Toon posts:

Mensen met verstand van glas! Glazen case makuh

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister zat ik te speuren naar ALU cases. Kwam ik onder andere die GEILE(!) Coolermaster kasten, met dat glazen deurtje...

Maar voordat we gaan bestellen, wil ik eerst wel eens even uitdenken, in hoeverre het mogelijk is om een eigen glazen case te maken.

DE vragen:

-hoe kan ik in glas boren
-kan ik ook gaten maken in glas, zodanig als ik ze teken :+

Ik denk dat een glazen case geen EMR uitstraling isoleert, maar dat doet mn huidige ***kast ook niet denk ik.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verstand van glas, nee, dat hebben we hier niet. Van computers??..., ja dat wel :+

Serieus:

Casemod topic, dus ff moven en suc6 :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt in ieder geval beter plexiglas nemen als gewoon. Makkelijker te bewerken, minder breekbaar. En natuurlijk hoort dit meer thuis in OCM.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar plexiglas kan statisch worden en vergelen na verloop van tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, plexiglas is voor mij geen optie.
Ik vind het lelijk, het krast, wordt dof, enorme statische lading, en het is niet uniek. Het is duur, vervormt door warmte, nee, das helemaal niets voor mij!

Nog meer reacties graag! Vind ik wel leuk, maar ben vooral benieuwd of het realiseerbaar is!

(mocht een mod vinden dat dit het verkeerde forum is, place it where-ever you want. Ik had er trouwens wel bij stil gestaan.)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe wil jij in glas gaan schroeven en dat zaakje gaan aarden? Dat lukt je never nooit niet.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Met een aarddraadje lukt dat wel, dunkt me...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 16 februari 2002 18:09 schreef brammus het volgende:
Met een aarddraadje lukt dat wel, dunkt me...
ben bang dat dat toch tegen gaat vallen.
En schroeven in glas lijkt me onmogelijk.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

En glas is echt gewoon super zwaar! Houd daar rekening mee.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 16 februari 2002 18:19 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

ben bang dat dat toch tegen gaat vallen.
En schroeven in glas lijkt me onmogelijk.
Misschien anders een subtiel lijntje zilverlijm (achterruitverwarmingsreparatiesetje) :?

En schroeven in glas, nee, natuurlijk niet, maar je kan dan een gaatje boren en met een boutje/moertje bevestigen...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

moved HA >> OCM

Dit gaat lekker makkelijk meenemen naar lans :P

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Gehard glas en een glasboortje en een heleboel rubbertjes en schroeven. Of plastic schroeven. Dan kan je best wel wat maken.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:52
ga eens op zoek naar een glasblazer
(bij mij op school zit er 1)

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf of je de kast echt helemaal van glas wil maken.. incl. de gaten voor de fan's etc, dan wordt het erg moeilijk. Met een diamantboor kan je in glas boren geloof ik... Het is natuurlijk te doen... maar het lijkt me een beetje te veel werk en te duur worden.
Wat wel mogelijk is is denk ik de kast maken van glas in combinatie met metaal/hout. De grote vlakken kan je van glas maken en vast zetten in het hout zoals een raam in het kozijn zit. Of met klemmen kan het ook.

Zelf wil ik er ooooit nog 1 van hout maken.. en dan 2 pc's in 1 kast. Maarja... daar komt toch nooit wat van terecht :) Ik bedenk vanalles.. maar uitvoeren.. HOMAAR! :)

Verwijderd

Er bestaat zoiets als acrilglas ,dit is uiteraart een soort plastiek maar heel hard je kan het ook boren ea. toepassingen.
Indien je toch echt glas zou nemen kun je vragen naar speciaal glas dat vervormbaar is bij hitte,je kunt dan met een brander met zachte vlam de plaatsen waar de openingen moeten komen verhitten en dan de openingen met een mes of iets dergelijk erin maken, ik heb dit een paar jaar geleden zien doen zo weet ik dat het mogelijk is.
succ

