Okay, ik ben bezig met een soort van filedistributie systeem, met rsync en NFS, het werkte allemaal prima, tot op een gegeven moment 1 server niet meer gemount kon worden op de client, ik krijg deze errormessage:
Ook de simple vorm geeft errors:
Als ik argus (192.168.1.5) rpcinfo'd dan krijg ik wel gewoon de RPC services:
Op argus zelf krijg ik dit in de logfile:
De host is dus bereikbaar voor RPC calls, echter hij wil hem niet mounten. Op het internet (uiteraard
) niet veel gevonden, maar dat kan ook wezen omdat ik niet precies weet wat deze error veroorzaakt.
Het vreemde is dat het gewerkt heeft, echter na een paar keer mounten/umounten stopte het. (was een script aan het debuggen dat het mounte/umounte)
Heeft iemand een verlichtend idee?
code:
1
2
| log# mount -t nfs -o rw,soft,timeo=1 192.168.1.5:/shares /mnt/argus mount: RPC: Timed out |
Ook de simple vorm geeft errors:
code:
1
2
| log# mount -t nfs 192.168.1.5:/shares /mnt/argus mount: RPC: Timed out |
Als ik argus (192.168.1.5) rpcinfo'd dan krijg ik wel gewoon de RPC services:
code:
1
2
3
4
5
| log# rpcinfo -p 192.168.1.5
program vers proto port
...
100003 3 udp 2049 nfs
... |
Op argus zelf krijg ik dit in de logfile:
code:
1
2
| Feb 16 18:35:56 argus rpc.mountd: authenticated mount request from 192.168.1.7:820 for /shares (/shares) Feb 16 18:36:14 argus last message repeated 6 times |
De host is dus bereikbaar voor RPC calls, echter hij wil hem niet mounten. Op het internet (uiteraard
Het vreemde is dat het gewerkt heeft, echter na een paar keer mounten/umounten stopte het. (was een script aan het debuggen dat het mounte/umounte)
Heeft iemand een verlichtend idee?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan