Probleem: WinXP met Sony DCR-VX700E (DV)

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb het volgende probleem, ik heb een machine met Windows XP Professional en een Dynalink FireWire kaart. Als ik mijn Sony DV aansluit wordt hij netjes herkend. Als ik wat probeer op te nemen met Windows Movie Maker of Adobe Premiere 6.0 nemen ze beide geen video op, ik krijg alleen een scrambled beeld. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tefflar/sonydverror.JPG

De FireWire kaart heeft geen conflicten ofzo. Ik heb de FireWire kabel ook al in verschillende poorten van de de kaart geprobeerd maar dat haalt niets uit.

Heeft iemand enig idee?

Ik heb net een toppie systeem gebouwed om juist lekker met DV te kunnen werken, maar zo heb ik er niets aan :(

Verwijderd

wil je perse het uiterlijk van Winxp hebben, of alleen de snelheid en "stabiliteit"? anders probeer win2k, firewire doet hier niet moeilijk in win2k...

• Tefflar
Ja, ik wil persé Windows XP gebruiken. Voor de stabiliteit, uitgebreide hardware ondersteuning en de goede compatibiliteit voor spellen. Ik heb Windows XP ook orgineel gekocht.

Dezelfde kaart en camera hebben het inderdaad wel onder Win2k gedaan, maar onder XP krijg ik alleen maar scrambled beeld.

Zou het iets met NTSC/PAL te maken kunnen hebben?

Met DVIO krijg ik alleen 17 dropped frames en dan stopt hij. Hij maakt nog wel een avi maar die heeft ook hetzelfde gescramblede beeld en even een piep geluidje.

• Tefflar
Net nog even de FireWire kaart in een ander PCI slot gedaan maar dit helpt ook niet. Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor weet...

• Tefflar
Heeft niemand anders dit dan gehad?

• Tefflar
Sluit deze topic maar, wordt toch niet meer op gereageerd.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spijtig.... weet hier niet zoveel van maar wil wel helpen:
- Je zegt dat onder W2K alles wel werkte. Dan is de makkelijkste oplossing wellicht een dual-boot XP met W2K?
- Minder makkelijk: W2K upgraden naar XP en kijken of het wel werkt
- Heb je de diverse FAQ's enzo van Dynalink, capture progs etc gelezen? Het zou kunnen dat het nog niet allemaal compatible met XP is.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Hmmmm, ben gelukkig niet de enigste.
Kijk even onde topic video opname.
Daar loopt het ook al aardig.
Pagina: 1