per ongeluk MP ipv XP, houden?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
een vriend van me heeft een XP1600+ gekocht, maar bij thuiskomst kwam hij erachter dat het een Athlon MP was (volgens mij ook een 1400Mhz=1600+) maar wat moet hij nu doen? ruilen houden? wat is eigenlijk verschil buiten dat MP voor servers is en in een dual config kan worden gebruikt??

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:03 schreef OGangstah het volgende:
een vriend van me heeft een XP1600+ gekocht, maar bij thuiskomst kwam hij erachter dat het een Athlon MP was (volgens mij ook een 1400Mhz=1600+) maar wat moet hij nu doen? ruilen houden? wat is eigenlijk verschil buiten dat MP voor servers is en in een dual config kan worden gebruikt??
Als je die proc niet dual draait zou ik hem omruilen voor een XP. Een XP is 1 of 2% langzamer, maar je hebt dan garantie. Een MP als single cpu draaien betekend waarschijnlijk (lullig) dag garantie. MP is wel stukken duurder en moet in principe gewoon gebruikt kunnen worden. Maar kan goed dat je garantie foetsie is, en da's lullig als de cpu later (zonder oc'en) stuk gaat (kan gebeuren!).

Omruilen zou ik zeggen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waar heeft je vriend de MP gekocht :)

verder...tja verkopen en dan XP kopen [1800+] kan dan voor die prijs :+

Defunctus Deo Juvente

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
bij Bora compuetr in DLD (aachen)
http://www.bora-computer.de d8 ik

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Waarom zou een MP die als single CPU gebruikt wordt garantie verliezen ?

De XP & de MP zijn IDENTIEK, de MP heeft de CERTIFICATIE dat hij ook las dual gebruikt kan worden.

Echter, aangezien je er geen voordeel met doet met die MP, zou ik hem omruilen, daar maak je de winkelier gelukkig mee, en die is dan in de toekomst misschien geneigd je grotere kortingen/ prioritaire service te geven.

Verwijderd

Wat een onzin dat er geen garantie op die MP zou zitten, de garantie op dergelijke artikelen is zelfs wettelijk vastgesteld op minimaal een jaar ...

<<ik moet leren typen>>

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:57
als ik die winkelier was zou ik et stom vinden al hield ie em niet zelf.

Je verkoopt dat ding en koopt idd een 1800+ ofzo die winkelier geeft em toch zelf iz niet de fout van de koper en je kan em als eerlijke koper trugbrengen maarja it's up to you. :)

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij BORA maak je niemand gelukkig, want dat zijn zowieso erg irritante figuren waar je niet voor garantie of informatie hoeft aan te komen. (Balie verkoop en niets anders)
Ik durf bijna voor 100% zeker te zeggen dat je echt gewoon een XP hebt gekregen en absoluut geen MP.
Deze verkopen ze namelijk helemaal niet.
Een mainboard zoals het EPOX 8KHA+ kun je in de bios instellen dat deze aangeeft dat je een XP of een MP processor hebt. Met een XP processor in mijn board kan ik dus gewoon laten zien dat ik een MP processor heb.
Controleer dus nog maar eens goed wat er precies op de core staat van de processor. Als je dit hier post, dan heb je zo genoeg reacties met de bevestiging van datgene wat de processor echt is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat van dat jaar is onzin, maar ook als je een MP signle draait heb je gewoon garantie hoor.. wat boeit dat nou of je hem single of dual draait. De core van die 2 CPU's is trouwens hetzelfde, dus ik zou gewoon die MP houdet.

[edit]
Voor het controleren (zie post hierboven):
De MP heeft een grijze keramische verpakking net zoals de Duron en de TBird, terwijl de XP een bruine organische verpakking heeft.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 20:05 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Als je die proc niet dual draait zou ik hem omruilen voor een XP. Een XP is 1 of 2% langzamer, maar je hebt dan garantie. Een MP als single cpu draaien betekend waarschijnlijk (lullig) dag garantie. MP is wel stukken duurder en moet in principe gewoon gebruikt kunnen worden. Maar kan goed dat je garantie foetsie is, en da's lullig als de cpu later (zonder oc'en) stuk gaat (kan gebeuren!).

Omruilen zou ik zeggen.
sjeuuuus wat lul jij een dikke bagger/lulkoek!

leer nadenken voor je wat typt! :r

• -bolio-
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

ja ik denk dat hij bedoelt met garantie dat als de CPU (MP) kapot gaat en je komt met je bonnetje aankakken (XP) dat dat niet geaccepteerd word.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:18 schreef -bolio- het volgende:
ja ik denk dat hij bedoelt met garantie dat als de CPU (MP) kapot gaat en je komt met je bonnetje aankakken (XP) dat dat niet geaccepteerd word.
Dat ook..

En wat een aardige reacties allemaal zeg :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Hoe kwam je vriend erachter dat et een MP was? Gaf WCPUID dat aan? Die geeft namelijk altijd MP ipv XP :) Vraag dat dus eerst ff, en als het echt een MP is zou ik hem houden >:)

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
ABSOLUUT houden die CPU!!!!!!!!!

Een MP is standaard unlocked!!!!!! Dus geen gepruts enzo.

Verwijderd

Zo, hier is de vriend dan! :7

Bedankt voor jullie reacties, maar ondertussen is mijn "probleem" al helemaal opgelost! Ik had m'n FSB op 100Mhz staan. En dan geeft wcpuid dus het volgende aan:

AMD MP??

Wanneer ik de FSB op 133Mhz zet, verandert wcpuid opeens in het volgende scherm:

AMD XP!!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties! :)

Verwijderd

Hmm, toch jammer dat et geen MP was :)

Graag gedaan iig. :)
Pagina: 1