Toon posts:

waar zit die knop op m'n afstandbediening?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn tv aanzet, dan heeft hij de instellingen van de ingestelde standaardwaarden. Echter, het beeld is dan te licht en het geluid te zacht. Dit moet ik dan dus iedere keer wijzigen.
Nu wil ik dus die gewijzigde instellingen opslaan als standaar instellingen. Maar waar zit die knop (als 'ie er al op zit) op mijn afstandsbediening?
(De omcirkelde knop is om de standaardinstellingen op te vragen)

Op onderstaande url is een plaatje te vinden van mijn afstandsbediening (de link even copy-pasten, anders werkt hij niet).

http://pardonxtra.tripod.com/ab.jpg

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Zit denk ik eerder een menutje in waar je dat kunt vastleggen. Misschien dat een van die gekleurde knoppen voor het menutje is. Anders als het een oudere tv is: op de tv zelf knoppies gebruiken.

of die p<p knop rechtsonder die groene pp knop.

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

IMAGE HOSTED BY TRIPOD |:(
je plaatje toch maar ff ergens anders uploaden :?

op onze afstandsbediening zitten 2 blanco knopjes met deze tekening eronder:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kv.interactive/afstandsbediening.jpg
die moet ik tegelijk indrukken en dan kan ik de instellingen regelen..

maar we hebben ook een universele afstandsbediening waar deze functie niet op zit... jij misschien ook?

Verwijderd

Het wil ook wel eens helpen als je eerst alles goed instelt, en dan die PP-knop even ingedrukt te houden.

Verwijderd

Topicstarter
IMAGE HOSTED BY TRIPOD
je plaatje toch maar ff ergens anders uploaden
(de link even copy-pasten, anders werkt hij niet)
Maar de rest werkt ook al niet....

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-03 21:07
Handleiding van de TV al open gehad?
Waarschijnlijk moet je die instellingen eerst met een bepaalde combinatie opslaan, zodat de TV deze instellingen standaard kan gebruiken. Op m'n TV is dat in ieder geval zo... maar dan slaat 'ie het al automatisch op.
Is het zo dat je je TV op standby laat staan? Of gaat de stroom er helemaal af? Misschien verliest jou TV dan zijn instellingen en wordt er dus automatisch weer de standaard instellingen gebruikt.

Denk toch wel dat het mogelijk moet zijn om eigen instellingen te gebruiken. Beetje irritant om alles iedere keer goed te zetten...

Verwijderd

Is het zo dat je je TV op standby laat staan? Of gaat de stroom er helemaal af? Misschien verliest jou TV dan zijn instellingen en wordt er dus automatisch weer de standaard instellingen gebruikt.
mocht dit waar zijn: LAAT JE TV TOCH NIET OP STAND-BY STAAN! dat is superbrandgevaarlijk :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 17 februari 2002 10:14 schreef Koentje_V het volgende:

[..]

mocht dit waar zijn: LAAT JE TV TOCH NIET OP STAND-BY STAAN! dat is superbrandgevaarlijk :'(
:?
Dat is helemaal niet brandgevaarlijk man.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik te moe ben om m'n tv helemaal uit te zetten, dan zet ik hem met de ab op 'standby'. Ja, heb die verhalen ook wel gehoord dat het brand kan veroorzaken.....

Maar het maakt niets uit of ik de tv uit zet of alleen op standby. Voor de duidelijkheid; mijn tv heeft dus geen menu of iets dergelijks.

Tevens heb ik geen handleiding, dus dat schiet ook niet op. Het is waarschijnlijk inderdaad een bepaalde toetscombinatie, want heb alle knoppen al geprobeerd.

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Op zondag 17 februari 2002 10:14 schreef Koentje_V het volgende:

[..]

is alleen brandgevaarlijk als je een oude tv heb de nieuwe zijn beveiligd daartegen. maar ik vraag me af wat oud is ik heb thuis een philphs(hoe je dat ook mag schrijven)die al 10 jaar oud is geen probleem en ik zet hem altijd op stand-by

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Bij veel tv's is het zo dat ze de instellingen die je er in hebt gezet pas opslaan als je de tv helemaal uitzet direct via de knop op de tv zelf. Dus niet eerst met je afstandsbediening op standby en dan helemaal uit, maar direct met de knop op de tv.

Probeer het eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 14:22 schreef te(X)en het volgende:
Bij veel tv's is het zo dat ze de instellingen die je er in hebt gezet pas opslaan als je de tv helemaal uitzet direct via de knop op de tv zelf. Dus niet eerst met je afstandsbediening op standby en dan helemaal uit, maar direct met de knop op de tv.

Probeer het eens :)
nee, dat helpt ook niet. Volgens mij moet het toch echt mogelijk zijn... (voor de volledigheid, het is een Philips Matchline wel een wat oudere, Type: V6831/10)

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Bij mijn oude matchline was het eerst het knopje indrukken om de zenderinstellingen op te slaan; ging het cijfer van de zender knipperen en toen dat knopje voor de standaard instellingen indrukken... hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel... probeer maar eens..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 14:21 schreef Krypt het volgende:
Bij mijn oude matchline was het eerst het knopje indrukken om de zenderinstellingen op te slaan; ging het cijfer van de zender knipperen en toen dat knopje voor de standaard instellingen indrukken... hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel... probeer maar eens..
JEP, dat is hem!!! :D
Krypt: enorm bedankt!

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hmm. dat het ook nog werkt... Laatste keer dat ik dat gebruikte was met een Matchline van erhmm.. Super Channel tijd.. 16 jaar geleden..

Dat ik dat nog 16 jaar heb kunnen onthouden :? :D

Pvouput live

Pagina: 1