Toon posts:

Homeworld 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
keb ff een vraagje: weet iemand of Homeworld 2 nog uitkomt, ik lees op de ene site dat ie ge-cancelled gaat worden en op de andere site spreken ze dat weer tegen.
ik ben groot homeworld fan dus als iemand mij zekerheid kan geven.... alvast bedankt

Verwijderd

hij wordt geloof ik gecancelled las ik laatst in de pu... helaas...

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

eerst wordt sigma afgemaakt dan geen ze met HW2 door IIRC. er wordt nu ook wel aan HW2 gewerkt, maar het staat een beetje op een laag pitje.

Ik hoop dat het door gaat. HW is een van de beste spellen ooit IMO. In ieder geval het beste strat spel dat ik ooit heb gespeeld.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Sorry..is in het engels....
-------------------------------------
And FINALLY some news concerning HW2, and its GOOD news this time.

With thnx to Guidestone, GLCOTI and some unknown Relic employees :)

"Members of the Relic Entertainment and Sierra Entertainment team will participate in an online discussion about the sequel to the 1999 Game of the Year, HOMEWORLD2 on Thursday May 16th at 4PM Pacific Time on the Stratics IRC network (irc.stratics.com) in the #homeworld2 channel. Questions must be submitted to moderators ahead of time to ensure the appropriate person answers your question. Only moderators and Sierra and Relic employees will be able to chat in the channel during the event.

Topics that will be covered include anticipated ship date, beta test participation opportunities, and technological improvements.

An IRC client is required. For the appropriate IRC client, please download it one from [url="http://www.mirc.com."]www.mirc.com.[/url] A java based IRC client is also available at Relic News . The moderated chat will be open to everyone."

Thanks to Pike.

This will be 12AM GMT of May 17th
Shin

GLCOTI is ofcourse also in possetion of above mentioned java IRC applet.
So if the Relicnews one is full/slow/unavailable....just click here and logon to the correct server.
(sorry, default on the GLCOTI applet is guidestone irc server, so u'll have to change that to irc.stratics.com)
---------------------------------------------------

yippie?? :D

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik hop dat het nu wat meer vaart krijgt :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is homeworld 2 niet cataclysm? :P Maar als er nog een nieuwe uitkomt dan ben ik HEEL blij :)

Alleen begrijp ik niet waarom het me leek alsof homeworld nooit echt populair was....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Het is veel te laat...

Er was dus een HW2 chat op IRC met de sierra en relic developers.
Er zijn 10-12 vragen beantwoord.

Dus bij deze...echt alleen maar de link, ik ben de hele nacht bezig geweest eraan :)
(naja, tot 02:00 am)

hiero

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op vrijdag 17 mei 2002 01:54 schreef athlonkmf het volgende:
Is homeworld 2 niet cataclysm? :P Maar als er nog een nieuwe uitkomt dan ben ik HEEL blij :)

Alleen begrijp ik niet waarom het me leek alsof homeworld nooit echt populair was....
HW:C was een expansions die stand-alone speelbaar was

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 10:13 schreef ocf81 het volgende:

[..]

HW:C was een expansions die stand-alone speelbaar was
Nou...eigenlijk niet.
Het was een aparte HW game, een soort spinoff.
Hij werd ook niet gemaakt door Relic, maar door Barking Dog.

HW2 wordt weer gemaakt door Relic, met een nieuwe 3D engine en nieuwe AI!

Wel pas eind 2003 ;(

-END-

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

HW:C was in eerste instantie bedoeld als uitbreiding AFAIK.

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Ok...nu moet ik je toch echt even op je plaats zetten hoor :D
Niet-onderbouwde stellingen zijn altijd leuk om onderuit te halen.

Bij deze.

Van de Barking Dog Website.
Improving on the Homeworld game engine and gameplay, Homeworld: Cataclysm is the next saga in this epic series and is eagerly accepted by fans worldwide. Homeworld: Cataclysm is published by Sierra Studios and is in stores now.
1. Improving on the Homeworld game engine: betekend dus al GEEN add-on/expansion. en aangezien ze de game engine aangepast hebben, iets wat je vana het begin doet, is het duidelijk dat ze NOOIT van plan waren een addon ervan te maken.

