Mijn dode Tiger MP

Pagina: 1
Acties:

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36
OK... gisteravond heeft mijn pc het begeven... Pc crasht eerst, beeld werd zwart en er kwam een vaag geluid uit de pcspeaker, als een hd die gecrasht was...
daarna crashde mijn pc om de zoveel minuten, zeer vaag, aangezien hij echt nooit crashde...

Mijn pc begon steeds vaker en sneller te crashen... uiteindelijk kwam hij niet meer voorbij het postscherm...
dus alle kaarten behalve videokaart... nog steeds hetzelfde...

Een van de cpu's dan ??
Beide cpu's 1 voor 1 in het eerste socket gestopt... nog steeds hetzelfde... Daar lag het dus ook al niet...
Andere videokaart dan maar, maar nu wazig beeld, en crasht weer na enkele secondes...

Tegen die tijd was het al zo'n 4 uur, en aangezien in om 10 uur op m'n werk moest zijn, vond ik het wel es tijd om te gaan slapen...

Om 17:15 was ik weer thuis.. tijd om er weer aan te gaan kloten ;)
Alle 4 de reepjes geheugen 1 voor 1 geprobeerd... geen effect...

Toen kwam ik dus tot de conclusie dat het OF het mobo OF de voeding moest zijn.. :{

Kwartiertje geleden een 300watt voeding geregeld om het ven mee te testen. Dusik ga mijn voeding loshalen, maar krijg ik de ATX connector niet los :?
hmm... ik kijk dus even... en dit is wat ik zag...

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~bruces/gesmolten.jpg

:'(
Niet goed dus...

Ben nu nog bezig om de ATX kabel los te krijgen.. die zit vast gesmolten aan de connector... :{

Ik snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren...
En ik vraag me ook af in hoeverre dit onder garantie gaat vallen

:(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dit valt niet onder de garantie... Is externe schade, dus dat is al genoeg reden voor de fabrikant/winkel om je geen garantie te geven...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmmm... Das kloteh man :( Ziet er "faach" uit ....

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat is dat voor knobbeltje op je connector joh??

Ziet er vaag uit

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lijkt me garantie... hij is (voor zover ik kan zien) goed geïnstalleerd en dan hoort ie imo geen kortsluiting kunnen maken...

• McLambo
  • Laatst online: 15:15

McLambo

MTB Junky

Als je alles onder de standaard specificaties hebt geinstalleerd en niet heb lopen kloten zeker garantie gaan claimen!

zo'n boardje is ook niet ff iets dat je zo uit je broekzak haalt!

suc6

Verwijderd

OEI! ;(

Dat ziet er niet goed uit...
Ik denk niet dat dit onder de garantie van de computerwinkel valt....
Ik zou er toch ff mee langs gaan. Misschien hebben ze medelijden, ik in ieder geval wel.

Verwijderd

ziet niet gezond uit

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Misschien klein kortslutingkje? Wat is er eigenlijk veranderd?

• PCR
  • Laatst online: 17:03

PCR

Zijn toch 2 pinnetjes tegen elkaar aangekomenof zoiets. En iets heeft tegen de zijkant aangedrukt van het stekkertje en dat 'iets' is erg heet geworden en daar is er iets uitgesmolten denk ik :)

• Xavier
  • Niet online
als je je voeding bij je mobo heb gekocht en dus niet apart kan je wel terug naar de winkel.
Anders denk ik niet dat het gaat lukken.
Want dat zegt de vent van je mobo dat het je voeding was. en de vent van je voeding dat het de mobo schuld is.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Zo'n plaat heb ik al eens op twistedhardware.net gezien.

http://www.twistedhardware.net/picspages/mb/mb0022.htm

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• HunterPro
  • Niet online
om het maar in de stijl van de rest van de zelfmoord-topics te houden:

gecondoleerd ;(

• McLambo
  • Laatst online: 15:15

McLambo

MTB Junky

Door Xavier - zaterdag 16 februari 2002 19:52

--------------------------------------------------------------------------------
als je je voeding bij je mobo heb gekocht en dus niet apart kan je wel terug naar de winkel.
Anders denk ik niet dat het gaat lukken.
Want dat zegt de vent van je mobo dat het je voeding was. en de vent van je voeding dat het de mobo schuld is.
.... and then the other guy did it, and then the other guy, and next thing you know is that his bloody carcass is stuck in the gutter.... >:) (SNL-Jim Carey)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 19:53 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Zo'n plaat heb ik al eens op twistedhardware.net gezien.

Oei!.. pijnlijk

Verwijderd

wow dude.... dat zuigt zwaar..

ik hoop dat je er garantie op krijgt maar betwijfel of het zo is.

