Toon posts:

Aankoopadvies DC30

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor 150gld een Miro DC30 kopen.

Ik capture nu met mijn Wintv kaart en ik denk dat het met de DC30 kaart wel iets makkelijker zo gaan.

Wat doet die DC30 wat mijn wintv niet kan?

En heeft iemand ervaring met deze voor mij onbekende capturekaart.

Aankoop advies graag

Zit met een Duron 800, Matrox DH 32mb, 512mb geheugen.

Ga op de eerstvolgende beurs een H.D kopen van 60 of 80 gig.

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik al jaren een dc30 plus van Miro. Ik gebruik ze voor videoproductie. Met de kaart kun je video en audio capturen. Geluid gaat dus niet via je geluidkaart naar binnen. Je kunt de beelden bewerken met bijvoorbeeld Adobe Premiere en ze vervolgens met de dc30 weer afspelen. Het beeld en geluid dat dan uit de dc30 komt kun je naar een TV of naar een video laten gaan.
Je moet er rekening mee houden dat het +/- 4 MB/sec van je harddiskcapaciteit vergt voor een ~goede~ beeldkwaliteit.

Grtz, Barry

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Je zit wel vast aan windows 95,98,me of 2000 dus geen win XP support. Verder een perfect kaartje, heb hem zelf ook. In win98 kun je hem zelfs als soundcard gebruiken!

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Dit soort professionele kaartjes zijn overigens wel behoorlijk 'picky' op het moederbord dat je gebruikt. Als je goedkope troepmobootjes gebruikt kun je problemen verwachten. Voor de rest is het een prachtkaart, hardware compressie en enorm hoge kwaliteit (TV-decoder) vergeleken met BT8x8 kaartjes :)

[edit]
checkt datum
/me * O-)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het is een mooie kaart en 150gld is geen geld !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Nieuw bericht op de site van pinnacle.. beta driver voor premiere 6.

(doordat adobe geen ondersteuning zou verzorgen voor dc30 in premiere 6 en het feit dat premiere 6 de enige premiere is die onder win XP draait, heeft pinnacle de dc30 niet ondersteunt in XP, misschien werkt deze wel)

http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=8&langue_id=6&product_id=548&product_name=DC30%20Series&page_id=126

[oops mode]
zag dit ook al in een ander topic voorbijkomen...
[topic=396566/1/25]
[/oops mode]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Pagina: 1