Ik heb een AMD Duron 1ghz gekocht, en...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb in de search gekeken, ik wilde graag weten of de stepping die ik heb (AHHAA) een beetje een goede is, ik kon helaas niet echt iets vinden.

Verder vroeg ik me af wat een goed uitganspunt is om deze processor te overklokken.

De CPU koste trouwens € 85, een nette prijs, want bij de overige winkels was hij duurder, ik heb d'r ook gelijk een nieuwe cooler bij gekocht, een ThermalTake Volcano II.

En weet iemand toevallig ook wat de standaard core voltage is? Hij loopt nu (volgens mijn Asus Probe) op 1.84v en dat lijkt mij wat aan de hoge kant.

Ik had eerst een Duron 700, ik heb de CPU's gewoon omgewissled, geboot, de BIOS gereset en alles opnieuw geconfigureerd.

Ojah, dit staat er op de CPU:

DHD1000AMTIB
AHHAA 0144BKW

Ik heb hem trouwens niet gelijk geunlocked, want ik houd er niet van om die cooler er steeds af te halen als ie niet wil booten, ik heb nml. al 3x in me mobo geprikt met een schroevendraaier, ik ben een beetje onhandig daarin... ;)

Verwijderd

Xoek voor overklok resultaten bij www.overclockers.com daar staat een database...

Verwijderd

Mijn duron loopt op 1.76 volt, ik geloof dat dat standaard is want ik heb daar niet aan gezeten. Die van mij heeft geen moeite met overklokken, word geen graad warmer. Prima aankoop van je. ;) Van dat AHHAA weet ik eigenlijk niet echt wat maar ga er maar vanuit dat het een morgan core is. Dit zou je ff kunnen checken met sandra..

• eX0duS
Het is met zekerheid een Morgan core... Dat heb ik idd gezien in SiSoft Sandra. :)

Wat me trouwens opviel: Op de processor staat 1999...

Hadden ze in 1999 dan al 1 ghz Duron's? :?

Ik heb ook even op overclockers.com gekeken, de snelheden van de 1ghz Duron met Morgan core, stepping AHHAA vielen me eigenlijk toch nog een beetje tegen...

Verwijderd

Nee, in 1999 hadden ze nog geen 1Ghz :D maar dat wist je vast wel. Ik ben niet zo'n held met unlocken (ik ben zo'n figuur die nooit binnen de lijntjes kon kleuren!!) Dus beetje klooien met de fsb gaat al prima.

• eX0duS
Ghehehhe, hoe kan het dan dat er 1999 op staat? :?
Op mijn Duron 700 staat ook 1999... :D

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
copyright is van 1999

• eX0duS
Hij staat nu op 10*120, op 1.89v (volgens SiSoft Sandra dan).

Ik snap dat niet eigenlijk, ik kan in de BIOS van mijn mobo de "auto" functie aanzetten voor het voltage, dan maakt hij d'r zelf iets van geloof ik...

Maar goed, we gaan even kijken hoe lang hij zo blijft draaien... :)

Mjah... ik zie nu dat mijn AGP bus op 4*80 loopt, en mijn PCI bus op 40 mhz...

Ik denk niet dat mijn computje dat leuk vind... :D

• eX0duS
Hmz, 10*120 vind ie niet echt fijn...

Ik heb hem nu op 190 staan, maar de AGP bus draait nog steeds op 80 mhz en de PCI op 40 mhz...

Op 10*121 doet hij het wel, maar dan is de AGP 66 mhz (dat vind ik te weinig) en de PCI 30 mhz (ook te weinig :D).

Bij 122 mhz krijg ik blauwe schermen, dus 121 is het maximum...

/edit
Ik geloof dat het nu beter naar Overclocking en Casemodding kan... :)

• eX0duS
Hij is nu stabiel geloof ik. :)

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Op zaterdag 16 februari 2002 18:04 schreef het_beest het volgende:
ik heb d'r ook gelijk een nieuwe cooler bij gekocht, een ThermalTake Volcano II.
(...)
want ik houd er niet van om die cooler er steeds af te halen als ie niet wil booten, ik heb nml. al 3x in me mobo geprikt met een schroevendraaier, ik ben een beetje onhandig daarin... ;)
Jij bent niet onhandig, die Volcano II is onhandig. Probeer eens de Zalman CNPS3100+ en je zult er versteld van staan hoe eenvoudig en zonder druk deze koeler op je socket past. Gegarandeerd geen uitschieters meer :)

• eX0duS
Jah, ik heb net een nieuwe cooler, moet ik maar weer een andere gaan halen, moet ik weer die cooler er af halen met gevaar voor eigen leven. (Nou eigenlijk het leven van mijn mobo, het is een wonder dat ie het nog doet.) :D

Maar ik ben toch wel tevreden over mijn Duronnetje. :)
Pagina: 1