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmmm... Ik denk dat je dat wel kan schudden :( ;(

• PCR
  • Laatst online: 17:03

PCR

Trouwens, de voeding had dit volgens mij moeten voorkomen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Volgens mij moet je toch gewoon garantie hebben...de vraag is : waarop!

Je weet niet of je voeding of je mobo brak was..

Maar je hebt niks gedaan wat binnen de garantie niet zou kunnen (overclocken enzo) dus je hebt wel recht op garantie. De vraag is zo of je het krijgt, want ik ben bang dat er niemand ooit achter zal komen of het nou het mobo of de voeding was die stukgegaan is...en op vervolgschade (b.v. je voeding was brak, en heeft je mobo vermoord) zit nooit garantie. Dus dan krijg je van degene die de voeding verkocht geen nieuw mobo...als je al kunt achterhalen wat er brak was.

Als je zowel voeding als mobo van dezelfde zaak hebt krijg je gewoon garantie erop, als geheel neem ik aan, dus een nieuw mobo+voeding.

Succes!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Das erug jammer. Maar zoite smag natuurlijk NOOIT gebeuren! Hoe heeft dat kunnen gebeuren!

Misschien een probleem inde voeding, of MB.

• HunterPro
  • Niet online
als je weet wat het was, wil ik het iig graag weten, want binnenkort ga ik zo'n bak voor 'n vriend bouwen, en die draait als 24/7 server en werkPC :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:06 schreef |HunterPro| het volgende:
als je weet wat het was, wil ik het iig graag weten, want binnenkort ga ik zo'n bak voor 'n vriend bouwen, en die draait als 24/7 server en werkPC :P
Hmm, ik neem aan dat dit gewoon een productie fout was. Misschien had een betere voeding dit voorkomen, maar je weet het niet.

Btw, een AMD 24/7? Ja, het kan wel, alleen is het bij een XP altijd nog maar min of meer gissen of ie wel of niet z'n thermal diode snel genoeg gaat inzetten :/.

Jaja, er zit een thermal op! Ik weet het! Ga maar op mij zeiken!

Maar voordat je dat doet nog ff hier kijken Hunter : http://www.twistedhardware.net/picspages/cpu/c0080.htm

(zie ook de tekst, krijg je een idee wat er kan (maar gelukkig niet hoeft) te gebeuren bij een AMD 24/7 bak.

En begin maar niet over "mijn AMD draait al 10 jaar" want het kan echt wel. Dat geloof ik wel. Ik maak alleen maar soms mensen bewust van wat er misschien kan gebeuren.

**en plz maak hier nou geen flame-topic van omdat ik iets zeg over AMD**

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:12 schreef W3ird_N3rd een heel eng verhaal over rokende AMD's, zwarte moederborden en andere dingen waar sysops nachtmerries van hebben :P
w00t! Die gozer had thuis moeten zijn... kon ie bbq'en! :Y)

• BrZ
Hmm.. kheb de ATX kabel los gekregen... ziet er niet echt gezond uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~bruces/atx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~bruces/atx2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~bruces/atx3.jpg

Enne, wie heeft het over XP's? :X

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:19 schreef BrZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

oeh! gadver...

wat een bloederige autopsie zeg :(

hijs helemaal verkoold :P

edit:

lekker schone nagelriemen heb je >:) :P :+

[edit2]
Jaja die foto's zijn prima, ik wilde gewoon een opmerking plaatsen :)
[/edit2]

Verwijderd

de twee 5v+ aansluitingen en een GND doorgefikt...
mischien dat ik straks iets zinnigers kan zeggen, behalve dat het errug klote voor je is..

mijn condoleances.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:12 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]
Btw, een AMD 24/7? Ja, het kan wel, alleen is het bij een XP altijd nog maar min of meer gissen of ie wel of niet z'n thermal diode snel genoeg gaat inzetten [afbeelding].

Jaja, er zit een thermal op! Ik weet het! Ga maar op mij zeiken!

Maar voordat je dat doet nog ff hier kijken Hunter : http://www.twistedhardware.net/picspages/cpu/c0080.htm

(zie ook de tekst, krijg je een idee wat er kan (maar gelukkig niet hoeft) te gebeuren bij een AMD 24/7 bak.

En begin maar niet over "mijn AMD draait al 10 jaar" want het kan echt wel. Dat geloof ik wel. Ik maak alleen maar soms mensen bewust van wat er misschien kan gebeuren.

