Toon posts:

PowerBook 145B gevonden - Geen OS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Mac 145B gevonden. (Op het kringloopstation, terwijl ik de overbodige PC onderdelen aan het weggooien was):)
Na hem een paar uurtjes aan de adapter te hebben gehangen bleek hij zowaar te werken, er verscheen een OS en een desktop, maar m'n adapter was maar 0.5A en de laptop trekt ietsjes meer. Hij stopte er dus mee.
Na nog een paar uur aan de adapter weer eens opgestart, maar nu geeft hij een melding (icoon) van een ontbrekende flop. DAMN. :(

Ik kon wel de specs. en dergelijke vinden van dit apparaat, maar niet een troubleshooting faq. Iemand die me ietsies op weg kan helpen, bv hoe ik de HD weer enable ofso. :P

Verwijderd

Topicstarter
HELLUP!!

Verwijderd

op die oudjes weet ik dat je van die antieke floppen moet hebben dus plakbandje over je rechter uitsparing en een 750 k flop gecreeerd , verder kan je dan een os downloaden weet niet precies waar maar die antieke os'en zijn inmiddels vrij verkrijgbaar meen ik..

kijk even bij http://www.macintoshos.com voor verder specs
als ie ertussen staat

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

je zal af flop moeten booten. check of-ie een superdrive heeft of een oude 800k drive. in het laatste geval niet op 1.44mb maar op 800kb formateren en er een OSje op pleuren:

ftp://ftp.info.apple.com/

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Processor: M68030, 25 MHz, 32 Bits
System: 7.0.1 - 7.5.3
RAM: 4-8MB, 100ns, 1 TSOP memory slot
ROM: 1 MB
Ports: 2 serial, SCSI, AC power, ADB, mono in, stereo out
Drives: SuperDrive, 2.5" SCSI hard disk
Bays: 1 2.5" third-height
Slots: internal modem
Video: Built-in 8.5", B/W, passive matrix, 640x400
Audio: 8-bit, 11 or 22 kHz stereo speaker, mono microphone
Network: LocalTalk
Battery: NiCad, 2.5 Ah, 2 to 3 hours of usage, 3 hours recharge time
Sold: June 1993 - July 1994
met superdrive dus, vergeet alles wat ik zei over dat plakbandje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die 800K floppen could b it ... ik ga m ff opladen en testen

Verwijderd

Topicstarter
OK, het OS blijkt gewoon te downloaden.. Maarrrrr, DAMN DAMN het is een 800kB image. Probleem no2.
Kheb wel wat tools als dcopy enzo, maar dat is allemaal MSX based tools ,en een geldige Mac flop is er niet mee te maken. Is de 800kB formattering hetzelfde als die van n Amiga? Of lijkt het er niet eens op? :?

Here & Now is een conv tool, maar again: useless 4 me. :(

Dusse eh volgens mij heb ik een tool nodig die de originele disk images van n Mac OP DE PC omzet naar geldige floppen voor der Mac.
Poehpoeh

Edit: Typo

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoor het wel als dit als illegaal of warezreq. word gemod.

Kan iemand me aan OS7 voor de Mac helpen? De complete floppen via de sneelmeel. Let me know ppl.

Owja, OS7 is gewoon te downe, dus freeware?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:32 schreef Celcius het volgende:
Hmm, ik hoor het wel als dit als illegaal of warezreq. word gemod.

Kan iemand me aan OS7 voor de Mac helpen? De complete floppen via de sneelmeel. Let me know ppl.

Owja, OS7 is gewoon te downe, dus freeware?
doe eens een ruwe gok, de makers (Apple) hebben t online staan op hun FTP server, zou je em dan mogen downen ? think sow :)

verder, je gaat een andere mac nodig hebben om die disks te maken... een mac met een floppydrive ofcourse.... zoek iemand in je buurt die zown ding heb

Verwijderd

als ik me niet vergis kunnen er ook gewone floppen in. je hebt immers een superdrive.

dus..

nu het probleem van het formatten nog.
doet ie niet vragen als je er een flop in duwt of ie 'm mac moet formatten omdat ie 'm niet kan lezen ?

Verwijderd

en als je 'm wil laten formateren ga je toch gewoon naar de eerste de beste copy-shop in de buurt. daar hebben ze vastr wel een mac , die kan zowel 800 k als 1.4mb formatten
suc6
Pagina: 1