Toon posts:

Hoe overclock in mijn northwood 2.2 Gig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal

Ik heb sinds 2 dagen deze nieuwe processor aangeschaft,maar ik wil hem nu gaan overclocken zelf heb ik al een nieuwe bios geflashed waarmee ik nu de Voltage op 2.1 kan zetten maximaal.Alleen het lukt maar niet om het ovr te clocken ik kan namelijk in de bios maar uit twee verschillende snelheden kiezen dat is 2200 en 2914 ongeveer.Op 2900 doet ie het niet ik heb denk een soort programmatje nodig ofzo.Ik heb een p4b266 moederbord.Kunnen jullie mij helpen dit dingetje minstens op 2.8 te laten lopen alvast bedankt oor jullie reacties.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Welkom op GoT :)

Ik zou even bij de Search kijken als ik jou was :)

Verwijderd

Wat is het merk van je moederbord en wat staat er in je manual? Je moet nl. via de FSB overklokken, dat lukt wel als er maar voldoende stapjes zijn dus 100, 102, 105 etc en niet 100 of 133 zoals bij nu het geval is. Want dat is waarschijnlijk in jouw geval net iets teveel van het goede.

Verwijderd

Topicstarter
het merk mobo id asus p4b266 ddr mainbord.En ik kan uit een zooitje getallen kiezen bij fbs van 100 tot en met 200 ofzo maar bij cpu snelheid niet zoveel.

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op zaterdag 16 februari 2002 18:07 schreef LaggMaN het volgende:
het merk mobo id asus p4b266 ddr mainbord.En ik kan uit een zooitje getallen kiezen bij fbs van 100 tot en met 200 ofzo maar bij cpu snelheid niet zoveel.
Doet hetzelfde, let maar eens op je FSB als een een snelheid ingeeft, je zal zien dat de FSB omhoog gaat.

Zoals eerder gezegd, rustig aan verhogen die FSB.

100 x 22
103 x 22
110 x 22

enz enz

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik oo niet iets aan mijn multipler instelling op mijn mobo moeten veranderen of de fsb snelheid op de mobo ??? Of kan je hem gaan standaard laten en alles of zodat je het via de bios doet?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zaterdag 16 februari 2002 18:07 schreef LaggMaN het volgende:
Je moet dus die fsb getalletjes kiezen (lees faq) want daarmee wordt de snelheid bepaald; 22x100=2200,22x105=2310, 22x110=2420 etc.

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op zaterdag 16 februari 2002 18:11 schreef LaggMaN het volgende:
Zal ik oo niet iets aan mijn multipler instelling op mijn mobo moeten veranderen of de fsb snelheid op de mobo ??? Of kan je hem gaan standaard laten en alles of zodat je het via de bios doet?
Toch maar ff deze lezen.
[topic=223827/1/25]

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 16 februari 2002 18:11 schreef LaggMaN het volgende:
De multiplier is door Intel locked in de CPU, dus dat heeft geen zin. Je moet idd de Front Side Bus in kleine stapjes verhogen en kijken bij welke waarde het systeem/windows niet meer wil opstarten. Dan ben je te ver gegaan. Eventueel kun je met een hogere voltage aan de slag gaan om te zien of het dan wel stabiel kunt krijgen. Ook hier geldt: doe het beheerst en neem kleine stapjes!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Leuke tips allemaal, ik wil effe een impressie geven over die FSB...

Zet die FSB maar es op 110, maakt al 2420. Gegarandeerd dat je de fsb naar 125 kunt zetten.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op zaterdag 16 februari 2002 17:56 schreef LaggMaN het volgende:
Hoi Allemaal

Ik heb sinds 2 dagen deze nieuwe processor aangeschaft,maar ik wil hem nu gaan overclocken zelf heb ik al een nieuwe bios geflashed waarmee ik nu de Voltage op 2.1 kan zetten maximaal.Alleen het lukt maar niet om het ovr te clocken ik kan namelijk in de bios maar uit twee verschillende snelheden kiezen dat is 2200 en 2914 ongeveer.Op 2900 doet ie het niet ik heb denk een soort programmatje nodig ofzo.Ik heb een p4b266 moederbord.Kunnen jullie mij helpen dit dingetje minstens op 2.8 te laten lopen alvast bedankt oor jullie reacties.
Waar heb jij die bios vandaan als ik vragen mag?
Ik kan maar tot 1.775Volt met de 1005 bios.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.cols.pwp.blueyonder.co.uk/P4B266.zip

daar kan je die bios halen :).Het is me trouwens gelukt maar als ik die fsb hoger zet hoe hoog moet ik dan die voltage zetten op 1.85 ofzo maar dan word ie tog alleen maar heter :) hij loopt nu 2600 mhz iets hoger dan dat :D

• KingNothing
Thank you!
FF proberen

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Yups die bios werkt top.
Mijn Northwood is nu Prime95 aan het draaien op 2400MHz@1.85Volt, voltage doet wonderen bij Northwoods :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Heb gekeken voor je op de Asus site

Extreme Übertaktungsmöglichkeiten

Das ASUS P4B266 bietet Ihnen die meisten Übertaktungsoptionen, die derzeit erhältlich sind. So können Sie Ihre System Performance maximieren.

easy DIP Switch or JumperfreeTM overclocking from BIOS
flexible CPU Core Voltage Anpassungen in 0.05V Erweiterungen über der Vorgabe
exakte 1MHz Anpassungen für System-Bus-Frequenzen bis zu 200MHz (Front-Side-Bus bis zu 800MHz)
Regulierbar VIO Memory Voltage
Regulierbarer FSB/PCI/MEM
Regulierbarer AGP Bus

Even in je boekje kijken dus welke switches je om moet zetten en dan zou ik als ik jou was beginnen met FSB van 110 of 115, moet ie wel kunnen hebben, en dan steeds een klein stapje omhoog, net zo lang totdat ie niet meer stabiel is..dat is dan te ver..
Pagina: 1