**en plz maak hier nou geen flame-topic van omdat ik iets zeg over AMD**
Dit is nou vandaag al de 2e post die ik zie van jou waar gewoon onzin in staat. Waarom zou een AMD niet 24/7 kunnun draaien? Als je hem goed koelt kan dat net zo goed als elke andere processor en daar heeft die thermal diode ook helemaal niks mee te maken.

Verwijderd

oh ben ik weer... mischien, heel mischien...
die twee 5v zijn o.a. voor ps2 en usb. verder heb je geen 5v in je pc. ja floppydrive mischien. mischien helpt dit al iets?

hmz wat zou verder nog van 5v gebruik maken?

• BrZ
Ehmz... die 4 kabels die zijn doorgefikt zijn allemaal rode kabels... waren toch de 12 volt lijnen?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:19 schreef BrZ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk! Zelfde punten doorgefikt als op die link die ik al eerder in dit topic gaf!

Hmmz wel vaag. 1 troost : je bent dus niet de enige...

Vraag die vent van twistedhardware eens hoe het bij zijn geval afliep? Misschien had ie dat plaatje van hardware uit de zaak waar hij werkt (dacht dat hij bij een computerzaak werkte)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48

LopeZ

Too much is never enough

Op zaterdag 16 februari 2002 20:36 schreef BrZ het volgende:
Ehmz... die 4 kabels die zijn doorgefikt zijn allemaal rode kabels... waren toch de 12 volt lijnen?
Rode draden in een pc zijn altijd 5+ , geel is altijd 12+ naar mijn weten.

• BrZ
Op zaterdag 16 februari 2002 20:36 schreef BrZ het volgende:
hmmz.. die rode zijn idd 5volt...
alle 5 volt lijnen doorgebrand...
hmmz... de cpu's gebruiken 5volt dacht ik (voltage word vanaf 5v omgezet dus..)

• HunterPro
  • Niet online
plus je GND... 1 + 1 is...

juist :X

• BrZ
Op zaterdag 16 februari 2002 20:41 schreef |HunterPro| het volgende:
plus je GND... 1 + 1 is...

juist :X
M'n GND is niet doorgefikt :)

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:42 schreef BrZ het volgende:

[..]

M'n GND is niet doorgefikt :)
nee duh, omdat ie alle energie is kwijtgeraakt in je carbonisatie (lees: verbranding) van je stekker :Y)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:33 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dit is nou vandaag al de 2e post die ik zie van jou waar gewoon onzin in staat. Waarom zou een AMD niet 24/7 kunnun draaien? Als je hem goed koelt kan dat net zo goed als elke andere processor en daar heeft die thermal diode ook helemaal niks mee te maken.
Laat maar hoor :(

Iedereen is erg aardig vandaag :(

En fans gaan ook echt NOOIT kapot, dat KAN niet gebeuren! Want die van mij is nog niet stuk!

Een een AMD brand 100% zeker NIET door als de koeling faalt, want hij overleefde het op mijn reusachtige koelblok!

En ik klets maar wat want je hoeft niet te kijken naar risico's van een 24/7 machine waarin iets mis gaat, want er GAAT niks mis! Want met die van mij is ook nog niks mis gegaan!

En nu ben ik het zat dat iedereen zo aardig doet, ik weet toch ook niet alles gvd :( krijg ik meteen gelul :(

Iedereen is echt erg aardig vandaag :( :( :( :(

Nou fok dan allemaal op! Lees mijn posts dan niet als je ze niet wilt lezen en het toch allemaal maar onzin is!

F*ck you all!

Zo dat moest ik ff kwijt :( :(

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Laat maar hoor :(

Iedereen is erg aardig vandaag :(

En fans gaan ook echt NOOIT kapot, dat KAN niet gebeuren! Want die van mij is nog niet stuk!

Een een AMD brand 100% zeker NIET door als de koeling faalt, want hij overleefde het op mijn reusachtige koelblok!

En ik klets maar wat want je hoeft niet te kijken naar risico's van een 24/7 machine waarin iets mis gaat, want er GAAT niks mis! Want met die van mij is ook nog niks mis gegaan!

En nu ben ik het zat dat iedereen zo aardig doet, ik weet toch ook niet alles gvd :( krijg ik meteen gelul :(

Iedereen is echt erg aardig vandaag :( :( :( :(

Nou fok dan allemaal op! Lees mijn posts dan niet als je ze niet wilt lezen en het toch allemaal maar onzin is!

