Ik heb een probleem, en ik kom er niet uit.. misschien dat jullie het weten.. vast wel.. (ik heb gezocht met t.net search maar vond niet wat ik zocht.. )
Ik heb de volgende situatie:
2 bestanden: lib.php en index.php
Ik include lib in index.php -> in lib staan een aantal functies voor de opbouw van een site.
nu heb ik in index.php een globale var gedeclareerd (althans ik denk dat ik dat goed heb gedaan..) op de volgende wijze:
<?
// de globale variabelen
$color = "green";
// de library functies
include 'lib.php';
// kijk of de dag even of oneven is
evenday();
// drop de html en /html
siteheader();
// zet de juiste banner neer
sitebanner();
?>
Nu wil ik in mijn sitebanner functie die in lib.php staat aan de hand van de color mijn site opbouwen.. maar als ik in sitebanner dit doe:
function sitebanner() {
echo "$color";
}
Dan krijg ik een leeg resultaat.. Weet iemand hier een oplossing zal wel heel simpel zijn, maar ik ben net begonnen met PHP dus... alvast bedankt voor je tijd/wijsheid!
T
Ik heb de volgende situatie:
2 bestanden: lib.php en index.php
Ik include lib in index.php -> in lib staan een aantal functies voor de opbouw van een site.
nu heb ik in index.php een globale var gedeclareerd (althans ik denk dat ik dat goed heb gedaan..) op de volgende wijze:
<?
// de globale variabelen
$color = "green";
// de library functies
include 'lib.php';
// kijk of de dag even of oneven is
evenday();
// drop de html en /html
siteheader();
// zet de juiste banner neer
sitebanner();
?>
Nu wil ik in mijn sitebanner functie die in lib.php staat aan de hand van de color mijn site opbouwen.. maar als ik in sitebanner dit doe:
function sitebanner() {
echo "$color";
}
Dan krijg ik een leeg resultaat.. Weet iemand hier een oplossing zal wel heel simpel zijn, maar ik ben net begonnen met PHP dus... alvast bedankt voor je tijd/wijsheid!
T