Als je in de zon gaat liggen word je lekker bruin. Nou hoorde ik laatst eens van iemand dat als je in de 'maan' gaat liggen, je weer bleker word. Kan dat?
[eerst lezen dan reageren:]
Niks gezegd.
Van donkerte word je bleker, maar of je dat van de maan wordt....
Lijkt me niet.
Niks gezegd.
Van donkerte word je bleker, maar of je dat van de maan wordt....
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Maanlicht is inderdaad zonlicht, maar kan het zo zijn dat het effect ervan precies het omgekeerde is van dat van zonlicht? dat je bruin word van zonlicht en bleek word van maanlicht?
Onzin!
Je wordt bruin doordat je huid pigment gaat aanmaken onder invloed van de UV-straling die deel uit maakt van zonlicht. Je wordt weer bleker doordat dit pigment weer wordt afgebroken als je voor een langere tijd niet aan zonlicht bloot staat.
Maanlicht is zonlicht, maar dan een stuk minder. Ook maanlicht bevat UV, maar omdat de maan 1000x zwakker is dan de zon wordt je hier niet bruin van. Het is daarentegen onzin om te zeggen dat je er bleker van wordt; van in de maan zitten wordt je niet bleker dan van in 't donker zitten.
Lord Daemon
Je wordt bruin doordat je huid pigment gaat aanmaken onder invloed van de UV-straling die deel uit maakt van zonlicht. Je wordt weer bleker doordat dit pigment weer wordt afgebroken als je voor een langere tijd niet aan zonlicht bloot staat.
Maanlicht is zonlicht, maar dan een stuk minder. Ook maanlicht bevat UV, maar omdat de maan 1000x zwakker is dan de zon wordt je hier niet bruin van. Het is daarentegen onzin om te zeggen dat je er bleker van wordt; van in de maan zitten wordt je niet bleker dan van in 't donker zitten.
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Graag gedaan.
Lord Daemon
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Ik vind het toch verbazend wat mensen wel en niet weten over (al dan niet de basis van) biologie. Ik heb biologie in mijn examen pakket gehad, en blijkbaar is dit vrij nuttig, gezien deze vraag.
misschien zouden meer mensen dit moeten doen. Straks denkt iedereen dat melk in een fabriek gemaakt wordt, en weet men niet meer hoe de we aan de lucht komen die we dagelijks inademen.
misschien zouden meer mensen dit moeten doen. Straks denkt iedereen dat melk in een fabriek gemaakt wordt, en weet men niet meer hoe de we aan de lucht komen die we dagelijks inademen.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Anoniem: 480
nou, ben ik het niet mee eens, van maanlicht wordt je wel zeker bleek.
Wel moet je er dan minstens een maand achter elkaar zonde onderbreken inliggen
Wel moet je er dan minstens een maand achter elkaar zonde onderbreken inliggen
Anoniem: 6072
Zonder onderbrekingen? Haha! Dan moet je zeker met de nacht meereizen rond de aarde... is wel een goeie
Sakura:
Ja, en aardappels groeien onder de grond!
Ja, en aardappels groeien onder de grond!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik heb geen biologie maar ik wist meteen dat het onzin was.
Anoniem: 3527
Inderdaad Clay. Met alle respect, maar voor veel mensen hier zou een uitgebreide biologiecursus of iets dergelijks een openbaring zijn.
Pagina: 1