F*ck you all!

tering, en dat zeker NOFI? >:) :{

Verwijderd

ja :( en :(
en dan :( en :(
ohjah en ook nog effe :(

• HunterPro
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:44 schreef powerpulse het volgende:
ja :( en :(
en dan :( en :(
ohjah en ook nog effe :(

krijg jij lekker de :( :P

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op zaterdag 16 februari 2002 20:37 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Vraag die vent van twistedhardware eens hoe het bij zijn geval afliep? Misschien had ie dat plaatje van hardware uit de zaak waar hij werkt (dacht dat hij bij een computerzaak werkte)
Voor zover ik weet viel het niet onder de garantie, maar is het wel omgeruild (het bord dan, de voeding was van een een andere winkel).

Het bord is later geweigerd door MSI met zoiets als: buiten specs gebruikt of voeding was verrot.

Dit betekent overigens dat een volgende klant met zo'n gevalletje pech heeft.

En nu ik toch aan het woord ben: mogen deze plaatjes op Twisted Hardware??????

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 20:50 schreef superbikkel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet viel het niet onder de garantie, maar is het wel omgeruild (het bord dan, de voeding was van een een andere winkel).

Het bord is later geweigerd door MSI met zoiets als: buiten specs gebruikt of voeding was verrot.

Mag ik dat plaatje van die kapotte tv-out zien? Link doet het namelijk niet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 16 februari 2002 20:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

F*ck you all!

Dan geef ik je nu een officiele waarschuwing voor flamen. Doe ff normaal zeg :{

En daarbij nog: met goeie koeling maakt het niet uit of je computer nou 2 uur of 24 uur of een week nonstop aan staat. Ook volledig stressed is dat geen probleem, dus je post slaat inderdaad nergens op. En dat moest IK even kwijt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BrZ
Op zaterdag 16 februari 2002 20:50 schreef superbikkel het volgende:
hmmmz... :{
sure :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 16 februari 2002 21:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dan geef ik je nu een officiele waarschuwing voor flamen. Doe ff normaal zeg :{

En daarbij nog: met goeie koeling maakt het niet uit of je computer nou 2 uur of 24 uur of een week nonstop aan staat. Ook volledig stressed is dat geen probleem, dus je post slaat inderdaad nergens op. En dat moest IK even kwijt.
Ik wordt even nerveus als alles wat ik zeg opeens bullshit, fout en onzin is, ok..

Moest me even afreageren, hoort niet op forum, maar had even geen persoon oid bij de hand om in elkaar te rammen oid...en vond het te duur om m'n monitor/computer kapot te meppen ;)

However, waar ik op doelde is dat als je fan stuk gaat het maar afwachten is wat een XP doet. Ze hebben wel een thermal diode, maar of die snel genoeg is bij een kapotte fan is maar afwachten (het schijnt van wel). Maar neem gerust een risico als je wilt. Ik hoe je echt niet tegen.

Maar dit is nogal offtopic...zucht.

Wat gaat er toch allemaal fout vandaag...whatever het is het is klote.

Sorry...

edit:
En oh ja, het is natuurlijk waar dat als je koeling goed werkt je rustig je machine, met thermal diode of niet, jarenlang full-stressed kunt laten draaien zonder problemen (niet-sarcastisch). Maar een fan is toch maar een mechanisch ding..die kunnen toch stuk gaan? Ja I know, de kans is klein, maar als het gebeurt...wel...en je hebt pech...en je systeem reageert niet snel genoeg..wel...dan ben je de lul.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:07
Darn, dat zuigt hard :'(
Het klopt idd dat je cpu's van de 5V lijn trekken (zowel v.d. 5 als 3.3). Had je nog meer 5V stuff in je bak (fans op 5V of zo)? Nu maar hopen dat wat de garantie betreft Tyan en Enermax (of verkopers van het spul) elkaar niet aanwijzen en jij de klos bent.

Heb dezelfde PSU/mobo combo (a oh), maar m'n 5V lijn is stabiel 5,0~5,01V. Thunderbirds vragen wat meer dan XP's dacht ik (zeker in o.c.'ed toestand), misschien dat dat er ook iets mee te maken kan hebben.
In ieder geval sterkte.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
Op zaterdag 16 februari 2002 22:39 schreef Abbadon het volgende:
Darn, dat zuigt hard :'(
Het klopt idd dat je cpu's van de 5V lijn trekken (zowel v.d. 5 als 3.3). Had je nog meer 5V stuff in je bak (fans op 5V of zo)? Nu maar hopen dat wat de garantie betreft Tyan en Enermax (of verkopers van het spul) elkaar niet aanwijzen en jij de klos bent.

