Toon posts:

ASPI v4.60 maar geen CDDrives,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,
bedankt voor al jullie hulp op het krijgen van de nieuwste ASPI drivers, het probleem nu is dat ik wel de nieuwste drivers heb, maar mijn cd-drives worden niet meer herkend. aspi_chk.exe zegt dat: "ASPI is properly installed and is fully operational. However, no host adapters have been detected (0xE8)"
hoe los ik dit op? ik heb een Ricoh MP7040, die volgens de Rocoh webiste geen drivers nodig heeft omdat het een P&P apparaat is.
heel erg bedankt.

Jule
julesloot@NOSPAM.hotmail.com

Verwijderd

Welk OS heb je?
Welke ASPIdrivers heb je gebruikt? ForceASPI?
Kunt proberen je drives opnieuw te laten detecteren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Win98,
en ik heb ForceASPI geinstalleerd.
ik heb Nero en Easy CD Creator 5 geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.
als ik Add/Remove Hardware doe en de search run, dan vindt die helemaal niets.
ik heb echt geen flauw idee waar dit van komt.

Jule

Verwijderd

Topicstarter
oja, als ik mijn computer opstart dan zie ik de drie drives wel gewoon verschijnen tijdens het booten, alleen in de Windows Explorer zijn ze er niet.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 16 februari 2002 22:04 schreef Dizzutch het volgende:
oja, als ik mijn computer opstart dan zie ik de drie drives wel gewoon verschijnen tijdens het booten, alleen in de Windows Explorer zijn ze er niet.
dan heb je mischien een IDE controller waar je nog drivers voor moet installeren voor gebruik onder windows (ata100,promise etc)

wat zijn de verdere specs van je pc

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nou ik heb een PIII 750 op een 100Mhz moederbord, en ik geloof best dat het aan de IDE bus ligt, er staat namelijk een Standard Dual PCI IE Controller in mijn specs, maar dan staat er een Priomary Ultra ATA controller, en een Secondary Ultra ATA controller, onder Hard disk Controllers, en die heb ik nog nooit gezien, ze hebben ook een uitroepteken ervoor. daar moet het misschien aan liggen..hoe vindt ik uit welke IDE controller drivers ik nodig heb?

thanks
Jule

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb het probleem gefixt, het was inderdaad een verkeerde Hard Disk Controller Driver, nu moet ik alleen nog die .bin op CD krijgen, daar begon het allemaal mee..:)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt, niet dat ik verschil zie, maar ik ben er zker van dat het iets beter doet dan 4.60.
Jule
Pagina: 1