Toon posts:

Webserver en kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil een webserver kopen, nl de volgende :

ServeLinux SLASH Dual PIII 866 2x 40 harddisk en 512 Mb geheugen. 1U rack

Nu heb ik enkele vragen :

* Heeft iemand ervaring met deze servers en zijn het goede servers, kunnen ze goed tegen "drukte" ?
* Kunnen 1u rack servers z'n warmte weg goed kwijt ?

Ik wil nl de server bij nxs.nl laten plaatsen en een klein hostingbedrijfje te beginnen. Heb ik dan aan 20 Gig p/m genoeg ?

Ik ken wel iemand die 10 gig per maand heeft en heeft ongeveer 50 klanten en ze hebben met z;n alle genoeg aan 10 gig.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Op zaterdag 16 februari 2002 18:42 schreef Lachplaneet.nl het volgende:
Hoi,
Ik wil een webserver kopen, nl de volgende :

ServeLinux SLASH Dual PIII 866 2x 40 harddisk en 512 Mb geheugen. 1U rack

Nu heb ik enkele vragen :

* Heeft iemand ervaring met deze servers en zijn het goede servers, kunnen ze goed tegen "drukte" ?
* Kunnen 1u rack servers z'n warmte weg goed kwijt ?

Ik wil nl de server bij nxs.nl laten plaatsen en een klein hostingbedrijfje te beginnen. Heb ik dan aan 20 Gig p/m genoeg ?
Hoe moeten wij dat weten :? :P. Als je jou homepage draait zal het genoeg zijn, bij 10 klanten ook, bij 1000 misschien ook of toch weer niet :z. Meer informatie zou dus handig zijn.
Ik ken wel iemand die 10 gig per maand heeft en heeft ongeveer 50 klanten en ze hebben met z;n alle genoeg aan 10 gig.
Ik ken een site die in zijn eentje 2 Terabyte (2000 gig) of meer per maand verstookt :z

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

t.net?
of een zware warez-site
(whats the difference >:) )

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40

Kettrick

Rantmeister!

Dataverkeer is 100% afhankelijk van je site's begin gewoon met 10 a 20 Gb, als het te weinig is kan je vrij eenvoudig meer nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bericht is voor jep :

Uh, meer informatie ?? :?

Nou ja, Ik denk dat ik ongeveer 50 tot 100 klanten op de server wil

Maar het zal wel :

Ik heb gezien dat jij ook een webhostingbedrijf(je) hebt... hoe heb jij dat allemaal geregeld enzo? daar ken ik wel wat hulp bij gebruiken :)

Wat voor server heb je eigenlijk ? Cobalt raq ;) ?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Kettrick
  • Laatst online: 01:40

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 16 februari 2002 18:55 schreef Lachplaneet.nl het volgende:
Bericht is voor jep :
Heb je die of wil je die ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja dat is het maximum wat er mag komen denk ik :)

Johnny

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Kijk 50 tot 100 klanten zeggen niets over je 20 Gig p/m!! Als jij bv een paar grote bedrijven heb die bij jou willen hosten dan heb je misschien helemaal neit genoeg aan 20 Gig p/m maar heb jij maar 50 klanten die gewoon een beetje normale site hebben en normaal bezocht worden dan kan het genoeg zijn 20 Gig p/m.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je andere topic dan wel dicht kan?
[topic=413536/1] (HA)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
En houd er rekening mee dat er een chronisch overaanbod is op de markt van webhosting. Je zult daarom waarschijnlijk lang niet zoveel klanten krijgen als je wellicht nu verwacht. Misschien kun je dan ook beter reseller van iets anders worden.

In het andere topic merkt iemand op dat de meeste servers wel goed zullen zijn omdat ze er voor zijn gemaakt, en daar sluit ik me bij aan :).

Verwijderd

Dan is het wel hopen dat iemand geen file bij je plaatst die andere sites directlinken zodat die file 1000-en keren per dag gedownload word en jij met een hele hoge rekening zit.

Verwijderd

Kzag eergister bij cavemen wel een leuke actie,
Gratis colocatie en dan betalen per gb, zag er niet duur uit.

www.cavemen.nl en dan links staat het heel groot }:O

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
*mis*

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 16 februari 2002 20:02 schreef funksngrooves het volgende:
Dan is het wel hopen dat iemand geen file bij je plaatst die andere sites directlinken zodat die file 1000-en keren per dag gedownload word en jij met een hele hoge rekening zit.
Dat is de reden waarom de meeste hosting providers geen ongelimiteerde datatraffic aan hun klanten aanbieden :z. Risico's vermijden, en dus laten betalen boven een bepaalde limiet.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk houd ik er rekening mee dat het kan dat ik niet veel klanten komen. Maar in prenciepe is je beredenering erg onlogisch.

