Toon posts:

[flash] Dynamic Text laten faden

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je in flash als je een tekst veld heb met de text option op "dynamic text" de tekst in en uit laten faden. Als ik met motion tween dat doe dan staat hij er meteen en fade niet in of uit (wel in flash zelf maar niet in het geëxporteerde flash.swf bestand):'(

thnx

Verwijderd

selecteer je textveld en ram LOEIHARD op de F8 knop! maak er een movieclip van dus. daarna kun je er allerlei effecten op toepassen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas
werkt niet :?

Verwijderd

ff denken, je moet dus het tekstvak als geheel selecteren, niet de tekst zelf, dus niet in de editmode staan. en bij mij werkt het binnen 3 tellen....

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:05 schreef lombdude het volgende:
selecteer je textveld en ram LOEIHARD op de F8 knop! maak er een movieclip van dus. daarna kun je er allerlei effecten op toepassen.
als je werkt met geanti-aliaste tekst werkt het niet om de tekst in een mc te gooien, tekst staat er of niet, je kunt een geanti-aliaste zien of niet, maar geen alpha 50% of whatever gebruiken,

je zult de font outlines moeten includen, hiervan wordt je tekst wel blurry, zit een knpje onderin het schermpje van je tekstopties...

/me is niet te spreken over de tekstopties van Flash...:(

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:32 schreef Seraph het volgende:

[..]
yup, tekst blijft een pita (pain in the ass).

verder: vreemd, bij mij werkt het wel, overigens wel met een device-font. maar worden die nou wel of niet ge-antialiased?

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:50 schreef lombdude het volgende:

[..]

yup, tekst blijft een pita (pain in the ass).

verder: vreemd, bij mij werkt het wel, overigens wel met een device-font. maar worden die nou wel of niet ge-antialiased?
Wel met een device font??? Als je bij de tekst opties aanvinkt 'use device fonts', zul je er geen alpha tween mee kunnen maken...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op zaterdag 16 februari 2002 17:46 schreef Seraph het volgende:
Wel met een device font??? Als je bij de tekst opties aanvinkt 'use device fonts', zul je er geen alpha tween mee kunnen maken...
idd, alleen met een font included :(

maaaaar, pas op!
als je eenmaal met scripting iets van de MCproperties hebt hebt gedefinieerd(zoals x/y coord), kan je de rest ook gaan scripten (alpha tweens etc.)

Verwijderd

ik denk dat inderdaad het beste even in actionscript kunt duiken. met setproperty kan je text laten faden maar dan moet je tekst wel eerst in een movieclip zetten.
ik vraag me echter wel of het vanuit de usebility wenselijk is om je text te laten faden... hangt ook een beetje van je ontwerp af

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op zaterdag 16 februari 2002 16:32 schreef Seraph het volgende:

[..]

als je werkt met geanti-aliaste tekst werkt het niet om de tekst in een mc te gooien, tekst staat er of niet, je kunt een geanti-aliaste zien of niet, maar geen alpha 50% of whatever gebruiken,

je zult de font outlines moeten includen, hiervan wordt je tekst wel blurry, zit een knpje onderin het schermpje van je tekstopties...

Als je de font-outlines include, dan wordt het toch pas geanti-aliast :?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Seraph speaking:

jah sorry, mijn fout, text is blurry als text anit aliast is en niet als hij aliast is

Verwijderd

Topicstarter
het is nu wel een beetje gelukt met embedded fonts. maar de tekstoptie van flash zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven :'(

Ik heb dus een navigatie systeem waar je verschillende venstertjes naast elkaar kan openen en dan als je op de éne klikt worden de andere heel licht op de achtergrond gezet en als je op de andere klikt andersom
maar iig bedankt,
zo is het wel gelukt!

Verwijderd

Seraph, je hebt helemaal gelijk. Ik gebruikte verdana, dat is dus wel een heel erg veel voorkomend font, maar ik had device font niet aangevinkt, vandaar dat het bij mij wel werkte...
Pagina: 1