Heb dezelfde PSU/mobo combo (a oh), maar m'n 5V lijn is stabiel 5,0~5,01V. Thunderbirds vragen wat meer dan XP's dacht ik (zeker in o.c.'ed toestand), misschien dat dat er ook iets mee te maken kan hebben.
In ieder geval sterkte.
Ik heb inderdaad die 2 delta fans die op mijn cpu's zaten op 5 volt gehad... verder eigenlijk niet echt veel bijzonders...

Het zou inderdaad door de thunderbirds kunnen komen, die vragen nou eenmaal gewoon veel stroom. Ze waren trouwens iets van de laatste maand niet een sge-oc't, dus dat kan de oorzaak niet zijn... ;)

Maar ja, morgen maar es een beetje rond bellen :{

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

wat voor voeding heb/had je?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 10:18 schreef Spice het volgende:
wat voor voeding heb/had je?
Enermax 431watt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me eerder een overbelasting van de voeding dan een kortsluiting. Ik had ook precies zoiets meegemaakt met een oud socket7 mobo en een 135W voeding (niet extreem oc'ed, gewoon teveel harddisks en fans), alle 5V lijnen waren ook doorbrand en vastgesmolten op de connector. Na het vervangen van de voeding met een 200W exemplaar kon ik weer een tijdje verder, zij het dat ik de onboard videochip niet meer kon gebruiken :o

Wat voor een voeding was het? Enermax?

edit:

ik moet vaker op F5 drukken :X

[edit2]
OK, een Enermax 431.. Je had toch een overdreven aantal SCSI harddisks :? :P Misschien dat ze teveel van de 5V lijn vergden..
[/edit2]

Verwijderd

vraagje:
had je iets op 7 volt lopen?
dus met de rood-geel=7 volt truuk?

Verwijderd

Het kan ook zijn dat die pinnetjes niet goed contact (lees: klein contactoppervlakte)hebben gemaakt met die connector, waardoor je eigenlijk een grotere weerstandswaarde krijgt...met het gevolg dat als er serieus wat stroom doorvloeit dat de boel opgewarmt wordt en met dit als resultaat.
Als je geen garantie hierop krijgt zou je kunnen proberen een nieuwe connector op je mobo te solderen.
Gewoon ergens een dood mobo zoeken, en de connector omwisselen. Voor hetzelfde geld werkt 'm dan weer, en dan ben je er goedkoop vanaf.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

edit: verkeerde mobo

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 10:26 schreef BalusC het volgende:
Het lijkt me eerder een overbelasting van de voeding dan een kortsluiting. Ik had ook precies zoiets meegemaakt met een oud socket7 mobo en een 135W voeding (niet extreem oc'ed, gewoon teveel harddisks en fans), alle 5V lijnen waren ook doorbrand en vastgesmolten op de connector. Na het vervangen van de voeding met een 200W exemplaar kon ik weer een tijdje verder, zij het dat ik de onboard videochip niet meer kon gebruiken :o

Wat voor een voeding was het? Enermax?

edit:

ik moet vaker op F5 drukken :X

[edit2]
OK, een Enermax 431.. Je had toch een overdreven aantal SCSI harddisks :? :P Misschien dat ze teveel van de 5V lijn vergden..
[/edit2]
Ik zat zelf ook aan overbelasting te denken jah...
Maar dat waren maar 2 SCSI schijven hoor :) (en dan nog 4 IDE schijven :P)
Ga maar es mailen ofo naar Enermax wat zei denken dat er zou moeten gebeuren als je wat teveel van de 5volt lijn trekt :)

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 10:31 schreef bwe het volgende:
vraagje:
had je iets op 7 volt lopen?
dus met de rood-geel=7 volt truuk?
Mja, 2 fans ja...

Het was me trouwens al eerder opgevallen dat mijn 5volt lijn op het mobo veel te laag was, en uit de molex wel goed was....
(voordat ik fans had op 7v ;))

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 10:44 schreef BrZ het volgende:

[..]

Mja, 2 fans ja...

Het was me trouwens al eerder opgevallen dat mijn 5volt lijn op het mobo veel te laag was, en uit de molex wel goed was....
(voordat ik fans had op 7v ;))
maar die tap je niet van je moederbord af toch? (7 volt) die komen direkt van je voeding...kan niet de oorzaak zijn..hoop ik! :?

Verwijderd

Als je geen garantie krijgt moet je de draden die verbrand zijn van je MB doorsolderen en via een losse connector met je voeding verbinden, je hebt 999/1000 kans dat aan je mb niets mankeert.
Oorzaak verbranden: slecht kontakt tussen de connectors onderling waardoor de pinnen heet worden waardoor je hele kast in de fik komt,de meeste huisbranden bij oudere eletroinstallaties worden op deze manier veroorzaakt.
succ.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ziet eruit alsof je mobo meer 5V nodig had als wat de specs van de stekker trok. Lijkt me niet dat je fans en harddisks via je mobo van stroom gaat voorzien :?

