Toon posts:

Soltek 75DRV 2&4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen zo dik te vreden over de Soltek 75DRV4 of 2 versie?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ken wel zo iemand :) ,een goede kamaraad van mij is er dik tevreden over.
En ik ben dik tevreden over mijn gigabyte omdat ie nooit vastloopt :)

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Ik heb bij Comptechworld een DRV4 besteld, goede overklokbaarheid en een mooi kleurtje, paars :+ Je moet maar ff zoeken naar wat reviews (ben ff te lui om je een paar URL's te geven) maar hij zou beter zijn dan de Epox 8KHA+.

Helaas heb ik 'm nog steeds niet binnen, vuile griebus post :r Maandag hoop ik... Dan laat ik wel ff weten hoe 'ie bevalt. Ben altijd een tevreden gebruiker geweest van een Soltek SL66F (i440 LX) maar bij de overstap naar een Athlon platform heb ik helaas een MSI gekocht waar ik uiteindelijk van terug ben gekomen, dus maar weer Soltek B-)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zaterdag 16 februari 2002 18:26 schreef Megapauper het volgende:
Ik heb bij Comptechworld een DRV4 besteld, goede overklokbaarheid en een mooi kleurtje, paars :+ Je moet maar ff zoeken naar wat reviews (ben ff te lui om je een paar URL's te geven) maar hij zou beter zijn dan de Epox 8KHA+.

Helaas heb ik 'm nog steeds niet binnen, vuile griebus post :r Maandag hoop ik... Dan laat ik wel ff weten hoe 'ie bevalt. Ben altijd een tevreden gebruiker geweest van een Soltek SL66F (i440 LX) maar bij de overstap naar een Athlon platform heb ik helaas een MSI gekocht waar ik uiteindelijk van terug ben gekomen, dus maar weer Soltek B-)
Ik zie hier alweer het woordje 'beter'.
Wat is er beter dan ? Als een boardje 1% sneller in sommige benchmarks is, is dit board dan 'beter' ?
Nergens heb ik een test gelezen over overclocken. Het board mag wel veel overclock mogelijkheden hebben, maar eerst wil ik eens een paar mensen horen die hun FSB op 170MHz of hoger hebben gekregen stabiel. Ook zou ik dan graag eens wat benchmark results willen zien op deze snelheden.
Als een board meer features heeft als een ander, vind ik niet dat het een beter board is.
Ik zou het dus geen beter board noemen, maar een ietsje sneller board. ;)
Maar zodra jij het board hebt, dan gaan we results zien van bijv. sisoftsandra. Kunnen we mooi vergelijken. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 19:29 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Wat is er beter dan ? Als een boardje 1% sneller in sommige benchmarks is, is dit board dan 'beter' ?
Nergens heb ik een test gelezen over overclocken. Het board mag wel veel overclock mogelijkheden hebben, maar eerst wil ik eens een paar mensen horen die hun FSB op 170MHz of hoger hebben gekregen stabiel. Ook zou ik dan graag eens wat benchmark results willen zien op deze snelheden.
Als een board meer features heeft als een ander, vind ik niet dat het een beter board is.
Maar zodra jij het board hebt, dan gaan we results zien van bijv. sisoftsandra. Kunnen we mooi vergelijken. :)
Tegen jouw overclockresultaten kunnen we nooit op ;)

Maar ik heb zelf ook gelezen dat dit bordje beter is daarom heb ik het ook gekocht.

Maar wat ik wel gek vindt, in geen 1 progie ziet hij de geheugensnelheid ook niet in WCPUID.

P.S. Rick2001 wat zijn jouw sisoft sandra scores ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Volgens de review bij ome Tom is die misschien "beter" jah, maar er is maar weinig te vinden op het net volgens mij over modjes enzo. Die epox is bijna standaard geworden, en hier is veel meer informatie over te vinden. 170 MhZ trekt de soltek wel hoor, tis echtwel een strak bordje hoor, maar als je met vragen ofzo zit kun je toch echt beter die epox kopen, iedereen hier heeft er bijna 1.... zo zie ik het

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 15:55 schreef Pjoeloe het volgende:
Volgens de review bij ome Tom is die misschien "beter" jah, maar er is maar weinig te vinden op het net volgens mij over modjes enzo. Die epox is bijna standaard geworden, en hier is veel meer informatie over te vinden. 170 MhZ trekt de soltek wel hoor, tis echtwel een strak bordje hoor, maar als je met vragen ofzo zit kun je toch echt beter die epox kopen, iedereen hier heeft er bijna 1.... zo zie ik het
Hoe weet je dat dat die soltek 170 trekt??

