen. Als ik op dat moment in een slechte relatie zit kan ik dat misschien direct associeren met het neerstorten van mijn relatie. Ook al is de droom misschien gewoon onzin (een random filmpje in je hoofd), dan NOG heb je er wat aan. Misschien durf ik dit soort dingen alleen voor mezelf toe te geven als ik de droom verklaar.

Toch blijf ik erbij dat er heel veel dromen zijn die zo'n sterk verhaal hebben dat ze gewoon niet het resultaat van een neuronen-storm kunnen zijn.

Verwijderd

bah ik ben 13 tis bijna 3 uur ben een jongen en na het lezen van dit ben ik best scared, toch maar ff naar Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gjvisser/up-men-00224.jpg kijken
Pagina: 1