Wat is NU de beste A7V-bios?

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Ok, ik heb de search gebruikt, maar daar staan allemaal topics in van een half jaar oud en ouder, maar ik zou wel eens willen weten welke bios jullie NU de beste vinden.

Ik heb nu 1007 maar loont het bv de moeite om naar 1010b te gaan ofzo?

Heb namelijk de volgende problemen, misschien dat ze met een bios upgrade verholpen kunnen worden:

- UT geeft ongeldige bewerking wanneer afgesloten in Win2k.
- WinXP onthoudt de instellingen van 4 speakers na reboot niet.

Ik heb ook gehoord dat er een of andere bug in de 1010b versie zit, namelijk dat de AGP drive strength niet goed doorgevoerd wordt. Is dat waar?

En ik neem aan dat de juiste flash-utility gewoon op de Asus website te downloaden is?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
- WinXP onthoudt de instellingen van 4 speakers na reboot niet.
Dit is een probleem van XP of van de drivers van je geluidskaart.

Ik draai zelf 1009 naar alle tevredenheid

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik moet ook een betere bios heb nu nog steeds 1005b
was vanaf 1006 kwam er veel verbetering
vanavond maar even flashen met de nieuwste
en dan zondag t/m donderdag naar lan :P

• Saekerhett
Op zaterdag 16 februari 2002 18:20 schreef FatalError het volgende:

[..]

Dit is een probleem van XP of van de drivers van je geluidskaart.

Ik draai zelf 1009 naar alle tevredenheid
Dat dacht ik zelf idd ook, maar wist het niet zeker. Het wachten is op een mailtje van Creative. Het zou ook aan XP kunnen liggen, want ik heb het probleem alleen wanneer Windows password-protected is :(

Verwijderd

Ik draai 1008 naar volle tevredenheid (ook onder XP)

[BELANGRIJK]
Flash haar onder DOS, niet onder windows!
[/BELANGRIJK]

• Saekerhett
Ok ik denk dat ik zometeen ga flashen, ik heb nu de 1010b van 256 kB gedownload en FLASH.exe om vanauit DOS te kunnen flashen (AFLASH.exe is toch voor Win?)

Maar moet ik dan FLASH.exe op een diskette zetten en daarvan opstarten, of moet ik een complete image van zo'n flash-diskette downloaden?

Zijn er nog dingen die ik moet doen voordat ik ga flashen? Bv het BIOS naar default settings zetten?

Verwijderd

Je moet Aflash hebben!! Formatteer een Floppy met de optie "systeembestanden kopieren" en plaats hier aflash en je xxx.bin of xxx.awd op. Bij Aflash hoort een txt-file wat je het beste op voorhand even moet uitprinten zodat je zeker weet wat je moet doen. Ook valt het aan te raden om op voorhand even in je Bios te kijken wat je huidige instellingen zijn zodat je die na het Flashen weer terug kan zetten.

De meeste vooruitgang in de Biossen was met 1006 en 1007. Daarna is er niet meer zoveel veranderd. 1007 wordt algemeen als het meest stabiele Bios gezien.

• Saekerhett
Op zaterdag 16 februari 2002 20:02 schreef gerben-V het volgende:
Je moet Aflash hebben!! Formatteer een Floppy met de optie "systeembestanden kopieren" en plaats hier aflash en je xxx.bin of xxx.awd op. Bij Aflash hoort een txt-file wat je het beste op voorhand even moet uitprinten zodat je zeker weet wat je moet doen. Ook valt het aan te raden om op voorhand even in je Bios te kijken wat je huidige instellingen zijn zodat je die na het Flashen weer terug kan zetten.

De meeste vooruitgang in de Biossen was met 1006 en 1007. Daarna is er niet meer zoveel veranderd. 1007 wordt algemeen als het meest stabiele Bios gezien.
Ok thanks voor de info :)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Met mijn originele BIOS had ik weleens het probleem dat het systeem niet opstartte als ik gewoon in Windows aangaf om het systeem rebooten.
Ik moest dan de computer helemaal uitzetten, en vervolgens weer aanzetten.

Sinds ik BIOS 1007 heb geinstalleerd, ben ik dit probleem geen een keer tegen gekomen.

• Saekerhett
Hebben de bios'sen 1008 t/m 1010b last van dat de Drive Strength niet goed doorgevoerd wordt?

• Saekerhett
Kickje :)

• Saekerhett
:'( Heeft niemand daar een antwoord op?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb zelf de 1008 erop staan.
toen de 1009 beta en 1010 beta uitkwamen waren er een heleboel waarbij het moederbord niet meer wou opstarten :(
ik weet niet hoe het nu is met de finals, maar ik blijf lekker bij 1008.
draait hier gewoon lekker stabiel en nergens last van :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Saekerhett
Op zondag 17 februari 2002 18:23 schreef chucky666 het volgende:
ik heb zelf de 1008 erop staan.
toen de 1009 beta en 1010 beta uitkwamen waren er een heleboel waarbij het moederbord niet meer wou opstarten :(
ik weet niet hoe het nu is met de finals, maar ik blijf lekker bij 1008.
draait hier gewoon lekker stabiel en nergens last van :)
Ah een reactie :P

Maar de 1009 final heb je niet geprobeerd? Lijkt me dat beta's slechter zijn dan finals, toch?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 17 februari 2002 18:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ah een reactie :P

Maar de 1009 final heb je niet geprobeerd? Lijkt me dat beta's slechter zijn dan finals, toch?
niet altijd :)
ze hadden bij sommige beta's wat dingen toegevoegd maar er later bij de final weer uitgehaald :)
maar bij de 1007 en de 1008 zit wel een snellere raid bios dan bij de andere :)
als ik de andere uit probeerde dan kon ik wel ff wachten voor dat ie door ging met opstarten :(
en bij de 7&8 gaat ie weer vrij snel door.
daardoor ben ik weer terug gegaan naar de 1008 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1