Toon posts:

FSB hoger? en wat gebeurd er als ie te hoog is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een Amd Athlon xp 1600+
staat nu op 10,5 x 145 is 1522Mhz hij tikt 1800+ af met opstarten maar kan hij nog hoger??
ik heb een MSI K7T Turbo 2 mobo..
wat moet ik doen al sik hem hoger zet en de comp wil nei meer ofzo ? of wat gebeurt er dan?
Thanx

Verwijderd

Hij zou nog wel hoger kunnen, maar niet veel hoger ik denk dat je via KT133a chip dat niet goed meer trekt en dan instabiel wordt.

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Zie sig (1500+)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik zien dan bij je sig?? :)
kan hij niet naar 1900+ zou wel vet wezen!!!
mun cputje draait nu op 34 graden
en als ie hard zun best moet doen komt ie op 40 :9
hehe

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Na ja mijn 1500+ haalt t (niet stabiel dat geef ik toe, stabiel is 1570 MHz maar dan wordt ie nog steeds door XP herkend als een 1900+).
Dus je processor komt wel ver, maar idd ligt de beperking bij je chipset/geheugen denk ik.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik dit te weten?
en als ik hem hoger zet ik zeg maar wat 150 en hij loopt vast kan ik dan gewoon in de bios het weer verandere?
en de rest van mijn zooi zoals geforce2 enzo? trekken die het ook? of heeft het niks daarmee te maken..

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gewoon je bios resetten als hij niet meer opstart nadat je je fsb overclocked hebt. Staat wel in de handleiding van je mobo.

Verwijderd

Heeft nut als je overclocked met jumpers :+

Verwijderd

Topicstarter
in mun hand leiding staat alleen dat je fuzzy logic mot gebruiken ofzo? maar dat proggie wil op 1 of nadere manier niet hiero :(
op hoeveel mhz moet ie draaien op 1900+ aan te geven
staat namelijk wle inteligent :) hehehe

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Op zaterdag 16 februari 2002 16:41 schreef Plank het volgende:
in mun hand leiding staat alleen dat je fuzzy logic mot gebruiken ofzo? maar dat proggie wil op 1 of nadere manier niet hiero :(
op hoeveel mhz moet ie draaien op 1900+ aan te geven
staat namelijk wle inteligent :) hehehe
Met fuzzy logic oc'en is softwarematig. Maar je kunt ook in je bios oc'en (wat onder mijn ogen veiliger is). Je moet ff in je bios zoeken naar multiplier en fsb, dan die getallen veranderen, zoals met fuzzy logic.

Verwijderd

Topicstarter
multiplieren ken toch alleen als je op je cpu heb lopen kleuren en lijmen enzo???

Verwijderd

Ik heb dan wel een duron, maar ik heb em ook overclockt met de fsb..
Ik ben gewoon stapje voor stapje hoger gegaan en toen ik hem op 119 zette wilde mijn windows (ME) niet meer opstarten, toen ben ik dus maar 1 terug gegaan...
Maar mocht je het wel vernaggelen dan kun je met een jumpertje op je mobo de bios weer terug zetten (zie je manual)
succes ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke hij stata nu op 10,5 x 145 = 1522MHZ
met een MSI K7T Turbo 2..
kan het nog hoger??...
ben bang dak un anders vern**k :)
verdere info zie specs...

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Gewoon ff proberen of ie nog een ietsjes hoger wil.

als hij het niet mer doet zet je hem een stapje terug.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Op zaterdag 16 februari 2002 16:45 schreef Plank het volgende:
multiplieren ken toch alleen als je op je cpu heb lopen kleuren en lijmen enzo???
Klopt EErSt uNLockEN.

(SoRry dIE PLuGin vAn WInAMp sTAAT aAN :D )

Verwijderd

Topicstarter
wanneer tikt ie 1900+ af dan bij 1600 mhz?
ik kan trouwens zo de snel heid veranderen van die multiplier geloo fik want kan zo van 10,5 op 11 zetten enzo maar werk dat wel en hoe merk ik dat?

• The Reeferman
  • Laatst online: 17:54
Als je je cpu niet geunlockt hebt dan werkt het niet als je dat in de bios veranderd. En als je te hoog gaat met je FSB dan gaat het echt niet zomaar kapot. dan boot ie niet meer en moet je je bios resetten. Dus gewoon hoger proberen met kleine stapjes

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

Verwijderd

zie mijn SiG! >:)

maby moet je ff je geheugen na kijken ik heb het zelfd mobo dus het moet kunnen maar dan wel ff unlocken zoals hier boven ook al werd vermeld voor info om te unlocken zie:http://www.google.com/search? *D
Pagina: 1