Toon posts:

Vage probleempjes met Adaptec AAA-13U2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik bovenstaande raid-controller in m'n systeem heb hangen (welke prima werkt) heb ik 2 vage problemen:

- Bij een koude opstart zegt de PC het 'Ik heb geen VGA-kaart' piepie, na een reset doet ie het gewoon

- Bij afsluiten krijg ik een zwart scherm op het moment dat hij de PC wil uitzetten

PC: Abit KG7, Athlon XP, Win2k SP2

Bij m'n vorige raid-controller (IBM ServeRaid) had ik deze problemen niet

iemand enig idee?

Verwijderd

Ik heb hiervan niks te klagen, ding werkt subliem.

Iets wat ik ervoor niet aan het werken kreeg met de AMI enterprise 1200 werkt met de 131U2 wel... Al de single ended devices (2 x writer 8220 plextor en 1x 40x plextor cdrom) worden herkend ... en de boot disc een 18GB barracuda U2W worden als leden van de 15 apparaten herkend samen met de 3x 18GB cheetah's 10K U2W in raid 5.

heb dus geen extra scsi controller meer nodig.

Alles scsi en alles werkt perfect, heb een latje van 64meg cache gekocht van kingston. Tweedehands gekochte controller aan € 200 ongeveer, zo goed als voor niks.

Heb nu PCI's vrij ...hahah :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zit ie in een PCI slot dat de IRQ met die van de AGP kaart deelt, of heeft ie hetzelfde IRQ gekregen van Windows? Dat verklaart het misschien?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Win2K zitten al m'n PCI kaarten op IRQ 7, wat me erg sterk lijkt. ik zal de POST nog eens nakijken.. alvast bedankt.