Hoe stel ik mijn ADSL Ethernet modem in Linux in?

Pagina: 1
Acties:

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik heb net linux geinstalleerd, eerst wilde ik met mijn USB modem op het internet komen, maar dit lukte echt niet. Dus ik mijn USB modem met mijn broertje omgeruild voor zijn Ethernet. Maar nu moet ik het Ethernet modem instellen in Linux Redhat 7.2 KDE, ik kom er niet uit. Heeft iemand misschien een goede handleiding?

Verwijderd

ja je moet ff gaan naar: www.adsl4linux.nl (als hij up is) dan ga je naar FAQ en dan naar USB modem installatie, maar je moet _NIET_ hun FAQ volgen maar die in die link naar de site van een fransman, volg die FAQ _EXACT_ je moet alleen waar hij zegt 0.38 - 8.48 nemen

Edit: ow sorry, ethernet: gewoon het programma van adsl4linux.nl downloaden en installeren zo gepiept :)

• ChromeFR
Heeft iemand dat proggie van adsl4linux niet ergens staan, zodat ik het kan downloaden??

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 20:18 schreef RutgerFR het volgende:
Heeft iemand dat proggie van adsl4linux niet ergens staan, zodat ik het kan downloaden??
www.adsl4linux.nl maar ik denk dat ze nog wel ff down zijn en ze hebben geen mirror :)

• ChromeFR
Op zaterdag 16 februari 2002 20:20 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

www.adsl4linux.nl maar ik denk dat ze nog wel ff down zijn en ze hebben geen mirror :)
Yep ze zijn down :(

• ChromeFR
Maar heeft niemand dat proggie op zjn pc staan????

Verwijderd

geef ff een e-mail adres dan stuur ik 'm

• ChromeFR
rutger2185@hotmail.com

alvast bedankt

Verwijderd

is onderweg

• ChromeFR
Héy bedankt!!! Ik heb nu dat bestandje dus...., maar wat moet ik er precies mee doen?? De extensie is *.tar, dus dit moet nog uitgepakt worden, maar hoe precies, en als het uitgepakt is hoe moet ik het dan installeren...sorry voor deze hoogstwaarschijnlijke domme vraag!

Verwijderd

Ik wil je nog wel vertellen dat pptp meestal niet zo goed werkt onder RedHat, dus het zou heel goed kunnen dat ADSL4Linux het niet doet. Dan raad ik je toch echt aan om naar een andere distro over te stappen, of je modem in te stellen als gateway.
Met archiver in Kde kan je het heel makkelijk uitpakken.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:40 schreef ZxCn het volgende:
Ik wil je nog wel vertellen dat pptp meestal niet zo goed werkt onder RedHat, dus het zou heel goed kunnen dat ADSL4Linux het niet doet. Dan raad ik je toch echt aan om naar een andere distro over te stappen, of je modem in te stellen als gateway.
Met archiver in Kde kan je het heel makkelijk uitpakken.
Bij mij werkt het anders perfect hoor..... :7

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 16 februari 2002 23:37 schreef RutgerFR het volgende:
Héy bedankt!!! Ik heb nu dat bestandje dus...., maar wat moet ik er precies mee doen?? De extensie is *.tar, dus dit moet nog uitgepakt worden, maar hoe precies, en als het uitgepakt is hoe moet ik het dan installeren...sorry voor deze hoogstwaarschijnlijke domme vraag!
Kweenie of het ding al gecompiled is, maar dit is de gebruikelijke manier om zoiets te doen:
tar -xvf (filenaam).tar
cd (directory die gemaakt is)
./configure
make && make install

Dit alles natuurlijk als root. Daarna het programma starten :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Ik gebruik ook Linux op mn router.
Ik deed gewoon mn modem aan mn PC en toen die autoconfigger runnen volgens de handleiding en toen aansluiten op mn server.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:44 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Kweenie of het ding al gecompiled is, maar dit is de gebruikelijke manier om zoiets te doen:
tar -xvf (filenaam).tar
cd (directory die gemaakt is)
./configure
make && make install

Dit alles natuurlijk als root. Daarna het programma starten :)
volgens mij (doe dit eerst maar)
tar -xvzf filenaam.tar.gz
cd filenaam
./install.sh

als hij zegt acces denied of iets wat er op lijk doe je voor ./install.sh nog even chmod 777 install.sh, nu moet het werken :), je kunt het beste wachten tot www.adsl4linux.nl weer up is :).

