It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Yep, heel pupulair in die tijd, tegenwoordig behoorlijk achterhaald.
Erich van Daniken is de grappigste schrijver die ik ken. Zijn theorieen zijn zo dom, je lacht je helemaal ziek. Lees er maar eens een!
Lord Daemon
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Hier wordt door een egyptoloog o.a. over Van Daniken verteld: http://home.wxs.nl/~skepsis/piramiden.html
Lord Daemon
Lord Daemon
Maar ik vond de voorbeelden die hij in de Discovery serie naar voren haalde vrij overtuigend.
Verwijderd
daemon.. zou je kunnen ophouden met mensen die een andere visie op het leven hebben..
uit te maken voor dom en lachwekkend...
zolang de huidige wetenschappers totaal niet weten hoe die pyramides nou werkelijk gebouwd zijn.. blijft de theorie van van daniken een goeie mogelijkheid...
jouw geloof in sceptici is nog fanatieker(lees: blinder) dan het geloof van (de hier aanwezige) mensen in religie
uit te maken voor dom en lachwekkend...
zolang de huidige wetenschappers totaal niet weten hoe die pyramides nou werkelijk gebouwd zijn.. blijft de theorie van van daniken een goeie mogelijkheid...
jouw geloof in sceptici is nog fanatieker(lees: blinder) dan het geloof van (de hier aanwezige) mensen in religie
Die is ook leuk hoor Flamez. Egyptologen weten precies hoe pyramides zijn gebouwd. Je hebt er namelijk niet veel meer voor nodig dan wat aarden wallen, een paar planken, touwen, bijtels, en natuurlijk een paar duizend arbeiders. De theorie van Van Daniken snijdt op vele manieren geen hout. Zij is op geen enkele manier onderbouwd door feiten, en stoort zich in het geheel niet aan bewijslast, Ockam's scheermes of welke wetenschappelijke methode dan ook. Als ik vertel dat de pyramides zijn gebouwd door de pharao's persoonlijk, aangezien die goddelijke krachten hadden, geloof jij mij vast niet. Maar als Van Daniken zegt dat ze gebouwd zijn door aliens die vanaf Sirius zijn gekomen (kennelijk sneller dan het licht) en hier niets beters te doen hadden dan een paar stenen op te stapelen, waar hij evenveel bewijs voor heeft als ik voor mijn theorie, vind jij het een goede mogelijkheid?
Ik geloof niet in sceptici. Ik ben van mening dat een theorie niet serieus genomen kan worden als zij niet wetenschappelijk te onderbouwen is. Dat is geen blind geloof, en deze opmerking van jou getuigt eerder van blingheid naar mijn gedachtengang.
Ik geloof niet in sceptici. Ik ben van mening dat een theorie niet serieus genomen kan worden als zij niet wetenschappelijk te onderbouwen is. Dat is geen blind geloof, en deze opmerking van jou getuigt eerder van blingheid naar mijn gedachtengang.
Verwijderd
euuh... bling ???? 
van daniken draagt het ook niet aan als de ultieme waarheid... hij wijst alleen op de mogelijkheid ervan...
en het feit blijft dat ze vroeger dingen voor elkaar hebben gekregen die wij nu nog steeds (bijna) niet kunnen... neem bijvoorbeeld die (granieten ?? )grafkist.. wij kunnen dat enkel machinaal maken met behulp van de sterkste diamandboren.. en dan nog zijn we er jaren mee bezig.. en bijv. die holle vazen uit massief steen gemaakt..
en pyramides staan niet alleen in egypte.. ook in z.amerika en in china (en zelfs mars
)
dat wij het precieze doel van die gebouwen niet weten wil niet zeggen dat ze uit verveling zijn gebouwd..
waarom word die ruimte onder de sphinx niet geopend ?? wat is er voor belang bij om die dingen geheim te houden ???
van daniken draagt het ook niet aan als de ultieme waarheid... hij wijst alleen op de mogelijkheid ervan...
en het feit blijft dat ze vroeger dingen voor elkaar hebben gekregen die wij nu nog steeds (bijna) niet kunnen... neem bijvoorbeeld die (granieten ?? )grafkist.. wij kunnen dat enkel machinaal maken met behulp van de sterkste diamandboren.. en dan nog zijn we er jaren mee bezig.. en bijv. die holle vazen uit massief steen gemaakt..
en pyramides staan niet alleen in egypte.. ook in z.amerika en in china (en zelfs mars
dat wij het precieze doel van die gebouwen niet weten wil niet zeggen dat ze uit verveling zijn gebouwd..
waarom word die ruimte onder de sphinx niet geopend ?? wat is er voor belang bij om die dingen geheim te houden ???
Alles wat de dogmatische wetenschap dwarsboomt wordt in de doofpot gestopt. Omdat de tegenbewijzen nooit publiekelijk bekend worden, gelooft iedereen nog die belachelijke theorie dat die piramides handmatig en zonder katrollen gemaakt zijn.
Er zit geen holte onder de sphinx!!! Niemand heeft er een belang bij om iets geheim te houden.. maar er wordt dan ook niets geheim gehouden! Geologisch onderzoek heeft aangetoond dat er geen holte is; je kan er wel naar gaan graven maar dan vindt je niets. Daarom heeft men er geen tijd en geld ingestopt.
Je moet echt eens een boekje over de bouw van pyramides lezen; da's best interessant.
Lord Daemon
Je moet echt eens een boekje over de bouw van pyramides lezen; da's best interessant.
Lord Daemon
...zoals?Alles wat de dogmatische wetenschap dwarsboomt wordt in de doofpot gestopt.
Als de tegenbewijzen nooit publiek gemaakt worden, hoe weet je dan dat ze er zijn?Omdat de tegenbewijzen nooit publiekelijk bekend worden, gelooft iedereen nog die belachelijke theorie dat die piramides handmatig en zonder katrollen gemaakt zijn.
(Waarschijnlijk zijn ze weer net zo gracieus als in "Zijn wij aliens?". Jammer genoeg weet ik niet zo veel van egyptologie als van evolutieleer/biologie, anders had ik er reikhalzend naar uitgezien.)
Pagina: 1