Er wordt veel webhosting aangeboden, maar alle bedrijven hebben minstens 100 klanten. Het grootste deel heeft nog een eens geen domein. Nu heb ik het over de internetgebruikers.

Ander voorbeeld:

Er zijn zoveel kleding winkels maar elke draait wel goed. Dus dat ik tussen de 50 en 100 klanten krijg, daar ben ik vrij zeker van

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ff een bericht aan iedereen,

Natuurlijk krijgt de klant wel een limiet aan dataverkeer ! :), zo gek ben ik nou ook weer niet ;)

• jep
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Elk webhosting bedrijf 'wil' wel 100 klanten. Klanten liggen alleen niet voor je klaar om je klantje te worden. Weet je dat? ;)

Verwijderd

Anderhalf jaar geleden ben ik zelf een (internet/media)bedrijf begonnen met een paar anderen waarbij ik alle techniek verzorg. Wij hebben nu een halve rack en servers op 2 locaties staan. Wij hebben +1 tera byte per maand.

Maar de marges op virtual host klanten is zo klein dat je alles wel HEEL goed moet autmatiseren voordat je iets verdient. Het beste kan je een paar grote sites hosten maar die gaan niet bij een beginnend bedrijf hosten.

Waar je ook rekening mee moet houden:

-belasting
-administratie
- elke keer weer naar een klant toe moeten en HEEL VEEL support geven.

Ik geef je geen kans dat je het gaat lukken...of je moet connecties hebben waarbij je een paar grote sites mag hosten of je laat iemand die er niets van snapt 100 euro per maand betalen voor alleen een email adres....dat kan als je dus de juiste connecties hebt....

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op zaterdag 16 februari 2002 23:18 schreef worldpunch het volgende:
[...]of je laat iemand die er niets van snapt 100 euro per maand betalen voor alleen een email adres....dat kan als je dus de juiste connecties hebt....
Sorry hoor, maar:
• Hoe lang denk je dat 't duurt voordat ze daarachter komen ?
• Hoe zullen ze reageren als ze erachter komen?
• Hoeveel impact denk je dat negatieve mond-op-mond reclame heeft t.o.v. positieve ?
• Mensen die er wel verstand van hebben kunnen zich dommer voordoen dan ze zijn om je kennis te testen (doe ik ook wel eens bij leveranciers), dan hang je

Zo'n geintje kan je een paar keer uithalen, maar kan je 'de kop kosten'

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:27 schreef TheRookie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar:
• Hoe lang denk je dat 't duurt voordat ze daarachter komen ?
• Hoe zullen ze reageren als ze erachter komen?
• Hoeveel impact denk je dat negatieve mond-op-mond reclame heeft t.o.v. positieve ?
• Mensen die er wel verstand van hebben kunnen zich dommer voordoen dan ze zijn om je kennis te testen (doe ik ook wel eens bij leveranciers), dan hang je

Zo'n geintje kan je een paar keer uithalen, maar kan je 'de kop kosten'
Dit is een klant die manangers helpt/keurt van oa Ericson/Nuon. Zij vinden het helemaal niet erg om zoveel te betalen. Nu zitten wij ook een site voor hun te maken. Iemand is daar gewoon 2 dagen per week mee bezig en het mag een half jaar duren. Wat ik wou zeggen is dat als je de juiste connecties hebt dan kan je ook wat meer marge krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Je geeft me geen kans om te slagen ? Ik weet precies wat er nodig is om een hosting bedrijf enzo te starten. Het is jouw toch ook gelukt en waarom zou het iemand anders niet lukken ? Trouwens heel veel mensen waarvoor ik projecten heb gemaakt (php en mysql) vroegen al malen om webhosting.

Verwijderd

Mij zou het niet gelukt zijn zonder de hulp en connecties van mijn partners. Ik wil je alleen waarschuwen dat er meer komt bij kijken en dat de marges op virtual hosting heel klein zijn. Wil je bijvoorbeeld 100 klanten hebben:

100 * 20 = 2000 euro per maand.

Hier gaat nog af:
hosting kosten: +-500 euro + afschrijving 100 euro

En wil je dan niet een kantoor hebben,visite kaartjes,extra personeel,accountant en ga zo maar door.

En dan hebben we niet eens naar de automateserings ksoten gekeken bij het begin...want je kan het wel 1,2,3 keer doen maar dan heb je later veel meer onderhoud.

En dan moet je ook nog eens een backup server hebben en je wil er toch ook wel iets aan over hebben....