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Of je probeert het even hier. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ChromeFR
Het is gelukt, ik heb verbinding met het internet, want ik kan pingen bv. tweakers. Echter krijg ik bij het intypen van een URL in de browser de melding dat ik niet naar de site kan zeg maar, dus hetzelfde als ik niet verbonden zou zijn. Ik heb het script van adsl4linux gebruikt om te connect...

Iemand een oplossing?

edit:

De exacte foutmelding in de KDE browser is "Unknown host". Ik heb dus wel verbinding met internet.

Verwijderd

Kweet niet veel van Linux, maar misschien moet je je DNS server instellen :?

Verwijderd

Edit je /etc/resolv.conf en zet daar in:

nameserver [1e dns server van je provider]
nameserver [2e dns server van je provider]

Die IP-adressen dus zonder die [ ] invullen ;)

Verwijderd

je moet wel op je windows pc's een DNS-server instellen.
(de DNS-server van je provider).
Ook niet vergeten om op je windows pc's de default gateway
in te stellen (het ip-adres van je linux server eg 192.168.x.y)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:24

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Vraagje :)

Als je bijvoorbeeld dat adsl modem ding aansluit op je eth0 en op eth1 je netwerkkaart voor het lokale netwerk met ip 192.168.0.1
Maaaar eth1 is ingeplugd in een hubje waar ook een andere comp is ingeplugd wat een Novell server is. Dus er zitten dan 2 servers aan het hubje, Linux heeft de I-net verbinding. En aan het hubje hangen verder nog tig(50+) computeters. En ik heb geen zin om alle computers een vast IP adres te gaan geven, ik heb geen zin dus om alle computers te gaan configuren.

Alle clients draaien gewoon winblows98.
Zou ik onder mijn linux bak een dhcp server kunnen draaien ofzo ? Dat is bij mij thuis ook het geval maar dan met mandrake 7.2. En bij de comp waar ik het over heb(is op school) draait Slack8.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:35 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Vraagje :)

...
Ja, natuurlijk kan dat :). Ik draai zelf ook Slack 8 op een P90 servertje thuis. Hoewel ik daar maar 2 clients op heb hangen ben ik toch liever lui dan moe: gewoon dhcpd (i.c.m. dhcpd.conf) voor het uitdelen van de IP'tjes. Het mooie is dat je naast die IP's ook gegevens als DNS server's door de server kan laten meegeven.

Ik heb bij mij bijv. als dhcpd.conf:

# dhcpd.conf
#
# Configuration file for ISC dhcpd (see 'man dhcpd.conf')
#

subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
range 192.168.0.2 192.168.0.10;
option routers 192.168.0.1;
# option domain-name-servers 195.96.96.97, 195.96.96.33;
option domain-name-servers 192.168.0.1;
}

Dit werkt gewoon. In jouw geval zou ik uiteraard die range wat oprekken.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

aha....
en hoe moet ik die range dan "oprekken" ? :)
Sorry voor de n00b vraagjes :D

Want ik denk dat het misschien wel om meer dan 200 comps gaat...en ja dat die de dns dingen mee geeft is wel een vereiste ja:D

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Iemand ?

• shadax
  • Niet online
range 192.168.0.2 192.168.0.202;
ipv
range 192.168.0.2 192.168.0.10;

Dan heb deel je ip's uit van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.202 ipv 192.168.0.2 t/m 192.168.0.10

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

aha...

En stel ik heb 400 computers...wat dan ?

Dan: 192.168.0.1 192.168.1.200

?
Pagina: 1