• JTW
  • Laatst online: 05-05 22:47

JTW

Op zaterdag 16 februari 2002 19:02 schreef liebert het volgende:
Er bestaat zoiets als acrilglas ,dit is uiteraart een soort plastiek maar heel hard je kan het ook boren ea. toepassingen.
Is dat niet hetzelfde als plexiglas :?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

glas...moet je toch "gaatjes" in snijden?
Ik vind het nogal erg link hoor..breekbaar..en je moet het steeds binnen en buiten afdoen met Glassex :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 09:26
dit lijkt me zeker wel vet om te zien... maar dat gaat niet lukken volgens mij :7 , laatst zag ik wel eentje die had zijn kast helemaal bedekt met spiegels en stuff, zag wel ruig uit >:) maar ik denk dat je ipv glas beter Plexiglas ofzo kan pakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Glas geleidt geen electrische stroom (hier in Groningen althans). Aarding en statische electrische lading lijken me dus verleden tijd. Of niet? Ik heb er behoorlijk veel last van op dit moment, iemand tips? Hij is perfekt geaard volgens mij...

Terw_Dan zei:
Hoe wil jij in glas gaan schroeven en dat zaakje gaan aarden? Dat lukt je never nooit niet.
Dat behoort dus tot DE vragen van dit topic...

Zwaluw: Daar heb ik ook al over nagedacht. Ik zou bijvoorbeeld een geraamte kunnen maken van alu profielen. Glas kan ik namelijk wel snijden en heel eenvoudig kitten. Met kit kan je trouwens hele goeie en sterke verbindingen maken met glas.

Ik vraag me nog steeds af hoe fabrieken gaten maken in glas. Als je naar de eerder genoemde Koelermeerstert kast kijkt, daar zitten scharnieren aan!

En glasblazen? Daar kan ik me helemaal niets anders bij voorstellen dan een muzeale ambachtelijke glazenmakerij :z

/me verontschuldigd zich voor zijn trage reactie. Ouders vandaag 25 jaar getrouwd }:O

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Waar is dan die ene Apple G nog wat van gemaakt? Dat is toch ook een doorzichtige kast? Ken je van dat materiaaal niks maken? Is Apple ook gelukt :P

..::System Specs::..

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Het is geen probleem om in glas te boren. Wellicht gaat het lastig met doe-het-zelf gereedschap maar een glasboer zaagt ze er met een diamantboor zo in. Dit is volgens mij redelijk prijzig maar het kan wel. Vriend van mij heeft dit ooit eens laten doen.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

in gewoon glas kan je nuiet boren dus je zult moetn slijpen!
dmv dremel en heel fijn slijpsteentje en veeeel gedudld...en btw glas is niet het goedkoopste neem lexaan of plexiglass daar ben je beter mee!

Verwijderd

Topicstarter
Boren in glas kan dus! Dat wilde ik dus bv weten! Misschien moet er dan maar een duur boortje kopen, ik heb nog wel wat glas staan om te experimenteren. Maar es even kijken welke dikte boor ik moet nemen. Bij Kroon in Hoogezand hebben ze superveel, maar eens even kijken.

tnx dudes, get on!

Verwijderd

goed idee maar dat word denk ik wel een hels werk maar laat ff pics zien van je plan... :9~

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:32
Als ik jou was zou ik eerst met de exacte maten en tekeningen naar een goede glashandel gaan.
Zij kunnen jou precies vertellen wat er mogelijk is en wat voor een prijskaartje daar aan hangt.
Het zal niet goedkoop zijn,vooral als je er figuren in uit gesneden wil hebben, maar je kan wel met een goede siliconenkit zelf je "kast" in elkaar lijmen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je nu gewoon glazen platen op maat laat maken, van 1.5 cm dik : dan ben je van het breekbaarheidsprobleem af. Echter het gaat looooodzwaar zijn, in glas kan je met een diamantboor boren las je het voorzichtig doet.

En om de platen te bevestigen, smelt je het gewoon aan elkaar.

Dit is : een zeer dure, en vooral zeer moeilijke mod; maar als hij lukt heb je een unicum. Ah ja, dont even think about lan partys :)

Verwijderd

gewoon plexiglas gebruiken.
het deurtje van zo'n geile coolermaster is namelijk ook van gewoon plexiglas (valt wel tegen voor zo'n prijs)

• joosd
  • Laatst online: 20-08 13:58
neem een plxiglas met een licht tintje erin dan zie je het verkleuren zeker niet. (al duurt dat vrij lang) voordeel het is veel lichter qua gewicht en makkelijker met schroeven enzo. oja glas plakken gaat heel makkelijk met ruitenkit (professionele httP://www.simson.nl ) en als je de voeding op geaard stopcontact aansluit wordt de kast ook niet statisch

Verwijderd

ik hoop dat het je lukt, en als het je niet lukt goed id van je :)
ik ga slapen, morgen weer fukin school

Verwijderd

hou je er wel ff rekening mee dat zelfs met een diamantboortje je gatenprobleem nog niet is opgelost! als je met een gewone boormachine of zelfs met een dremel gaat boren is de lichtste heen en weer beweging al voldoende om het te laten breken. Je hebt dus zowieso een kolomboor nodig. (klopboor lijkt me ook wel lache... B-) ) Je zult alle randen "mat" moeten frezen om niet elke keer je klauwen open te halen.. (wat bij mij met een metalen kast al gebeurt..)