Verwijderd

Topicstarter
De vraag naar hosts worden meer en meer. Trouwens een kantoorpand heb ik niet nodig. We zijn met z'n drieen. De kosten p/m van de server plaatsen zijn €65 inclusief 20 Gig aan dataverkeer.

Dat er veel bij komt kijken weet ik wel. Gelukkig heb ik goede connecties met grote websites en dergelijke bedrijven en bedrijfjes.

Groeten,

Johnny

Verwijderd

Topicstarter
Je maakt het nogal overdreven met je backup server.
How how, voor 100 klanten is dit niet echt noodzakelijk. Ik heb nl twee harddisk van 40 gig. Op de ene komt de backup enzo te staan.

Groeten,

Johnny

Verwijderd

Hmmm, bij welk bedrijf wil je dan hosten? Want als ik jouw was zu ik ook kijken naar iets duurdere hosting bedrijven die meer zekerheid bieden. Wij krijgen de meeste inkomsten van het internet en hebben daarom ook onze servers in verschillende gebouwen(telecity, global switch) met verschillende verbindingen.

Toch denk ik nooit dat je ooit er geld uit gaat halen.

hoe oud ben je trouwens?

Heb je icq,mirc? Ik heb nog wel een paar adviezen voor je....

Verwijderd

Topicstarter
Winst,

Nee ik ben niet gek voordat ik daar aan begin. Het is NXS.nl waar ik mijn server laat draaien,

Ik regel de eerste 20 klanten al voordat ik de server heb geplaatst. Heb er nu al 15 op het lijstje staan.

Ik neem een voorbeeld :

Ik moet betalen :

€65 x 12 = € 780

Inclusief BTW

= € 928,2

Klanten betalen

15 x €125 = € 1875

---------------

Laat staan dat we nog ongeveer 300 euro aan eventuele down en crashes van de server moeten betalen. Dan maak ik nog winst.

Vertel mij wat .... ;)

Verwijderd

Hmm, wil je het als een V.O.F. opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je ? Ik ben wel slim ;), maar k ben niet zo goed in die moeilijke woorden ;)

Verwijderd

Je gaat toch wel naar de kvk?

Dan heb je de mogelijkheid uit:

eenmansbedrijf
VOF (vennotschaap onder firma)
NV
BV (minimaal 20000 euro inleg)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, daar zal ik het eens over gaan hebbuh. Natuurlijk ga ik naar het KVK :),

Wij zijn nu met z'n 3-en, wat voor advies zou je me geven ?

Verwijderd

VOF, denk niet echt dat je meteen 20000 euro wilt inleggen.

Maar als je dan schulden maakt dan kunnen ze je prive geld opeisen.

Dan moet je ook een accountant nemen die je boekhouding kan gaan doen....125 euro per uur, slik

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goede,

Gelukkig heb ik daar m'n vriendin voor. Zij is namelijk boekhouder en doet het helemaal gratis voor me ;). Natuurlijk krijgt ze wel een vergoeding ;).

Maarja, er komt natuurlijk ook nog heel wat bij kijken enzo. Ik snap je prenciepe ook wel en laat me liever van te voor waarschuwen door mogelijke problemen die voortijdig kunnen worden opgelost.

Groeten,

Johnny

Verwijderd

Ik wens je alvast veel succes. Denk niet echt dat het een succes wordt maarja......je kan niet alles hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Je ben een beetje egoistisch jij ;).

Het is net of je het me niet gunt. :(
Geef me maar eens een goede reden, waarom het mij niet zou lukken.

PS: Ze heeft natuurlijk wel geleerd voor boekhoudster ;)
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">

Verwijderd

Waarom het niet lukt? OMDAT DE MARGES TE KLEIN ZIJN, en dat komt weer door de over aanbod van hosting bedrijven.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

_Arthur

blub

Hij is tijdens de start al uit de eerste kosten. Dus het geld wat dan extra binnenkomt aan inkomsten kunnen dan weer in extra zaken (2de server or whatever) geinvesteerd worden.

Met genoeg connecties moet t prima lukken in het begin. Of het op de lange duur rendabel genoeg is, is een tweede. En volgens mij is het gewoon een extra service aan zijn klanten en niet de core business.