Zou wel mooi zijn :) maar dan moet je wel eerst een memoryvoltage mod doen :(

Verwijderd

Tuurlijk trekt dat bordje de 170 wel. 170 is echt niet zo grandios veel hoor, als je de multiplyer maar wat omlaag gooit. Voor Asus is 170 veel jah, maar voor soltek en Soyo/abit/expox moet dat echt geen problemen opleveren.

Verwijderd

nou ik heb ook een soltek sl-75drv4 en had eerst een epox 8kha+
nu is het zo dat ik niet al da gemod ga doen dus ze moeten zo uit the box lopen dus geen voltmod voor vcore ofwat dan ook en dan loopt dit soltek bordje net zo snel ofnie wa sneller dan de epox en dat is mijn ervaring.
en het is ook al makkelijk dat je niet meteen een biosupdate hoeft te doen omdat er een amd xp opkomt dat moest met de epox dus wel
nou dat is dus mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 19:00 schreef mvtb het volgende:
nou ik heb ook een soltek sl-75drv4 en had eerst een epox 8kha+
nu is het zo dat ik niet al da gemod ga doen dus ze moeten zo uit the box lopen dus geen voltmod voor vcore ofwat dan ook en dan loopt dit soltek bordje net zo snel ofnie wa sneller dan de epox en dat is mijn ervaring.
en het is ook al makkelijk dat je niet meteen een biosupdate hoeft te doen omdat er een amd xp opkomt dat moest met de epox dus wel
nou dat is dus mijn ervaring.
Waarom heb je je epox weggedaan?

Verwijderd

Precies, beetje raar. Heb je een top bord, doe je hem weg voor nog een top bord die 1% sneller is (volgens jou dan). Vertel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 19:46 schreef Pjoeloe het volgende:
Precies, beetje raar. Heb je een top bord, doe je hem weg voor nog een top bord die 1% sneller is (volgens jou dan). Vertel!
Had ik dat nou eerder geweten, had ik mijn bordje wel geruild :D

Verwijderd

nou ik wou gewoon dat bordje proberen dus dat doe ik nu en het bord je is echt wel stabieler

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 20:50 schreef mvtb het volgende:
nou ik wou gewoon dat bordje proberen dus dat doe ik nu en het bord je is echt wel stabieler
Hoezo stabieler?? Waaraan kon je dat merken?

• Rick2001

Rick2001

Welke resultaten van sisoftsandra wil je zien dan ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
Op zaterdag 16 februari 2002 18:26 schreef Megapauper het volgende:

ik ook, ze hadden er nog eentje dus heb ik hem opgehaald, moet alleen nog cpu kopen en geheugen.

geloof mij, dat bord ownz alle kt266a borden :)

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Op zaterdag 16 februari 2002 19:29 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Of het bord nu beter is of sneller zal me worst wezen, juist doordat iedereen een Epox heeft wil ik niet de 5427e GoT-er zijn die net als alle andere 5426 vol lof gaat roepen dat het bordje zo lekker overklokt (wat 'ie overigens ook doet, moet wel eerlijk blijven). En voor een volt-mod hoef je bij mij niet aan te kloppen, solderen is niet mijn roeping gebleken tijdens de technische vakken op het middelbaar onderwijs ;) Gewoon direct vanuit de doos mooie mogelijkheden bieden vind ik genoeg, en dat biedt de Soltek.

Maarre ik zal wel ff de benchresults posten, je zult waarschijnlijk wel hogere scores hebben, maar daar mag jij dan weer helemaal mee in je nopjes zijn. >:)

Verwijderd

Tja, Soldier 2000 die hier ergens rondhuppelt (hup hup hup) komt niet hoger dan 141. Beetje jammer dan... en dat voltmodje is echt alleen nodig bij EXTREME belasting bij de epox. Ik draai (als ik spellen speel dan) 10 x 169 zonder Voltmod, hoger hoef je echt niet te gaan. Zou alleen leuk zijn als ik bijvoorbeeld 10,5 x 169 zou kunnen draaien, maar dan heb je idd een Voltmod nodig, maarja. Als een xp 1800 op echt 1770 Mhz loopt met luchtkoeling zit je toch echt wel naast een straaljager, en dat hoef ik niet. Watercooling is hier THE answer... Voltmod is vind ik alleen nodig als je naast een straaljager wilt zitten, of als je waterkoeling hebt....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 22:22 schreef Rick2001 het volgende:
Welke resultaten van sisoftsandra wil je zien dan ?
Je memory scores, maar die had ik al gezien op je website :P

