Remote desktop & TV out?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:22
Hoi!
Ik heb hier een computer staan, waar nu even geen monitor op is aangesloten. Ik moet nog een bureau kopen :).
Maar, hij is wel op de TV aangesloten, en ik werk er ook regelmatig op via Remote Desktop (terminal services in XP). Kan de TV zien vanaf mijn laptop waarmee ik remote inlog.
Nu mijn vraag: Ik kan OF inloggen op de TV als monitor, OF via remote desktop, maar dan doet hij het niet op TV. Opzich logisch, aangezien je met remote desktop de sessie overneemt: je kan maar 1 sessie hebben, en die loopt dan dus via je remote desktop ipv je monitor. Maar, nu zou ik graag als ik een film kijk die opstarten via remote desktop, en dat hij dan ook op m'n TV te zien is. Nu moet ik met muis en toetsenbord voor TV zitten, en dat werkt gewoon niet zo fijn. Iemand hiervoor een oplossing? Ik wil dus de computer bedienen via remote desktop, maar tegelijk de TV out gebruiken.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Koop een matrox g400/450 en dat is totaal geen probleem meer, dat werkt zonder problemen
Clone/DVDMax aan en klaar ben je, geen monitor meer nodig

• PanMan
Ok, fijn, maar ik heb graag een oplossing waarvoor ik NIET een nieuwe videokaart moet kopen. En ik hoef ook geen oplossing waarbij je nooit meer een monitor nodig hebt, ik heb net een 19" Iiyama gekocht :) :P
Wat zijn die Clone/DVDMax ? Wat doen die progs?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je?

• PanMan
een Gforce 2 MX, met TV (SVHS) out. Maakt dat veel uit?

Verwijderd

Van GeForce kaarten zijn de drivers (naar mijn bescheiden mening) heel goed. Ik zou zeggen probeer het eens met VNC, dan werkt het zeker (ik gebruik het zelf ook, precies dezelfde situatie).

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Op zaterdag 16 februari 2002 19:58 schreef PanMan het volgende:Wat zijn die Clone/DVDMax ? Wat doen die progs?
Clone en DVDMax zijn functies van de Matrox-drivers. Bij clone krijg je een kopie van je eerste scherm op je tweede. En bij DVDMax speelt ie alle films automatisch op het tweede scherm. Helaas alleen voor Matrox bezitters dus. :)

• PanMan
ik heb mijn kaart ook ingesteld op clone op m'n TV.
Dat kon ook in de Gforce drivers :)
Ik zou VNC kunnen gebruiken, maar ik heb XP prof. vooral gekocht om de remote desktop, en die werkt toch wel een stukje fijner dan VNC...
Niemand een oplossing?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Volgens mij moet dit kunnen met Remote Assistance? Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt (alleen met TS en RD) maar het lijkt mij dat wanneer je iemand assisteert je dan z'n bestaande desktop overneemt terwijl die persoon zelf ook kan meekijken?

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13

veryip

Nikon D7000 + Glas

ff een schop...

Ik heb zo'n zelfde probleem... alleen dan een dual-screen setting....

Wil de powerpoint kunnen bedienen via remote desktop alleen hij pakt het dual screen gebeuren niet via remote desktop... dan is er maar 1 beeldscherm beschikbaar en wordt de powerpoint dus ook hierop weergegeven ipv op het tweede scherm .... hum :(

Nikon D7000

• Zuig
  • Laatst online: 01:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Via TS is dit niet mogelijk, je neemt namelijk niet de shell over die daad werkelijk op het scherm komt.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is naast de normale "beheer" taken die je doet via TS en ander pakket installeren bij voorbeeld VNC viewer. Dan kan je de desktop wel overnemen en de film starten. Dit is alleen veel trager.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• momania
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

veryip schreef op 15 januari 2004 @ 00:56:
ff een schop...

Ik heb zo'n zelfde probleem... alleen dan een dual-screen setting....

Wil de powerpoint kunnen bedienen via remote desktop alleen hij pakt het dual screen gebeuren niet via remote desktop... dan is er maar 1 beeldscherm beschikbaar en wordt de powerpoint dus ook hierop weergegeven ipv op het tweede scherm .... hum :(
Dit topic is al 2 jaar oud en jouw probleem is net even anders.
Gelieve dus gewoon een nieuw topic te openen, aangezien er anders veel verwarring komt en mensen op de topicstarter van dit topic gaan reageren ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.