[Alg] Openhouden connectie SQL-server? *

Pagina: 1
Acties:

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Deze vraag is behoorlijk algemeen. Ikzelf werk op dit moment nog het meest met Visual Basic. Ook met VC++, maar iets minder. Mijn vraag:

Als ik een database-applicatie maak, met bijvoorbeeld 2 forms. Een inlogscherm en de app zelf. Vanaf het moment dat ik inlog open ik de connectie met de SQL-server (MSSQL serv. 2000), totdat de gebruiker het programma sluit. Dan sluit ik de connectie. Wat er dus gebeurd is dat ik altijd 1 connectie-object gebruik voor het hele programma die dus continu verbinding behoudt.

Is dit ok? Ik kan me namelijk voorstellen dat op de momenten dat je de verbinding niet nodig hebt, dat je dan de verbinding sluit tot het volgende moment dat ie weer nodig is. Om overhead te voorkomen hou ik dus de verbinding nu open.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Doe ik het juist, of is dit helemaal fout (ik kan daar inkomen namelijk).

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 08:15
Die overhead van het opnieuw openen van een connectie kun je voorkomen door in je connectiestring 'pooling=true' te zetten, dan blijven de connecties op de achtergrond open hoewel je applicate de connectie heeft verbroken.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 15:57 schreef Prozaq het volgende:
Die overhead van het opnieuw openen van een connectie kun je voorkomen door in je connectiestring 'pooling=true' te zetten, dan blijven de connecties op de achtergrond open hoewel je applicate de connectie heeft verbroken.
Regelt OLEDB dat voor mij? Ik heb er verder geen omkijken naar dus?

Kzal ook 'ns even google vragen wat hij ervan vind :) Volgens mij is dit wel een hele mooie functie als dit zo lees.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Beetje caps uit je topic titel gehaad :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 08:15
Nog iets zinnigs gevonden? Ik zit/zat namelijk met een soortgelijk probleem, er bestaat volgens mij niet echt een consencus wat de juiste manier is.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik gok dat het deels afhankelijk is van de manier waarop je connect naar de database. Gaat dat over een langzame internet verbinding?

En verder: Zijn er veel transacties? Een hoge idle-time lijkt me onzinnig, maar minder kwalijk dan het belasten van de server met een flinke connection overhead elke 10 seconden.

|_____vakje______|

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
Let er ook op dat het openhouden van een databaseconnectie, soms gevolgenheeft voor de licencering!

Als je dan 500 client-licences moet aanschaffen ipv 50 ofzo als je elke keer opnieuw connect, maakt dat een hoop goed...

Just nog € 0.02
Pagina: 1