Warempel, ik heb een vraag over CSS
.
Als volgt:
Ik probeer mijn HTML zoveel mogelijk te stylen met CSS. Waarom? Nou, daar is CSS voor bedoeld, en ik vind het niet zo "netjes" om HTML stijl-attributen (zoals dus bijv. align="center") naast CSS te gebruiken.
Dus, dit in het achterhoofd, kwam ik het volgende probleem tegen:
Ik heb bij een bepaalde stylesheet het volgende gedefinieerd:
Nu heeft body ook als directe child een tabel. Dus:
Mozilla zegt dan helaas: sorry dat is geen tekst, dus dat centreren we niet. Ik vermoed dat Mozilla dit doet, omdat het om een block-style element gaat, en niet om text of een inline element.
IE doet het wel. En ik ga er van uit dat Mozilla CSS goed ondersteunt en IE niet (ook gek
), dus nou vroeg ik me af, heeft iemand hier de juiste CSS-oplossing voor (dus niet met <div align="center"> aan komen zetten)
Als volgt:
Ik probeer mijn HTML zoveel mogelijk te stylen met CSS. Waarom? Nou, daar is CSS voor bedoeld, en ik vind het niet zo "netjes" om HTML stijl-attributen (zoals dus bijv. align="center") naast CSS te gebruiken.
Dus, dit in het achterhoofd, kwam ik het volgende probleem tegen:
Ik heb bij een bepaalde stylesheet het volgende gedefinieerd:
code:
1
2
3
4
| body {
text-align:center;
/* nog wat meuk */
} |
Nu heeft body ook als directe child een tabel. Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| <body> <!-- ... --> <table> <!-- ... --> </table> </body> |
Mozilla zegt dan helaas: sorry dat is geen tekst, dus dat centreren we niet. Ik vermoed dat Mozilla dit doet, omdat het om een block-style element gaat, en niet om text of een inline element.
IE doet het wel. En ik ga er van uit dat Mozilla CSS goed ondersteunt en IE niet (ook gek
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz