Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Dus je wilt creatiever worden??
Hmm.. Creativiteit kun je nooit genoeg hebben, of wel? Ik zou d'r zelf ook zo veel mogelijk van willen hebben. Ik ga volgend jaar namelijk een designstudie doen..
't Enige wat ik weet is, dat als je vast komt te zitten, dat je ff wat anders moet gaan doen. Een uurtje later terugkomen en nog es proberen..
Hmm.. Creativiteit kun je nooit genoeg hebben, of wel? Ik zou d'r zelf ook zo veel mogelijk van willen hebben. Ik ga volgend jaar namelijk een designstudie doen..
't Enige wat ik weet is, dat als je vast komt te zitten, dat je ff wat anders moet gaan doen. Een uurtje later terugkomen en nog es proberen..
Verwijderd
Ten eerste wordt het bepaald door je genen, dwz: het is een erfelijke eigenschap.
Maar je kunt er wel aan werken: ervaring helpt! Veel lezen en kijken!
Maar je kunt er wel aan werken: ervaring helpt! Veel lezen en kijken!
Dat vraag ik me ook weleens af. Ik heb namelijk een tijdje gedacht om bouwkunde te gaan studeren ipv. electrotechniek, maar ik dacht altijd dat ik daar niet creatief genoeg voor was.
Hans(3danmaarweer)
Hans(3danmaarweer)
Verwijderd
hmzz, volgens my zit er nog een factor bij die de mate van creativiteit bepaald. is of het in de jonge jaren gebruikt is. [iedereen weet dat een zeer groot deel van onze "vermogens" ontwikkeld worden op jonge leeftijd]
wat me wel opvalt. is dat als je een paar maanden geen flikker uitvoert, zoals na je eindexamen werken, en op vakantie gaan. je minder creatief wordt. je voert geen flikker uit, wordt niet geconfronteerd met problemen, of stellingen, je valt gewoon in slaap... maw, creativiteit kan je nog "genereren" maar sommigen hebben hier en daar een voordeel. *omgeving, *opvoeding, *genen.. etc.
wat me wel opvalt. is dat als je een paar maanden geen flikker uitvoert, zoals na je eindexamen werken, en op vakantie gaan. je minder creatief wordt. je voert geen flikker uit, wordt niet geconfronteerd met problemen, of stellingen, je valt gewoon in slaap... maw, creativiteit kan je nog "genereren" maar sommigen hebben hier en daar een voordeel. *omgeving, *opvoeding, *genen.. etc.
Creativiteit is volgens mij de kunst om verschillende dingen met elkaar te kunnen linken. Als je erg creatief bent wil dat dus zeggen (volgens mij) dat je snel in staat bent niet voor de handliggende connecties en associaties te vinden, ontdekken, maken.
Volgens die theorie is creatief-zijn een vorm van intelligentie. Heb je ook nog niet gemerkt dat creativiteit en logica meestal niet samengaan? Ikzelf ben niet zo creatief, maar eerder een logisch denker die snel "logische" verbanden zie. Daarentegen kan ik moeilijk creatieve, "onlogische" dinegn doen, dan wringt het schoentje voor mij.
Creativiteit is trouwens volgens mij iets dat je moeilijk kan leren, het is iets wat je hebt of niet hebt, je kan wel oefenen, maar de kloof tussen van nature creative mensen en mensen die niet creatief maar wel geoefend zijn zal steeds reusachtig zijn.
(ben ik nu ongeloofelijk verkeerd of klopt er iets van mijn ideeën?)
Volgens die theorie is creatief-zijn een vorm van intelligentie. Heb je ook nog niet gemerkt dat creativiteit en logica meestal niet samengaan? Ikzelf ben niet zo creatief, maar eerder een logisch denker die snel "logische" verbanden zie. Daarentegen kan ik moeilijk creatieve, "onlogische" dinegn doen, dan wringt het schoentje voor mij.
Creativiteit is trouwens volgens mij iets dat je moeilijk kan leren, het is iets wat je hebt of niet hebt, je kan wel oefenen, maar de kloof tussen van nature creative mensen en mensen die niet creatief maar wel geoefend zijn zal steeds reusachtig zijn.
(ben ik nu ongeloofelijk verkeerd of klopt er iets van mijn ideeën?)
Verwijderd
Het maken van een grap lijkt mij een goed voorbeeld van creativiteit. Je hoort een bepaalde opmerking, vervolgensmaken je hersenen een associatie met iets wat je hersenen als grappig interpreteren (je soort gevoel van humor is aangeleerd).