Dus hup gaan met die banaan en zie waar het schip strand.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 09:57 schreef worldpunch het volgende:
Waarom het niet lukt? OMDAT DE MARGES TE KLEIN ZIJN, en dat komt weer door de over aanbod van hosting bedrijven.
Dat klopt, maar als Jonny gewoon goede hosting bied voor een concurrerende prijs en hij nu al 15 potentiele klanten heeft, warom niet dan?
Je moet je gewoon qua kwaliteit onderscheiden en als die 15 mensen erg tevreden zijn heb je zo meer klanten door mond tot mond reclame en eventueel reclame in bladen als het groeit.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
johny, dus een backup server heb je niet nodig? wat doe je dan als je mainbord kapot gaat? Daar heb je niet binnen een dag een nieuwe voor hoor, laten we uitgaan van 3 dagen dat is dus 3*24*15=1080 downtime als we uitgaan van 15 klanten.. Zullen ze leuk vinden (not).

Hoe ga je verder de backup regelen? Tape robot? Of op de tweede schijf? Lekker veilig ook.

Nu nog iets, hoe ga je de support aan klanten regelen? Heb je zelf tijd om 8 uur per dag je klanten aan de telefoon te helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Backup :

Heb ik al geregeld met het bedrijf. Voor een bepaald bedrag p/m heb ik een account op hun backup server. Als ik er pas echt goed mee ga verdienen plaats ik er zelf een.

Support voor 15 klanten 8 u per dag via telefoon ? Ze kunnen dagelijks tussen bepaalde tijden bellen. Emailen kunnen ze 24 uur lang.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:46
Vriendelijk verzoek aan Lachplaneet.nl :

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:36 schreef worldpunch het volgende:
VOF, denk niet echt dat je meteen 20000 euro wilt inleggen.

Maar als je dan schulden maakt dan kunnen ze je prive geld opeisen.

Dan moet je ook een accountant nemen die je boekhouding kan gaan doen....125 euro per uur, slik
20.000 €??? hoe kom je daar bij? VOF is toch echt niet zoveel(tenzij ze bij KvK van fl 250 (ofzo) naar 20.000 zijn gegaan... of ben nu aan het zeveren) En administratie -> zelf doen of ergens eeen oom vandaan halen, als je begint heb je nog niet veel administratie...

Verwijderd

hij had het over BV. Daar moet je wel vantevoren geld inleggen (betaal je overigens niet aan KvK).

• man-o-script
  • Laatst online: 22:21
sorry maar ook ik heb er niet echt vertrouwen in :?

als je ons al vraagt of dat een goeie server is
en of 20gb genoeg is, geeft dat toch al aan dat je het niet gaat redden?

20gb lijkt me ten eerste al veels te weinig,
een normale site (1000 bezoekers per dag ofzo) trekt al 5GB per maand,
laat staan als je er honderd redelijk bezochte hebt...

bovendien moet je idd goede support kunnen leveren,
als er ook maar ites fout gaat (oftewel hele dag bereikbaar zijn)

en waarom nxs trouwens :?

//

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al lang op de hoogte van alles wat ik moet weten, iemand die me wel steunt.

20 gb is helemaal niet weinig. Ik denk niet dat je onder ogen krijgt dat 20 gb relatief veel is, een normale site gebruikt 0,5 tot 1 gb... en dan kunnen ze nog 10000 per maand halen. Het is maar net hoe groot je site in MB's is...

Trouwens ik heb al ooit bij een hostingbedrijfje gewerkt als het geven van support over de boekhouding (facturen en dergelijke), maar je moet wel sociaal blijven tegen de klanten, dat is heel belangrijk.

Waarom nxs.nl ? heel simpel, goedkoop en goed ! ... ik host daar namelijk ook een website.

• man-o-script
  • Laatst online: 22:21
Op vrijdag 08 maart 2002 20:19 schreef Lachplaneet.nl het volgende:
Ik ben inmiddels al lang op de hoogte van alles wat ik moet weten, iemand die me wel steunt.

20 gb is helemaal niet weinig. Ik denk niet dat je onder ogen krijgt dat 20 gb relatief veel is, een normale site gebruikt 0,5 tot 1 gb... en dan kunnen ze nog 10000 per maand halen. Het is maar net hoe groot je site in MB's is...

Trouwens ik heb al ooit bij een hostingbedrijfje gewerkt als het geven van support over de boekhouding (facturen en dergelijke), maar je moet wel sociaal blijven tegen de klanten, dat is heel belangrijk.

Waarom nxs.nl ? heel simpel, goedkoop en goed ! ... ik host daar namelijk ook een website.
mijn site > 1 pagina van +/- 150kb > 1400 per dag > 5GB per maand
en dat is niet eens veel bezoek :)

sociaal moet je zeker zijn ja tegen je klanten,
maar nog belangrijker is dat je ook verstand hebt van de zaken waar over je het hebt :)

//

• Koffie
  • Laatst online: 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En als we nu eerst naar de datum kijken voordat we repyen ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.