Leuk plan maar ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een bedrijf wat dit maakt. Je gaat nl. veel duurder uitkomen dan je nu denkt.

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

In glas boren gaat best wel goed, alleen je moet er wel rekening mee houden dat glas lomp zwaar is dus je case dan niet meer te tillen word. Ook moetje opletten dat je schroeven en zo niet te hard aan draai omdat anders het glas barst. En bij glas snijden hou je altijd scherpe randjes over waar je je klouwe aan open kun halen.
Al met al een computer kast van glas maken lijkt me niet zo'n gelaagt plan.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

ipv van plexiglas (wat veel mensen aanraden) kan je beter lexaan gebruiken. Tis wel duurder, maar tegelijkertijd is harder dan plexiglas, maw veel krasvaster. Daarbij bijna onbreekbaar en maar een fractie van het gewicht van een glasplaat vandezelfde afmetingen. Ook makkelijk op maat te zagen (smelt niet) boren is geen probleem.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

BTW, glasranden kun je gewoon schuren met waterproofschuurpapier. Ben je van de scherpe randjes af en werkt prima.
Als ik jou was zou ik alleen de zijkanten en de bovenkant van glas maken en de rest van aluminium en aluminium profielen.
Ben benieuwd!

Verwijderd

kun je die gaten voor je fans niet maken met zo'n handig dingetje die je inbrekers in de film altijd ziet gebruiken als ze een gat in een raam maken? >:)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

FFF

ga gewoon naar een glasboer en vraag de mogelijkheden. Ik geloof dat er in glas wel te boren valt maar dan moet hjet niet onder spannig staan, dus 1st boren en dan verwerken. Denk dat je er wat aan hebt om een auguarium boek/zaak te raadplegen. Het makkelijkste lijkt mij, gewoon losse stroken gebruiken, en da verlijnmen met sileconekit (dus als een auquarium) en eventueel kun je strips gebruiken.

Verwijderd

Gaten in glas maken doe je als hobbyist met een wolfraamlint of diamantfreesje. Dat gaat best goed, alleen je randen worden melkachtig. En je moet veel geduld hebben...

Als je een Dremel of ander hoogtoerig apparaat hebt, dan kan ik wel een keer wat diamantfreesjes in een envelop mikken. Die zijn niet meer bruikbaar als tandartsgereedschap, maar nog prima voor tweakerdoeleinden. Mail maar: dabit@trybit.com

Een glazen kast is dus best te maken. Ik zou wel de hoeken afwerken met alu of kunststof L profielen, tegen stoten.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Koop een (oud) acquarium dat groot genoeg is, dan heb je de basis al.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Coolcase,

Over je vragen,

een aantal zijn al beantwoord door je mede tweakers.
Het probleem zal denk ik dan ook niet liggen in het gaatjes boren in glas eerder het verwerken van de openingen van een pc kast.Denk aan de coolers, cd rom dan wel dvd speler, aan/uit knop etc.

Als je dat netjes wil doen dan denk ik dat je eerst ff moet oefenen op een rest stukkie glas.

Gaatje boren is een , vierkanten en rechthoeken eruit halen is twee.

Dnk er nog maar es over na.

Plexiglas al vindt je dat niet echt een optie is wel weer goed te bewerken

Succes,
8-)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Woooohoooo, DaBit is toch wel de über-tweaker!!! >:)
Ik zou hem van Plexiglas maken, en strips gebruiken, omdat het ook een groot stuk stevigheid geeft.
Op maandag 18 februari 2002 14:17 schreef DaBit het volgende:
Gaten in glas maken doe je als hobbyist met een wolfraamlint of diamantfreesje. Dat gaat best goed, alleen je randen worden melkachtig. En je moet veel geduld hebben...

