[Netwerk delen] Bepaalde shares niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 17:23
De opstelling:

- 2 computers beide met WinXP
- Standaard windows netwerk delen
- Op mijn computer die een partitie deelt draait Tiny Personal Firewall
- Op andere computer draait niets .. is helemaal kaal op winXP na en daar staat firewall ook niet aan.

Het rare is als ik van het kale systeem naar de gedeelde schijf wil gaan krijg ik een waarschuwing van mijn vuurmuur. Ik kijk . stel regel in en geef toegang. Maar blijkbaar duurt dat te lang voor het kale systeem en krijg ik geen toegang meer. Geen probleem dacht ik, probeer ik het nog een keer, maar dan "onthoudt" hij het ofzo dat het kale systeem niet op de schijf mag komen. Hoe kan ik dat "resetten" of zoiets?

De foutmelding is dat die schijf niet accesible is, maar dat is ie wel degelijk. Met een andere computer is het namelijk wel gelukt om erop te komen. Toen had ik voor de zekerheid mijn firewall maar uitgezet.

Booten helpt niet. Moet ik de share er een keer af halen en opnieuw opzetten ofzo? Ik wil dus gewoon weer kunnen aanloggen op de gedeelde schijf.

And Bob's your uncle ...

• Scharnout
Geprobeerd van de share af te halen en opnieuw een share aangemaakt, maar dat werk ook niet

And Bob's your uncle ...

• Scharnout
Schop!!

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Probeer eens guest account aan/uit te zetten. Dit vind je bij de Gebruikers instellingen uiteraard :).

• Scharnout
Nee het is ook op aangemaakte gebruikers die ik zelfs administratorrechten geef.

Het gaat er echt om dat windows op 1 of andere manier onthoudt dat hij geen acces kreeg. Raar!

And Bob's your uncle ...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zit Tiny eens uit en kijk of je er dan wel bij kan.
Ik gebruik zelf ook Tiny maar heb dit probleem nog niet eerder meegemaakt.
Reset anders Tiny en maak alle rules opnieuw aan.
Neem aan dat het versie 2.15 is.
Misschien zul je een herinstall moeten doen van Tiny, kan zijn dat er iets corrupt is, dat heb ik wel eens gehad.
Wel eerst oude un-installen.

• Scharnout
Nope!. Het is ook Tiny niet, want als ik hem uitzet blijf ik het probleem houden.

Nogmaals verduidelijking:
Ik probeerde van PC A naar PC B te gaan. PC B heeft een bewezen share (daarmee bedoel ik dat hij al een keer eerder door een andere PC benaderd is met succes!). Beide PC's hebben WinXP. Echter doordat ik niet snel genoeg reageerde krijgt PC A een time-out (ik was de rule aan het instellen) en zegt dat hij geen verbinding kan maken. Dit blijft PC A volhouden en volhouden terwijl heel Tiny niet meer aanstaat (ik heb toch geen internet thuis omdat ik op mijn eweka-verbinding wacht :D). Al het bovenstaande hielp niet en ik krijg het niet voor elkaar dat hij het nu wel gaat accepteren. Ik werk gewoon met windowsnetwerkje.

And Bob's your uncle ...

• Scharnout
Schop!

And Bob's your uncle ...

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zet bij je TCP/IP settings eens je Netbios over IP gebruiken aan.

• Scharnout
Overal op enabled gezet, maar werken ho maar. Nog meer tips iemand?

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1