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 18 februari 2002 03:39 schreef Pjoeloe het volgende:
Tja, Soldier 2000 die hier ergens rondhuppelt (hup hup hup) komt niet hoger dan 141. Beetje jammer dan... en dat voltmodje is echt alleen nodig bij EXTREME belasting bij de epox. Ik draai (als ik spellen speel dan) 10 x 169 zonder Voltmod, hoger hoef je echt niet te gaan. Zou alleen leuk zijn als ik bijvoorbeeld 10,5 x 169 zou kunnen draaien, maar dan heb je idd een Voltmod nodig, maarja. Als een xp 1800 op echt 1770 Mhz loopt met luchtkoeling zit je toch echt wel naast een straaljager, en dat hoef ik niet. Watercooling is hier THE answer... Voltmod is vind ik alleen nodig als je naast een straaljager wilt zitten, of als je waterkoeling hebt....
Ik draai op 1775MHz met vcore 2.02volt en al mijn fans op 7volt. Het is dus echt wel stil voor het aantal fans dat er in mijn case zit. >:)
Temperatuur wordt op deze manier maximaal 43 graden, dus nog lang niet teveel.
Toch ga ik nog proberen om meerdere potmeters te gebruiken voor alle fans om het nog stiller te maken. :)

• chim0
Op maandag 18 februari 2002 10:47 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ik draai op 1775MHz met vcore 2.02volt en al mijn fans op 7volt. Het is dus echt wel stil voor het aantal fans dat er in mijn case zit. >:)
Toch ga ik nog proberen om meerdere potmeters te gebruiken voor alle fans om het nog stiller te maken. :)
welk bord is dat?

• Rick2001

Rick2001

EPOX EP-8KHA+

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Soltek DRV2.

Heb het hele zooitje net in elkaar gezet, (AMD Athlon XP 1800+, Leadtek GF3Ti, IBM 60gb, 256/266 Elixer) hij blijft echter hangen na weergave van de processor en het geheugen, althans hij gaat niet verder maar ik kan wel ten alle tijden de BIOS in.
Verder start hij pas op nadat er op reset is gedrukt.
Als ik de compu uit zet en aan zet, blijft het lampje oranje op de monitor.
Heb HDD en grafische kaart getest, verder onnodige onderdelen verwijdert bij testen.
CPU en Mobo zijn het denk ik niet.
Geheugen zou kunnen maar dat test ie wel prima en hij blijft dus niet helemaal hangen.
Voor zover ik weet staan alle jumpers goed; de cpu staat op 11,5x133.

Is er misschien iets dat ik op het moederbord moet veranderen, of moet ik iets in de BIOS doen?
Het lijkt er op dat daar een instelling verkeerd staat, of is het geheugen naar de tandjes?

Help!!!!
B.v.d.

• Aeon
  • Laatst online: 10-08 12:14
hmm... zou geheugen kunnen zijn... Heb je de laatste bios versie? Heb je het geheugen op cas2 staan? zet deze iets langzamer als dit zo is.

Ik heb zelf de soltek drv4, en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb dit bord genomen omdat hij op meerdere hardware sites (niet alleen THG) als beste werd getest. Verder heeft een vriend van mij de soltek drv2 (nagenoeg hetzelfde) en hij is er ook zeer tevreden over. Het bord is erg stabiel. Dat merk ik bijvoorbeeld als ik de geheugensettings ietsje verder tweak. Dat heb ik met mijn ddr geheugen op een Epox bord gedaan, en die gaf problemen.

Beetje jammer is dat de ruimte voor een koeler beperkt is. Mijn Spire bigrock past er maar net op.

Verwijderd

Ik heb zelf 2 systemen met een SL-75DRV2 draaien. De een met een Duron 800@950 en de ander met een AMD TB1200@1375. Beide systemen draaien goed, het verschil is het OS. Ik heb W98 en ME draaien. W98 draait wat stabieler, nog geen vastlopen of zo, ME wel ... . Beide PC's hebben een Asus 7700 GTS 32Mb zodat de hardware bijna gelijk is. Ik ben tevreden over deze mobo's. Als dat is wat je wil weten is het voor het geld de moeite waard. Ik draai op mijn eigen systeem (3de) op een oude Epox 8K7A+ (266A) met een XP1700+, hierover ben ik ook tevreden, alleen soms wat problemen met opstarten wat ik al vanaf het begin heb.
Good Luck!!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 11:56 schreef Bruxelles het volgende:
Ik heb een probleem met mijn Soltek DRV2.

Heb het hele zooitje net in elkaar gezet, (AMD Athlon XP 1800+, Leadtek GF3Ti, IBM 60gb, 256/266 Elixer) hij blijft echter hangen na weergave van de processor en het geheugen, althans hij gaat niet verder maar ik kan wel ten alle tijden de BIOS in.
Verder start hij pas op nadat er op reset is gedrukt.
Als ik de compu uit zet en aan zet, blijft het lampje oranje op de monitor.
Heb HDD en grafische kaart getest, verder onnodige onderdelen verwijdert bij testen.
CPU en Mobo zijn het denk ik niet.
Geheugen zou kunnen maar dat test ie wel prima en hij blijft dus niet helemaal hangen.
Voor zover ik weet staan alle jumpers goed; de cpu staat op 11,5x133.