Het is (denk ik) een combinatie van de dual-cpus + de 4 geheugenmodules (en misschien nog een GF videokaart?). Samen lusten die heel wat sap, en als je 5V pinnen net niet goed vast zitten, kan dit idd een verbrande connector opleveren...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 10:59 schreef GarBaGe het volgende:
Ziet eruit alsof je mobo meer 5V nodig had als wat de specs van de stekker trok. Lijkt me niet dat je fans en harddisks via je mobo van stroom gaat voorzien :?

Het is (denk ik) een combinatie van de dual-cpus + de 4 geheugenmodules (en misschien nog een GF videokaart?). Samen lusten die heel wat sap, en als je 5V pinnen net niet goed vast zitten, kan dit idd een verbrande connector opleveren...
idd als je het zo bekijkt kan het dus niet aan de schijven liggen die teveel gevraagd hebben.

maar qua garantie, ik zou zeker naar enermax toe gaan, die moeten dat gewoon vergoeden in principe,....iig succes d00d ;P

Verwijderd

Als je mb meer stroom vraagt dan je voeding kan geven gaat deze in beveiliging of gaat de inwendige zekering van je voeding stuk.

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 11:09 schreef liebert het volgende:
Als je mb meer stroom vraagt dan je voeding kan geven gaat deze in beveiliging of gaat de inwendige zekering van je voeding stuk.
Dat leek mij dus ook al, en daarom ga ik dus eerst even bij enermax aankloppen, wat zei er over te zeggen hebben :)

ALS ik geen garantie erop heb, vind ik het een goede reden om dan meteen nog extremer te gaan, een Thunder K7 ipv Tiger MP... moest toch al een nieuwe SCSI kaart hebben, zit dsan lekker onboard ;)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:11 schreef BrZ het volgende:

[..]

Dat leek mij dus ook al, en daarom ga ik dus eerst even bij enermax aankloppen, wat zei er over te zeggen hebben :)

ALS ik geen garantie erop heb, vind ik het een goede reden om dan meteen nog extremer te gaan, een Thunder K7 ipv Tiger MP... moest toch al een nieuwe SCSI kaart hebben, zit dsan lekker onboard ;)
Zoals ik eerder al zei,krijg je geen garantie soldeer dan de verbrande connectors door(losse draden eraan) welke je dan met een suikertje aan je voeding verbind.
Ik denk (ervaring) dat aan je mb of proc niets mankeert.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef liebert het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei,krijg je geen garantie soldeer dan de verbrande connectors door(losse draden eraan) welke je dan met een suikertje aan je voeding verbind.
soldeer dan gewoon even een nieuwe atx FEMELA EN MALE connector dan ben je ook wel weer even zoet ik geef je voor het mobo + voeding 50 euro :7

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef liebert het volgende:

[..]

Ja, ok, uiteraard ga ik eerst proberen te knutselen :)
Ik heb zelf ook het idee dat mijn voeding het verder ook goed heeft overleefd... Later nog even getest met ene multimeter, kwamen perfecte 5 en 12 volt uit (maar ok, geen mobo had ik eraan hangen ;)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:36 schreef mast3r het volgende:

[..]

soldeer dan gewoon even een nieuwe atx FEMELA EN MALE connector dan ben je ook wel weer even zoet ik geef je voor het mobo + voeding 50 euro :7
Kwartiertje werk + ervaring opdoen man,als je niets doet leer je ook nooit iets

• BrZ
Solderen is totaal geen probleem hoor :Y)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ik zou toch eerst maar garantie claimen, voordat je gaat stoeien met je moederbord, en misschien is toch een zwaardere voeding handig...... ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 12:15 schreef Vidra het volgende:
Ik toch eersyt maar garantie claimen, voordat je gaat stoeien met je moederbord, en misschien is toch een zwaardere voeding handig...... ;)
Dat was ik sowieso van plan :)

Een zwaardere voeding gaat moeilijk worden... Enige zwaardere voeding die ik ken is de 550watt Enermax, en die levert 46A op 5v in plaats van 44A op 5v die de 431watt max kan leveren... dus als ik echt teveel van de 5v lijn vroeg, is dat niet echt een optie (lijkt me sterk dat het weg gaat smelten met 10 watt meer door de lijn...)