Als je een Dremel of ander hoogtoerig apparaat hebt, dan kan ik wel een keer wat diamantfreesjes in een envelop mikken. Die zijn niet meer bruikbaar als tandartsgereedschap, maar nog prima voor tweakerdoeleinden. Mail maar: dabit@trybit.com

Een glazen kast is dus best te maken. Ik zou wel de hoeken afwerken met alu of kunststof L profielen, tegen stoten.

Verwijderd

Dubbelglas met ruimte er tussen, een groot aquarium en een kleinere onder een glasplaat kitten En dan goudvisjes erin, heb je gelijk een liquidcooled case of een reservior *D.
Moet je nog wel ruimtes maken voor CD rom en eventueel floppy. Kabels houd je binnenin de case (waar dus geen water is).
Gewoon een idee dat ik zo krijg, kan 't nog een keer uitdenken.
succes iig

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op maandag 18 februari 2002 00:06 schreef carnman het volgende:
kun je die gaten voor je fans niet maken met zo'n handig dingetje die je inbrekers in de film altijd ziet gebruiken als ze een gat in een raam maken? >:)
Ja, net zoals in MI:2 met dat lasertje :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• php
  • Niet online

php

Glas snijden kan ook met een metseldraadje, terpentine en een aansteker. mag je zelf bedenken hoe dat werkt.

Lexan verkleurt trouwens niet, acryl wel.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 11:31 schreef Herman het volgende:
Glas snijden kan ook met een metseldraadje, terpentine en een aansteker. mag je zelf bedenken hoe dat werkt.
Het lijkt op smelten (terpentine op draadje, fik erin, en heen en weer trekken :? . Of glas heet stoken, terpentine op draadje, en dan snijden :? ), maar dan nog zie ik niet goed hoe dat goed zou werken.

Hmm, ik vind dit wel interessant: kun je wat meer erover vertellen?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op dinsdag 19 februari 2002 11:31 schreef Herman het volgende:

...
yeah right

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
mag je zelf bedenken hoe dat werkt
Geeeen id...

Dit is wel een aardig idee nietwaar?? *D

Waar ik nog niet bij na heb gedacht, dat de kast wel eens heel zwaar zou kunnen worden. Maar dat maakt me niet zoveel uit, daar vind ik wel wat op.

Gaten zagen in glas, dat lijkt me wel lastig, maar misschien wil het wel met een dremel.

Maar het idee om een alu geraamte te maken, lijkt me nog het meest eenvoudig, en realiseerbaar.

Ik wist niet dat de Koelermeestert kasten geen glazen maar plexi deurtjes hebben! BAH. Toch lijkt het wel mooi.

Ik blijf denken, heb nu vakantie, duzzz...

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Onthoudt wel dat glas f#cking zwaar is. Wel es een terrarium opgetild? Darbij is het ook nog eens lastig te bewerken. een frame van aluminium waar je glazen inkit wil nog wel maar waar laat je de fanholes etc? dat zul je ook met alu moeten doen want met glas gaat dat echt niet lukken. Met pexiglass of plastic varianten heb je meer geluk.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/koolvin/clearfan.jpg

like that?

verder staat er op bit-tech een complete review / howto voor een plexiglazen kast

ff zoeken

http://www.bit-tech.net/review/47/
http://www.bit-tech.net/article/53/
wel kant-en-klaar :(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

in glas bore gaat ze, gewoon heel traag doen en glasboortjes kope, wel voorzichtigbore
'k zou geen pleciglas neme, heb ik op't school oek ies moete probere (gaat slecht pleciglas smelt en blijft aan u boor hange :(
btw-glas moet geen aarding op :+

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 17 februari 2002 23:02 schreef joosd het volgende:
neem een plxiglas met een licht tintje erin dan zie je het verkleuren zeker niet. (al duurt dat vrij lang) voordeel het is veel lichter qua gewicht en makkelijker met schroeven enzo. oja glas plakken gaat heel makkelijk met ruitenkit (professionele httP://www.simson.nl ) en als je de voeding op geaard stopcontact aansluit wordt de kast ook niet statisch
[ff offtopic]

Jou webicoon is wel heel erg groot...386 kb..niet echt modemvriendlijk voor zon klein plaatje.