Is er misschien iets dat ik op het moederbord moet veranderen, of moet ik iets in de BIOS doen?
Het lijkt er op dat daar een instelling verkeerd staat, of is het geheugen naar de tandjes?

Help!!!!
B.v.d.
Ik had een soortegelijk probleem met mijn drv2, had zitten pielen in het bios met de overclock feature, deed niks meer daarna, ik heb toen de jumper effe verwijderd om de bios te resetten naar de standaard instellingen (lees gebruiskaanwijzing!) wat erg belangrijk bij de DRV2 is te weten is dat ie niet standaard op FSB266 staat, daarvoor moet je je jumpertjes veranderen (ook lees gebruiksaanwijzing!) maar dat was simpel, nu draait ie op Warp 9, supersnel beestje gebouwd :P , ben echt super tevreden met Soltek, voornamelijk omdat ze zo goedkoop zijn met zo'n kwaliteit.

mzzl

mimezine

Verwijderd

Ik ben er uit gasten, de schroefjes van mijn mobo zaten te vast.
Heb dit al een keer gehad.

Trouwens vraagje nog mimezine, hij staa nu op 11,5x133.
Je zei dat fsb niet standaard op 266 staat.
Welke dipswitch/jumper moet ik daarvoor verstellen?

• chim0
Op maandag 18 februari 2002 14:02 schreef Bruxelles het volgende:

Welke dipswitch/jumper moet ik daarvoor verstellen?
staat in het boekje en zelfs op de mobo...

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 10:47 schreef Rick2001 het volgende:
Hmm, moet ik toch maar ff een nieuwe koeler kopen lijkt dan wel. Als ik mijn dragon Orb op 7 Volt zet, draait die nog steeds vind ik lang niet stil genoeg, oftewel gewoon nog steeds een straaljager. Ik vind fluisterstil pas stil als je dus echt NIETS hoort. Ik snap niet hoe het bij jou met 7 Volt voor jouw gevoel stil kan zijn. Bij mij is bij 3,5 volt pas echt alles stil. (je hoort gewoon niks dus). Moet ik wel zeggen dat ik als ik op 3,5V draai (cpu + voeding+ 4 koelers videokaart) moet ik wel 11 x 133 draaien. Anders wordt de cpu warmer dan 43/44/45 graden, en dat wil ik niet... Ennuhh Die Vcore kan toch veel hoger lijkt me?

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 19 februari 2002 00:58 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

Hmm, moet ik toch maar ff een nieuwe koeler kopen lijkt dan wel. Als ik mijn dragon Orb op 7 Volt zet, draait die nog steeds vind ik lang niet stil genoeg, oftewel gewoon nog steeds een straaljager. Ik vind fluisterstil pas stil als je dus echt NIETS hoort. Ik snap niet hoe het bij jou met 7 Volt voor jouw gevoel stil kan zijn. Bij mij is bij 3,5 volt pas echt alles stil. (je hoort gewoon niks dus). Moet ik wel zeggen dat ik als ik op 3,5V draai (cpu + voeding+ 4 koelers videokaart) moet ik wel 11 x 133 draaien. Anders wordt de cpu warmer dan 43/44/45 graden, en dat wil ik niet... Ennuhh Die Vcore kan toch veel hoger lijkt me?
LOL...
Tuurlijk is het niet superstil. Daarvoor ga ik dus op alle fans een potmeter zetten om dit nog stiller te kunnen regelen.
Die vcore kan inderdaad nog een heel stuk omhoog nou ja. (2.30volt zoiets) >:)

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Op maandag 18 februari 2002 12:59 schreef mimezine het volgende:

[..]

Ik had een soortegelijk probleem met mijn drv2, had zitten pielen in het bios met de overclock feature, deed niks meer daarna, ik heb toen de jumper effe verwijderd om de bios te resetten naar de standaard instellingen (lees gebruiskaanwijzing!) wat erg belangrijk bij de DRV2 is te weten is dat ie niet standaard op FSB266 staat, daarvoor moet je je jumpertjes veranderen (ook lees gebruiksaanwijzing!) maar dat was simpel, nu draait ie op Warp 9, supersnel beestje gebouwd :P , ben echt super tevreden met Soltek, voornamelijk omdat ze zo goedkoop zijn met zo'n kwaliteit.

mzzl

mimezine
Welk type van de drv2 heb jij? staat boven (onder :? ) in de hoek naast het cnr slot, m1 p1 of p2. p2 is de nieuwste en is bijna gelijk aan de drv4 (p2 is ook paars :) ).
Pagina: 1