2. ...is the NEXT SAGA in this epic series...: NEXT...dus opvolgend...niet een add-on/expansion dus :)

3. Het feit dat HWC door een andere developer is gemaakt geeft al aan dat het bijna 100% geen add-on zou worden omdat een add-on bijna altijd door dezelfde developers gemaakt worden.

>:)

-END-

Verwijderd

Zolang HW2 maar niet gecancelled wordt vind ik t best. Tot die tijd doe ik t wel met wat mods e.d. ^_^

weten jullie nog een paar goeie???

op t moment doe ik t met deze, hij is nog niet af ze zijn nog actief bezig, maar wat er is ziet er geweldig uit.

Voor diegene die em nog niet kennen hier is de link naar de site * http://www.strategyplanet.com/homeworld/macross/

en hier wat pics ervan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/VF1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/VF1_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/VF1_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/valks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/cruiser1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/cruiser2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oneindig/HW/cruiser3.jpg

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
wtf das toch van die anime serie? heb hier alle delen liggen >:) toch eens een ker kijken :7

Verwijderd

Nice!!!!

Moet ik toch maar eens gaan downloaden, al is het JAREN geleden dat ik HW gespeeld heb :)

Meer sites naar MOD versies kun je vinden op ....err..wacht...ik link ze wel ff, anders ben ik weer aan het pluggen :D

http://www.tgu.org.uk/users/gw/site_v2/news.htm
http://www.tgu.org.uk/users/darkage/index.html
http://www.strategyplanet.com/homeworld/hwbattleship/
http://www.saab-mod.net/home.html

etc...

Zie sig voor meer.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op vrijdag 17 mei 2002 11:20 schreef GuaRRand het volgende:
Ok...nu moet ik je toch echt even op je plaats zetten hoor :D
Niet-onderbouwde stellingen zijn altijd leuk om onderuit te halen.

Bij deze.

Van de Barking Dog Website.
[..]

1. Improving on the Homeworld game engine: betekend dus al GEEN add-on/expansion. en aangezien ze de game engine aangepast hebben, iets wat je vana het begin doet, is het duidelijk dat ze NOOIT van plan waren een addon ervan te maken.

2. ...is the NEXT SAGA in this epic series...: NEXT...dus opvolgend...niet een add-on/expansion dus :)

3. Het feit dat HWC door een andere developer is gemaakt geeft al aan dat het bijna 100% geen add-on zou worden omdat een add-on bijna altijd door dezelfde developers gemaakt worden.

>:)

-END-
punt no 3 kan gelijk worden gedelete, want dat is geen echte reden om het wel of niet een uitbreiding te noemen. dan zou je bij andere spellen ook deze redenatie moeten toepassen, en er zijn zat spellen waar sit niet zo is.

een uitbreiding is 90% van de tijd een opvolger danwel een sidestep van het verhaal. daar gaat punt nummer 2 ook al, want HW:C is volgens relic een sidestep

en dan munner 1 --> echt de grootste BS die ik heb gezien om het geen uitbreiding te vinden. Waarom zou je een game geen aanpassingen mogen geven bij een uitbreiding is BS, dat je daarvoor dan een SA uitbreiding maakt is voor mij begrijpelijk.

op diverse sites is tijdens de ontwikkeling aangegeven dat het in eerste instanie een uitbreiding zou worden, toen is op een gegeven moment besloten het een sidestep te laten worden in de HW geschiedenis. een sidestep is een uitbreiding IMO. al is deze dan stand alone, en HW 2 zal de echte sucessor zijn van HW.

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Homeworld 2 komt ergens in 2003 uit, is dus niet gecancelt

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:34 schreef ocf81 het volgende:

[..]

punt no 3 kan gelijk worden gedelete, want dat is geen echte reden om het wel of niet een uitbreiding te noemen. dan zou je bij andere spellen ook deze redenatie moeten toepassen, en er zijn zat spellen waar sit niet zo is.

een uitbreiding is 90% van de tijd een opvolger danwel een sidestep van het verhaal. daar gaat punt nummer 2 ook al, want HW:C is volgens relic een sidestep

en dan munner 1 --> echt de grootste BS die ik heb gezien om het geen uitbreiding te vinden. Waarom zou je een game geen aanpassingen mogen geven bij een uitbreiding is BS, dat je daarvoor dan een SA uitbreiding maakt is voor mij begrijpelijk.

op diverse sites is tijdens de ontwikkeling aangegeven dat het in eerste instanie een uitbreiding zou worden, toen is op een gegeven moment besloten het een sidestep te laten worden in de HW geschiedenis. een sidestep is een uitbreiding IMO. al is deze dan stand alone, en HW 2 zal de echte sucessor zijn van HW.
Het is geen kwestie van het een "uitbreiding noemen", het is gewoon nooit een uitbreiding geweest!!
En dan mag jij wel "vinden" dat een sidestep/spinoff een uitbreiding is, dat is het dus niet.