Wat wel een optie is, zijn 2 voedingen... Maar goed... * BrZ gaat eerst es geld voor z'n vakantie sparen, en met wat ik overhoud zie ik het dan wel verder :)
(okok, EERST nog garantie proberen te krijgen ;))

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Maar nu heb je geen snelle PC meer :(

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 12:32 schreef Vidra het volgende:
Maar nu heb je geen snelle PC meer :(
Nope :(

Nu moet ik het doen met slechts een Tbird 1333@1500 :(

;)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 12:37 schreef BrZ het volgende:

[..]

Nope :(

Nu moet ik het doen met slechts een Tbird 1333@1500 :(

;)
stel je niet aan ik heb nu helemaal geen "eigen" pc meer ik zit nu op de server. M'n proc is dood :'( maar deze week krijg ik een nieuwe :D

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Kun je geen nieuwe connector op je bord solderen ?

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 12:44 schreef superjoost het volgende:
Kun je geen nieuwe connector op je bord solderen ?
Tuurlijk, denk dat dat prima zal werken, maar eerst dus garantie proberen te kijken voordat ik ga solderen ;)

Verwijderd

1 minuut stilte a.u.b. :'(

• Delta2
  • Laatst online: 09-08 09:31
Hmmm, garantie op je mobo kun je iig wel vergeten. Aangezien Tyan als antwoord zal retourneren: Had je er maar geen Thunderbirds op moeten leggen.

Verder, het probleem is duidelijk de voeding die zwaar overbelast geweest is. Nu zit ik alleen te denken over een constructiefout in die voeding, aangezien hij nooit zulke schade had mogen aanrichten en gewoon had moeten afslaan. (Dat doen die van mij iig wel)

Maaruh, waarom zo'n zwakke voeding op de Tyan Tiger MP :?
Zo'n duur sysje en dan gaan lopen budgetteren op de voeding |:( , das naar mijn mening niet slim.(No flame intended m8 )
kheb er zelf een 600Watt voor de Hardware, en een 350 watt voor het mobo inliggen (doorgeschakeld).
Met een zwaardere voeding was de kans dit dit gebeurd zou zijn een heel stuk kleiner geweest of volledig uitgebleven.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 13:17 schreef Delta2 het volgende:
Hmmm, garantie op je mobo kun je iig wel vergeten. Aangezien Tyan als antwoord zal retourneren: Had je er maar geen Thunderbirds op moeten leggen.
Hmm... Thunderbirds? O-)
Maaruh, waarom zo'n zwakke voeding op de Tyan Tiger MP :?
Zo'n duur sysje en dan gaan lopen budgetteren op de voeding |:( , das naar mijn mening niet slim.(No flame intended m8 )
kheb er zelf een 600Watt voor de Hardware, en een 350 watt voor het mobo inliggen (doorgeschakeld).
Met een zwaardere voeding was de kans dit dit gebeurd zou zijn een heel stuk kleiner geweest of volledig uitgebleven.
Ehmz... tis maar wat je een zwakke voeding noemt? :D

• Delta2
Op zondag 17 februari 2002 13:32 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmm... Thunderbirds? O-)
[..]

BrZ schreef het volgende:
Ik heb inderdaad die 2 delta fans die op mijn cpu's zaten op 5 volt gehad... verder eigenlijk niet echt veel bijzonders...
Het zou inderdaad door de thunderbirds kunnen komen, die vragen nou eenmaal gewoon veel stroom. Ze waren trouwens iets van de laatste maand niet een sge-oc't, dus dat kan de oorzaak niet zijn...

Maar ja, morgen maar es een beetje rond bellen
Thunderbirs toch ??? of heb ik het nu zelf mis :? :? :?

Ennuh, 300 Watt is behoorlij zwak voor een Tyan Tiger MP, vooral als je er nog wat flinke HD's bij gaat plakken.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Op zondag 17 februari 2002 13:32 schreef BrZ het volgende:

[..]

Is idd een zwakke voeding. Ik heb 350 Watt liggen in me single t-bird 1,2 met GF2 en net één hdd'tje en een fikker + DVD...

• Abbadon
  • Laatst online: 17:07
Zwakke PSU :? Het gaat hier over een 431W Enermax, dat kun je met de beste wil toch niet zwak noemen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ruuddie
  • Laatst online: 19-08 14:16
Op zondag 17 februari 2002 14:01 schreef Abbadon het volgende:
Zwakke PSU :? Het gaat hier over een 431W Enermax, dat kun je met de beste wil toch niet zwak noemen?
Nou, voor een dual proccie bak met 6 hdd's wel... :7

• The-Source
  • Laatst online: 15:20
Waarom zeikt iedereen over een zwakke voeding terwijl hij een enermax 431 had. Enermax staat bekend als goede voeding. De waardes die zij aan Watt geven kloppen tenmiste.