[/ff offtopic]

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik ga nog steeds voor een pc in polyester, btw glas is haalbaar maar duur en erg arbeidsintensief. (niet dat polyester zo goedkoop is hoor) wat mij vooral tegenstaat is dat het zo kwetsbaar is. niet echt een optie dus voor de wat ruigere tweaker.

Meh ...

• lama
  • Laatst online: 09:30
Op woensdag 20 februari 2002 13:40 schreef hikerke het volgende:
in glas bore gaat ze, gewoon heel traag doen en glasboortjes kope, wel voorzichtigbore
'k zou geen pleciglas neme, heb ik op't school oek ies moete probere (gaat slecht pleciglas smelt en blijft aan u boor hange :(
btw-glas moet geen aarding op :+
[mierenneuk] en dit is nou waarom de grote intelecten des lands dit forum mijden ;)[/mierenneuk]
coolcase, as dit je lukt wordt dat een ideale mod, uniek en waarschijnlijk ook wel bekend(zeker op tweakers), volgens mij heeft nog niemand dit ooit gedaan... , ik pleur een echt glazen window in mijn kast, is veel helderder alsacryl/plexi, en lexan heb ik niet hier, glas wel, maar een hele kast.....

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op woensdag 20 februari 2002 13:51 schreef lama het volgende:

[..]

[mierenneuk] en dit is nou waarom de grote intelecten des lands dit forum mijden ;)[/mierenneuk]
[uber amoebe neuk mode]
Het is: intellect met 2x een l.
[/uber amoebe neuk mode]

Verwijderd

Topicstarter
Goeie ondertitel, Disciplus-Simplex! 8-)

Gister was mijn oom op visite. "Wat zijn handen zien, kunnen zijn ogen maken!" Huh? Naja, handig dus! :z

Volgens deze kerel kan je glas boren. En wel met zelfgeslepen betonboren. Die hebben een boorkop gemaakt van Wydia. En das heeel hard. Maar die moet je dus wel eerst scherp slijpen, want ze zijn bedoelt als beukboor, en in glas moeten ze slijpen. (even de klop uit dus :z )

Vierkante gaten zou je alsvolgt moeten kunnen maken:

-snijdt met een glassnijder een vierkant
-snijdt ook de diagonale symmetrieassen
-boor op alle hoekpunten een gat
-boor ook op het snijpunt van de diagonale symmetrieassen een gat
-druk vervolgens het vierkantje eruit

Mijn vader had nog een verhaal over mijn opa, te leuk om achterwege te laten imo:

Opa moest een ventilator in het keukenraam hebben. De schilder wist niet hoe hij een rond gat moest maken in glas. Mij opa hielp hem: de schilder sneed met een passergelijkend snijintrument een cirkel, en opa schoot er met zijn 5.5 windbuks een gat in, vanuit de keuken! Ja, creatief die boeren! :+

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:01 schreef Coolcase het volgende:
[..]
Mijn vader had nog een verhaal over mijn opa, te leuk om achterwege te laten imo:

Opa moest een ventilator in het keukenraam hebben. De schilder wist niet hoe hij een rond gat moest maken in glas. Mij opa hielp hem: de schilder sneed met een passergelijkend snijintrument een cirkel, en opa schoot er met zijn 5.5 windbuks een gat in, vanuit de keuken! Ja, creatief die boeren! :+
Hahaha, ik zie Coolcase daar al staan met zo'n groot jachtgeweer op z'n case staan knallen :+ :+

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Waarom maak je geen glas in lood panelen, allemaal verschillende kleurtjes makelijk te aarden moet je er wel heeeeeeeel voorzichtig mee zijn.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op zaterdag 23 februari 2002 18:07 schreef nulkelvin het volgende:
Waarom maak je geen glas in lood panelen, allemaal verschillende kleurtjes makelijk te aarden moet je er wel heeeeeeeel voorzichtig mee zijn.
Glas is al zwaar, en nu nog lood er bij => niet te tillen (maar ook moeilijker te stelen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

He ga je ook een raampje maken in je case >:) >:)

Meh ...

• php
  • Niet online

php

Glas in lood kan heel wat hebben hoor.

Het vorige huis waar ik in woonde had een groot glas in lood paneel, wat ik bij de verhuizing er mooi uitgehaald heb, oude huis werd toch gesloopt. Ondanks enige mishandelingen is het allemaal nog heel.

Glas snijden:

Draadje in terpentine drenken, op het glas leggen, aansteken. Glas scheurt precies onder het draadje.
Pagina: 1