Toon posts:

HP C1536a back-up tape drive vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een C1536a geerfd en heb hem in me NT servertje hangen via een adaptec scsi kaartje maar ik krijg het niet voor elkaar om hem bij me scsi kaartje te zien.....
Bij HP zijn geen drivers voor dat ding of zijn die er zowieso niet??
Ikke niet meer snappen ,weten jullie iets of moet ik speciaal Back exec proggie draaien en dat die me tape drive ziet?....

:'(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-04 19:24
Je hebt dat ding een vrij ID gegeven en de termination goed zitten?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Ja zover ik weet wel ,hij geeft geen conflicten wat ik zou kunnen zien aan de ledjes toch?

Verwijderd

Wanneer je de PC aanzet, zie je dan de HP Tapestreamer? Dus wanneer de SCSI-kaart alle devices checked.

/edit

Standaard HP driver:

http://www.hp.com/cposupport/information_storage/software/dds_nt40.exe.html

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm waarom vindt ik die driver nou weer niet ,heee thkx ik ga die ff installen en kijken of tie dan aan me scsi kaartje hangt

prettige avond:+

Verwijderd

Een C1536A is een DDS3 apparaat. Daarvoor kan je gewoon de 4mmdat.sys driver voor gebruiken. Die is standaard meegeleverd met NT.
Die driver is geschikt voor NTBACKUP. Als je third party software gebruikt, zoals Arcserve, backupexec en Tapeware, dan zal die zijn eigen drivers gaan gebruiken, dus dan hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Als de SCSI ctrl hem wel herkent tijdens de POST, en hij staat ook goed geconfigureerd in NT, dan hoef je alleen nog maar de juiste driver te gebruiken. Dus 4mmdat.sys als je ntbackup gebruikt, en anders de driver die door je backupsoftware wordt meegeleverd.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:08 schreef Weegschaaltje het volgende:
Een C1536A is een DDS3 apparaat. [..]
Euhm :? Volgens mij kunnen daar alleen maar 4/8GB bandjes in...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 17 februari 2002 18:41 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Euhm :? Volgens mij kunnen daar alleen maar 4/8GB bandjes in...
wrong!, dds2 is 4/8Gb)dds3 is native 12gb en compressed 24gb.. het apparaat is overigens gewoon 4MM...(de tapes althans)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:43 schreef zwelgje het volgende:

[..]

wrong!, dds2 is 4/8Gb)dds3 is native 12gb en compressed 24gb.. het apparaat is overigens gewoon 4MM...(de tapes althans)
Wat nou "wrong!" Ik geef alleen dat in die drive geen DDS3 tapes kunnen maar 4/8GB tapes.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1