Floppy Disk Fail (40)

Pagina: 1
Acties:

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb hier een vrij vaag probleem:

Ik was bezig de p133 van mn zusje een beetje te organiseren, want alle kabels liepen over/door/achter/onder elkaar, afijn je kent het wel. Dus ik had alle kabels van het mobo afgehaald, en het zooitje een beetje georganiseerd.
Er zaten twee floppydrives in en dat vond ik een beetje teveel van het goede, dus heb ik er een uitgehaald, en de HD op de plek van waar eerst de floppydrive zat gezet.
Alles weer aangesloten, kabels weer vast. Mn HD werkt weer gewoon, cdrom ook. Alleen de floppydrive dus niet, maar het vreemde is, als ik in de BIOS de a-drive op none zet en de de B: op 1.44M, boot ie wel helemaal door, maar als ik de A: op 1.44M zet en de B: op none niet. :?
kheb het met 3 verschillende drives geprobeerd en ook met 3 verschillende kabels... steeds hetzelfde.

Ik weet dat ik nog kan proberen mn BIOS te resetten, maar dat doe ik liever niet (of als laatste redmiddel) want als ik dat doe, begint mn printerpoort te ouwehoeren.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Als ik nog iets vergeten ben te vermelden, post het ff, ook als je meer info over het systeem wilt weten.

p.s.
als ik de twee drives erin zet en in de BIOS A op 1.44M en B: op 1.44M werkt het wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat de kabel er goed inzit en de twist ook aan de goede kant zit?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zaterdag 16 februari 2002 15:38 schreef Terw_Dan het volgende:
Weet je zeker dat de kabel er goed inzit en de twist ook aan de goede kant zit?
Lijkt mij ook het probleem :P

Dacht bij die topic titel dat je misschien geen floppy disk had en dat je die melding kreeg. Dan moet je namelijk "boot floppy seek" uitschakelen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• scarhand
hmnzzzzz, de twist, ik zal wel ff kijken of het daar aan ligt, probeer ik meteen de andere kabels die ik nog heb liggen....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Als het werkt met de 2 floppydrives erin, waarom dan moeilijk doen? Stop ze gewoon allebei erin, of heb je die 2e echt nodig voor iets anders?

• scarhand
Nee, ik heb die tweede niet per se ergens anders voor nodig. Maar de plek waar eerst de HD hing, stond op he tpunt af te breken, dus dacht ik, 1 floppy is genoeg en dan kan de HD mooi op de plek van de flop...

Maar het werkt inmiddels, kabel die ik eerst had, zat de twist (jaja, dus toch!) helemaal achteraan, dus daar had ik hem niet aangedaan, want dan kon ik de rest van de kabel niet kwijt. Kheb er uiteindelijk een gevonden waar hij bijna aan het begin zat en die zit er nu in, en werkt perfect.
Bedankt jongens!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1