Je kan je hersenen hiertoe stimuleren (proberen een grapje te bedenken) of juist niet (je er voor afsluiten).
En volgens mij kun je je hersenen ook wel trainen in het maken van bijvoorbeeld zulke associaties, al hou je natuurlijk altijd je genetische beperkingen.
Het antwoord hoe dat exact werrkt moet je natuurlijk zoeken in de werking van de hersenen zelf.
Je kan je hersenen hiertoe stimuleren (proberen een grapje te bedenken) of juist niet (je er voor afsluiten).
En volgens mij kun je je hersenen ook wel trainen in het maken van bijvoorbeeld zulke associaties, al hou je natuurlijk altijd je genetische beperkingen.
Het antwoord hoe dat exact werrkt moet je natuurlijk zoeken in de werking van de hersenen zelf.
EN[Bazz]
Ten eerste wordt het bepaald door je genen, ...
Bazz is dat bewezen?[Banshax]
wat me wel opvalt. is dat als je een paar maanden geen flikker uitvoert, zoals na je eindexamen werken, en op vakantie gaan. je minder creatief wordt.
Banshax, daar heb ik ook last van. Ik denk dat je creativiteit een aantal simulerende factoren kent. De grens van je creativiteit, wordt misschien bepaald door je intelligentie? (dus je genen?)
Is het dat niet? Associaties leggen? Snel alle mogelijkheden nagaan?[apoc2]
...volgens mij kun je je hersenen ook wel trainen in het maken van bijvoorbeeld zulke associaties...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Verwijderd
Logos:
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me zo waarschijnlijk. Ook dmv ervaring...
Sommige mensen kan je bijvoorbeeld nog zoveel vertellen/leren, maar na een paar weken zijn ze dit allemaal vergeten. Op de een of andere manier kunnen die hersenen dit dan niet zo goed vasthouden.
Dus volgens mij zit er een groot gedeelte 'erfelijkheid' in.
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me zo waarschijnlijk. Ook dmv ervaring...
Sommige mensen kan je bijvoorbeeld nog zoveel vertellen/leren, maar na een paar weken zijn ze dit allemaal vergeten. Op de een of andere manier kunnen die hersenen dit dan niet zo goed vasthouden.
Dus volgens mij zit er een groot gedeelte 'erfelijkheid' in.
Je hebt het, of je hebt het niet. Sommige mensen zijn gewoon hun level lang gedoemd om te blijven prutsen.
persoonlijk reken ik mezelf daar niet toe. Ik maak muziek, ik kan redelijk goed tekenen, maak leuke sites, en maak momenteel een schitterende start door wat betreft level design voor UT.
Maar creativiteit zit bij mij dan ook in de familie.
persoonlijk reken ik mezelf daar niet toe. Ik maak muziek, ik kan redelijk goed tekenen, maak leuke sites, en maak momenteel een schitterende start door wat betreft level design voor UT.
Maar creativiteit zit bij mij dan ook in de familie.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Verwijderd
mooie openingszin Clay
stelletje prutsers!! 
Creativiteit is denk ik inderdaad iets wat je hebt of niet hebt. Ik denk dat je zoiets niet echt kan trainen of aanleren, want dan wordt het vrij geforceerd.
Mischien een raar voorbeeld, maar kijk eens naar Data in StarTrek, hij heeft ook geen creativiteit en humor, en als hij dat probeerd is het erg geforceerd.
Creativiteit is denk ik inderdaad iets wat je hebt of niet hebt. Ik denk dat je zoiets niet echt kan trainen of aanleren, want dan wordt het vrij geforceerd.
Mischien een raar voorbeeld, maar kijk eens naar Data in StarTrek, hij heeft ook geen creativiteit en humor, en als hij dat probeerd is het erg geforceerd.
First things first:
Scimitar & (indirect) Clay:
Bedankt! 
Het is volgens mij gewoon een bepaalde manier van denken....
Scimitar & (indirect) Clay:
Dat wijt ik er altijd aan dat ze met hele andere dingen bezig zijn en daarom tijdens hun dromen deze, voor hen, non-info "weg-gooien/stoppen".[Bazz]
Op de een of andere manier kunnen die hersenen dit dan niet zo goed vasthouden.
Toch knap dat die man altijd met een creatieve oplossing voor een probleem weet te komen. Hij denkt en legt de goede associaties naar de oplossing van een probleem....Mischien een raar voorbeeld, maar kijk eens naar Data in StarTrek, ...
Het is volgens mij gewoon een bepaalde manier van denken....
Pagina: 1