Een uitbreiding of addon is just that...EEN UITBREIDING...waar je dus de originele versie voor nodig hebt. en dat is HW:C dus duidelijk niet en nooit geweest.

Sorry >:)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op vrijdag 17 mei 2002 15:58 schreef GuaRRand het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van het een "uitbreiding noemen", het is gewoon nooit een uitbreiding geweest!!
En dan mag jij wel "vinden" dat een sidestep/spinoff een uitbreiding is, dat is het dus niet.
Relic heeft bepaald dat dit een sidestap/uitbreiding is :)
Op vrijdag 17 mei 2002 15:58 schreef GuaRRand het volgende:
Een uitbreiding of addon is just that...
Sorry >:)
m.i. heb je daar geen gelijk in. er zijn best wat uitbreidingen waar je het origineel niet voor nodig hebt. ik meen een paar RPG's en een paar Strategie games te kennen waar dat zo is, maar de titels ontglippen me nu ff.

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 16:07 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Relic heeft bepaald dat dit een sidestap/uitbreiding is :)
[..]

m.i. heb je daar geen gelijk in. er zijn best wat uitbreidingen waar je het origineel niet voor nodig hebt. ik meen een paar RPG's en een paar Strategie games te kennen waar dat zo is, maar de titels ontglippen me nu ff.
*zucht* geen doorkomen aan :)

En met die RPG's, dat waren dan geen uitbreidingen :D

Verwijderd

Cataclysm is een uitbreiding op het verhaal van Homeworld niet op het spel ^_^

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 18:23 schreef Oneindig het volgende:
Cataclysm is een uitbreiding op het verhaal van Homeworld niet op het spel ^_^
Amen to that ;)

HW 2 word weer lekker kwijlen hoop ik
Iemand enig idee of HW onder winXP werkt?
Krijg weer kriebels ( /me gaat straks ff HW cd opzoeken :) )

Verwijderd

HW zal wel werken onder XP.
BTW, mooie screens :9~

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 18:33 schreef Paestero het volgende:

[..]

Amen to that ;)

HW 2 word weer lekker kwijlen hoop ik
Iemand enig idee of HW onder winXP werkt?
Krijg weer kriebels ( /me gaat straks ff HW cd opzoeken :) )
Ik heb geen problemen hier met HW in XP

wel nog een waarschuwing over die Macross MOD in single player moet je de modded-heavy corvette eruit halen deze wordt namelijk als ambassadorvoertuig gebruikt bij o.a. de bentusi en door de animatie van het voertuig zal HW crashen als de ambassador niet meer wordt gebruikt kan je em weer terug plaatsen.

Het Macross Fortress is als het goed is nog niet direct te vinden op de site maar ergens in het forum verstopt is een link naar een betaversie, alleen al om em te zien is het het zoeken al waard ^_^

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier trouwens ook geen problemen met Homeworld op XP, loopt lekker soepeltjes, al zag ik in de search dat andere mensen wel probleempjes hadden (geloof ik)

Over die Mods gesproken:

Supertof natuurlijk toen ik erachter kwam dat ze bestonden, maar nu zie ik door de sterren de melkweg niet meer.

Weet iemand een leuke Mod waar niet alleen mooie schepen tussen zitten, maar ook een campaign met een leuk verhaal?

En eind 2003 ....*zucht*....

* anandus vind dat het dan wel hééél goed moet worden, als ze mij zolang laten wachten....

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:05 schreef Schuey het volgende:
wtf das toch van die anime serie? heb hier alle delen liggen >:) toch eens een ker kijken :7
yep, van macross plus, ik herkende het gelijk :9

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Van mij mogen ze wel eens de orginele site (www.homeworld2.com) eens uitbreiden, krijgen we misschien wat meer informatie, en pics natuurlijk :P
Pagina: 1