Taal fouten inbegrepen ;)

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 13:54 schreef Delta2 het volgende:
Thunderbirs toch ??? of heb ik het nu zelf mis :? :? :?
Ja, maar dat hoeft Tyan niet te weten ;)
Ennuh, 300 Watt is behoorlij zwak voor een Tyan Tiger MP, vooral als je er nog wat flinke HD's bij gaat plakken.
Die 300 watt voeding wilde ik even als vervanging testen... Ruim voldoende voor 1 CPU + 1 reepje ram + videokaart

Gewoonlijk heb ik dus inderdaad een 431 watt Enermax

• Delta2
Hmm, ja okay, 430 watt zal de soep wel voldoende draaien.
Maaruh, ze zullen er bij Tyan iig moeilijk (lees uiterst moeilijk) over gaan doen. Mobofabrikanten houden er niet zo zeer van als je hun moederborden aangebakken teruglevert :D

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 14:04 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Nou, voor een dual proccie bak met 6 hdd's wel... :7
Die HDD's zijn waarschijnlijk niet eens echt een probleem geweest...

Net even de specificaties van die voeding erbij gepakt, hij kan op de 3.3v en de 5v samen max 220watt aan..
Dan is er voor de 12v nog zo'n 210watt over

HD's gebruiken de 5 en de 12v, maar de 5v maar erg weinig, enkel de electronica, het mechanische gedeelte van HD's gebruikt 12v, en dat verbruik ligt ook een stuk hoger.

Maar goed, 2 CPU's die ieder maximaal 80watt verbruiken, en dan flink wat insteekkaarten, (okok) flink wat HD's en 4 reepjes geheugen, mja, dat zou best wel es die 5volt te veel belast kunnen hebben...

• BrZ
Op zondag 17 februari 2002 14:13 schreef Delta2 het volgende:
Hmm, ja okay, 430 watt zal de soep wel voldoende draaien.
Maaruh, ze zullen er bij Tyan iig moeilijk (lees uiterst moeilijk) over gaan doen. Mobofabrikanten houden er niet zo zeer van als je hun moederborden aangebakken teruglevert :D
Mja, daar ben ik dus ook bang voor... Maar ik ga het zeker wel proberen :P

• Delta2
Proberen gaat altijd he :)
Ennuh, verkijk je niet op harddisks, mijn oude 400 watt voeding in me Dual PIII XEON begon opeens ook heel moeilijk te doen toen ik er 7 HD's aanhing :D

• Delta2
Helemaal vergeten:
Kzit zelf trouwens ook met een brak Tiger MP mobootje :D

No worries, tis niet het mobo van deze Compu :D Die Tyan bevindt zich al ruim een half jaar in topconditie.
Kheb brak mobo overgekocht van een kennis van mij 4 tientjes toen der tijd :) :) :)
Gaat morgen op de post ter reparatie (Die gast had een koeling er niet goed opgehangen waardoor die er dus af donderde, wat circuitjes beschadigde en z'n vidkaart molde >:), zegt ie tegen mij: hebben voor 40 piek, ik dus: jow :D

Als ie te repareren is dan heb ik binnenkort een mooi clustertje , is ie niet te repareren, dan heb ik nog altijd iets leuks om aan de muur te spijkeren >:) >:)

• FireWire
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Das klote BrZ maar gelukkig doen die andere bakken het nog een beetje :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• FireWire
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Op zondag 17 februari 2002 14:34 schreef Delta2 het volgende:
Als ie te repareren is dan heb ik binnenkort een mooi clustertje , is ie niet te repareren, dan heb ik nog altijd iets leuks om aan de muur te spijkeren >:) >:)
:P:D

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
:'(

Mijn condoleances voor je Brz.
Ik lees het nu pas,
Over de voeding:
430 watt voeding is verre van zwak.
Voor de Thunder K7 is 460 watt gesteld als eis, en dat met een 110 watt agp pro slot, dan is 430 voor die tiger ruim toereikend.

Okee als je er flnk wat schijven op zet word het wel wat minder, maar dan nog moet ie het kunnen trekken.
Ik zit hier met 4 scsi schijven en 2 cdrom/cdr spelers.
terwijl het maar 30 watt meer is dan bij brz.
En ja, ook ik werk met T-birds op mijn plank.
terwijl die gemiddeld meer trekt dan een tiger mama plank.
Dus dat die voeding overbelast is gaat er bij mij niet in.

Desondanks veel sterkte met de garantie (of het gebrek eraan)
;(
Pagina: 1